Gegijzeld door Facebook

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views

Vraag

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ok, dit is echt helemaal van den zotte. Ik wil van mijn Facebook account af. Ik gebruik het eigenlijk al tijden niet, maar ben het ondertussen principieel oneens met het bedrijf en wil mijn associatie beëindigen. Maar dan begint het gezeik :(.

Ik ben al een tijd niet aangemeld, dus ik probeer in te loggen (met het juiste wachtwoord). Facebook zegt dat ik dan nog een verificatiecode moet invoeren uit mijn 'codegenerator'. Daar heb ik natuurlijk geen toegang toe, omdat ik nergens aangemeld ben.

Ik doe dus maar (onterecht, want het was niet nodig, maar goed) een wachtwoord reset. Als onderdeel daarvan word mij een code via mail gestuurd, die ik moet invoeren. So far, so good. Ik kies een NIEUW wachtwoord. Dat gaat ook nog goed. Maar daarna moet ik opnieuw een fucking code invoeren! Die ze mij niet willen toesturen, want ze willen niet dat ik te vaak een code opvraag :(. Dit was de eerste keer in maanden dat ik probeer in te loggen! Ik blijf in een infinite loop zitten en kom niet in mijn account.

Contact opnemen met facebook is dus ook gewoon niet mogelijk! Geen enkele contactinfo of zelfs maar een formulier of email te vinden, alleen maar 'FAQ' een 'knowledgebase'.

Heeft iemand de verlossende antwoorden? Ik vond een formulier waarbij je een vraag kan stellen maar dan eisen ze een kopie identiteitsbewijs - die ga ik dus echt _niet_ aan facebook toesturen, om begrijpelijke redenen.

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je bent dus niet gegijzeld maar gewoon je MFA code kwijt. Het hele punt van dat systeem is dat je niet makkelijk met een mailtje of telefoontje een account kan afpakken. Dat werkt dus ook in je nadeel als je dat aan zet want als je het zelf vergeet kan je er dus zelf ook niet meer bij.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Facebook zégt dat ze me een code toesturen om te kunnen inloggen, maar doet dat vervolgens niet. Hoe ben ik dan degene die iets kwijt is? Ik heb toch gewoon een wachtwoord om in te loggen, en de correcte mailcode ingevoert om het wachtwoord uberhaupt te kunnen resetten? Ik zie de logica niet van het daarna nógmaals om een ANDERE code te vragen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik denk dat ik zie waar het mis gaat: Ze vragen eerst om een verificatiecode (Vanwege de reset) en daarna om een comfirmatiecode (omdat de pc waarop ik het probeer te regelen nooit eerder is gebruikt om op FB in te loggen). Ik kon gelukkig nog een sessie redden op mijn laptop om de verwijdering door te zetten.

Laat onverlet dat dit 2-staps systeem dus niet functioneert. Ik heb gewoon toegang tot het recovery-telefoonnummer in mijn FB account, maar FB weigert gewoon daar recovery codes naar toe te sturen met de smoes dat ik dit 'niet te vaak moet doen' (nooit gebruikt na het instellen).

Nu moet ik nog dertig dagen wachten. Serieus, wat een butbedrijf.

Verwijderd

Super. Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt
En dat het op 28dec opgelost is.

In elk geval alvast een gelukkig facebookvrij2020

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2019 21:59 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Goed.... we zijn hier niet de klantenservice van Facebook, noch hoort dit in AZ. Slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.