Hallo,
Ik probeer mijn broertje te helpen met een nieuwe build. Hij wil echter, vanwege de cpu, een amd terwijl ik altijd van het intel platform ben geweest. Niet met alles kan ik dus goed helpen. Hierom vraag ik specifiek hulp met name over het moederbord, ram geheugen en psu. Ram omdat ik dacht dat amd niet altijd goed met alle ram bankjes overweg kan of kon.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, programmeren, meerdere virtual machines, meerdere dockers en regelmatig compileren van bepaalde monoliete applicaties (?) en machine learning
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen harde limiet maar liefst geen 5k. Mag wel in geïnvesteerd worden zodat dit systeem de komende 5 jaar stabiel mee kan komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De volgende lijst is reeds samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD build omdat collega's goede ervaring hebben met deze bewuste CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, er zullen wel extra fans geïnstalleerd worden in de case en mogelijk wordt een aftermarket GPU koeler geïnstalleerd. (Deze heb ik zelf net op mijn gpu gezet en wat een verademing is dat zeg)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zoals in het begin aangegeven, met name over het moederbord, ram en psu hoop ik op wat advies.
edit: wel handig als ik dan de CPU ook op het lijstje zet
Ik probeer mijn broertje te helpen met een nieuwe build. Hij wil echter, vanwege de cpu, een amd terwijl ik altijd van het intel platform ben geweest. Niet met alles kan ik dus goed helpen. Hierom vraag ik specifiek hulp met name over het moederbord, ram geheugen en psu. Ram omdat ik dacht dat amd niet altijd goed met alle ram bankjes overweg kan of kon.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, programmeren, meerdere virtual machines, meerdere dockers en regelmatig compileren van bepaalde monoliete applicaties (?) en machine learning
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen harde limiet maar liefst geen 5k. Mag wel in geïnvesteerd worden zodat dit systeem de komende 5 jaar stabiel mee kan komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De volgende lijst is reeds samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3950X | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X | € 155,05 | € 155,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 825,- | € 825,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 92,99 | € 92,99 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 184,90 | € 184,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.517,55 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD build omdat collega's goede ervaring hebben met deze bewuste CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, er zullen wel extra fans geïnstalleerd worden in de case en mogelijk wordt een aftermarket GPU koeler geïnstalleerd. (Deze heb ik zelf net op mijn gpu gezet en wat een verademing is dat zeg)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zoals in het begin aangegeven, met name over het moederbord, ram en psu hoop ik op wat advies.
edit: wel handig als ik dan de CPU ook op het lijstje zet
[ Voor 6% gewijzigd door MisterEagle op 28-11-2019 21:24 ]