Toon posts:

Verticale lijnen op Philips 46PFL8007K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb in mijn tv verschillende verticale lijnen in hetzelfde gebied van ongeveer 10cm breed. Deze lijnen zijn altijd aanwezig, ook in de menu van de tv etc... Ik heb wat opzoekingswerk gedaan over wat dit nu juist kon zijn, maar een goede diagnostische flow chart heb ik niet echt gevonden.

Wat zou dit kunnen zijn, hoe kan ik dit met 'zekerheid' vaststellen en het meest belangrijke: hoe los ik het op? Ik moest op aliexpress wat zaken bestellen en heb dan ineens maar een nieuw identiek TCON board gekocht voor 2€. Ik betwijfel wel dat dat de oorzaak is, gezien het zo gelokaliseerd is op het scherm. Blijkbaar zou bij TCON problemen eerder een half/heel scherm aangetast zijn...

Alvast bedankt!
mvg,
Koen

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 14:38
Ongeveer hetzelfde heb ik gehad met een 40PFL8007K.
Helft van het scherm werkte niet goed en vertikale strepen. Ik heb hem weggebracht en na het vervangen van een chip was het verholpen. Volgens mij had het te maken mat de aansturing van het backlight.

Werkt het weer me 2€ bordje?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bekijk dit eens:

https://www.petervis.com/...deo%20cable%20repair.html

Het is een bekend probleem bij LCD-schermen en kan een slecht contact zijn tussen het paneel en de aansturingselektronica. Het loshalen van de kabel en het controleren van de contacten zijn dan de aangewezen reparatiemethode.

Vaak is het oplosbaar, dus het kan de moeite zijn om er wat tijd in te steken, soms is het evenwel een echt defect en dan is het wel gelijk het eind van het apparaat.