Kan niet pingen naar PC in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 17:41
Ik heb meerdere PC's en Shield op mijn Thuisnetwerk.
Een van de PC's is niet bereikbaar. Niet via de map Netwerk en ook niet CMD ping "ipadres".
Zowel vanaf de andere PC als vanaf de Shield.

Ik kan wel vanaf die pc alle anderen bereiken.

Heb de firewall al eens uitgezet.
Netbios over TCP/IP ingeschakeld
Adapter uit en weer ingeschakeld. Stuurprogramma geüpdatet
Alle instellingen voor bestands- en printerdeling gecontroleerd.
Probleemoplosser van W10 gedraaid.
Die zegt bron voor bestands- en printerdeling (naam PC) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen.
GeGoogled, maar geen goed antwoord kunnen vinden.

Alle reacties

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:19
Hoe ziet je netwerk eruit? Heb je twee routers in het netwerk?

• PCan
Neen. Er was een dubbel NAT probleem, maar heb Ziggo gisteren het modem in Bridgemode laten zetten.

Dus Ziggo Connectbox - Asus Router- 2 PC's en Shield. Netgear Switch. Windows 10.
Bekabeld met S/FTP CAT 6a.

Op de Netgear switch zitten nog wat apparaten TV AVR Blueray en Ziggo Next.

[ Voor 49% gewijzigd door PCan op 28-11-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-08 18:37
Kan die pc wel pingen naar andere apparaten in het netwerk?
Kan je met die pc wel pingen naar buiten? (1.1.1.1 en 8.8.8.8)
Draait er een firewall op die pc? Windows heeft geloof ik een ingebouwde firewall maar er zijn ook virus scanners die zich bemoeien met firewall zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Die pc kan alles bereiken, geen enkele andere pc of apparaat kan de probleem pc bereiken.
Het probleem zit bij binnenkomende ping of verbindingsverzoek. Internet doet het wel prima zowel zenden als ontvangen. Heb de firewall (ESET) uitgeschakeld en opnieuw ping met 100% packetloss.

Er is geen communicatie mogelijk met het apparaat of de bron (naam PC)

Het apparaat of de bron is beschikbaar maar reageert niet op verbindingspogingen. Mogelijk wordt de verbinding op poort bron voor bestands- en printerdeling geblokkeerd door een firewall of een netwerkbeveiligingsbeleid.

Kan dit veroorzaakt worden door een hardware probleem, bijvoorbeeld een slechte RJ45?

[ Voor 41% gewijzigd door PCan op 29-11-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 17:59
Windows Firewall uitgezet als test?
Heeft de PC wel juiste DNS en default gateway?

En wat is de reden dat je de computers op de Router aansluit en niet op je switch?

Ik zou voor het gemak je devices (Pc's, Ziggo next, TV AVR Blueray etc) op de switch doen.

Dus dan wordt het zo ongeveer:

Ziggo Connect Modem (Bridge Mode)
|
Asus Router
|
Netgear Switch
| | | |
PC PC ZN TV AVR

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ja, Firewall al eens uitgezet
DNS en Default Gateway is IP Router.
Alles zit op de switch, de switch zit op de router. De router zit op de Connectbox (bridge mode).
Zag nog een aantal rare zaken bij openen Windows Defender Firewall.
Ook dat lijkt nu goed te staan. Echter wordt bepaald door ESET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 10:09
Zolang je de router goed geconfigureerd hebt staan kan je veilig de windows firewall op alle twee de machines uitschakelen. Bescherming doe je aan de rand van je netwerk tussen het deel dat je vertrouwd (je LAN dus), en het deel dat je niet vertrouwd (het grote boze internet).
Zolang je in hetzelfde subnet zit met alle twee de machines zou je elkaar dan probleemloos moeten kunnen bereiken. Als dat niet lukt, test het dan ook even door vanuit de router te pingen (meestal kan je daar wel een beperkte vorm van diagnostics-tools vinden).
Eventueel kan je nog even testen wat er gebeurt met static ip's ingesteld, en anders even een peer-to-peer maken als het nog steeds niet goed gaat (daarmee sluit je de router als oorzaak uit).

Lukt ook dat allemaal niet, maak dan een bootable USB met een linux of Windows PE en boot daarmee en test of het dan wel werkt. Dan weet je of het in je windows-installatie of een hardwarematig issue is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Zet ESET eens uit en kijk of je dan nog steeds problemen hebt? Ik heb bij ESET producten wel vaker vreemde netwerkgedragingen gezien (ik ben in het verleden ESET distributeur geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
Zet Windows Firewall service eens uit om te testen met ping reply.

[ Voor 70% gewijzigd door EverLast2002 op 29-11-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ik kom nog terug op de adviezen, maar ff een vraag
Het klopt toch dat het Subnetmasker van de WAN (Router) verschilt van die van de LAN?
Het is immers een andere IP range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PCan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:34:
Ik kom nog terug op de adviezen, maar ff een vraag
Het klopt toch dat het Subnetmasker van de WAN (Router) verschilt van die van de LAN?
Het is immers een andere IP range.
Die kunnen verschillen ja. Op je WAN is het de ISP die bepaalt welke ranges gebruikt worden, op de LAN ben je het zelf.

Als je op de LAN alles via DHCP doet vanuit de router, dan zou het doorgaans goed moeten zitten, maar als je zelf handmatig zaken instelt op PCs moet je het wel goed doen.

Wat voor private range gebruik je? En wat zijn hoogste en laagste adressen daarbinnen?

Als je bijv 192.168.1.0/24 gebruikt, kun je 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.254 gebruiken voor hosts (waarbij de .1 doorgaans de router en dus ook default gateway is, maar dat hoef niet. Daar hoort een netmaskt van 255.255.255.0 bij.

Maar je kunt ook een 192.168.1.0/25 gebruiken. Dan heb je 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.127 beschikbaar met een netmask van 255.255.255.128. Dat werkt ook goed - maar niet als er PCs tussen zitten met IP boven de 192.168.1.127 en/of met 255.255.255.0 netmasks.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
subnetmasker LAN is 255.255.255.0 DHCP range is ingesteld op xxx.xxx.x.5 t/m xxx.xxx.xxx.254
Router is .1, evenals default gateway. Heb de IP adressen van PC1, PC2 en Shield gekoppeld aan het MAC adres. Oftewel, die hebben een vaste IP.

Ik kan via bijvoorbeeld VLC Mediaspeler alle gedeelde mappen en de bestanden daarin zien, maar kan ze niet openen. Kan bijvoorbeeld geen films afspelen die op, laten we zeggen "PC1" staan. Omdat ESET de instellingen van de firewall bepaald, kan ik de Windows Defender niet uitschakelen. Maar als ik de firewall via ESET uitschakel, verandert er niets. Kan nog steeds niet pingen van PC2 naar PC1 of PC1 Mappen vanaf de Shield. Zit echt alleen in PC1, alle andere netwerkapparaten werken normaal. Heb PC1 al een ander IP adres gegeven, maar maakt niets uit.

Als ik op PC1 in de verkenner intyp \\PC2, dan krijg ik direct alle gedeelde mappen op PC2 te zien.
Als ik op PC2 in de verkenner intyp \\PC1, dan zegt hij dat er geen communicatie mogelijk is met PC1.

Ook de NEXT Mediabox van Ziggo laat zich niet pingen. (request time out, lost 100%)

Update;
Heb alle drivers geüpdatet, bios geupdate, ESET verwijderd en Windows Firewall uitgeschakeld.
Niets helpt. Bij herinstallatiepoging bleek er nog een engine van Norton actief die zich niet laat verwijderen. Dat k programma is ooit met het mobo meegeleverd. Wou dat MSI daar eens mee ophield.
In veilige modus opstarten, maar dat lukt niet want mijn beeldscherm werkt niet mee GTX1660.

Update: Ook pingen vanuit de Router naar PC1 mislukt.

YEH!!! Kan weer pingen.
Bleek inderdaad dat er nog een firewall verborgen zat van Norton. Lukte eerst niet om die weg te krijgen, maar na wat bestanden verwijderd en verminkt te hebben gaf hij zich over. :)

[ Voor 37% gewijzigd door PCan op 02-12-2019 17:45 ]

Pagina: 1