• justjordyl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-01 18:17
Hallo allemaal,

Ik heb deze week online computer spullen gekocht, en deze ga ik morgen met een vriend van me in de kast proppen en hopen dat het werkt :-)

Alleen nu heb ik mijn twijfels,

Ik heb een Ryzen 7 3700x processor en een B450 Aorus Pro moederbord, en op de doos van het moederbord staat een sticker geplakt met "AmdTM Ryzen 3000 Desktop READY". Nu heb ik overal op internet gezocht en staat dat er dus geen BIOS update vereist is voor de B450 om hem te laten werken, maar is het "click en go" (en kun je hem daarna alsnog werkend updaten na de recente BIOS versie, maar dan heb je geen geklooi met dat alles dadelijk werkt behalve de processor)

Dus nu is mijn vraag aan jullie, en hij is echt heel dringend. Want anders moet ik morgen met SPOED naar de winkel toe, om een X570 te halen...

WERKT DE RYZEN 7 3700x PROCESSOR OP DE AORUS B450 PRO ZONDER BIOS UPDATE ?
nogmaals, op de doos staat "AMDTM Ryzen 3000 Desktop READY"

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groeten

Jordy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:26
Dat werkt vanaf bios F40. En aangezien de 2000 series met bios F1 zijn getest, kun je er vanuit gaan dat af fabriek hij niet werkt. Tenzij ze met nieuwere versies zijn gaan leveren.

Dit is waarom services zoals dit hun geld best waard kunnen zijn:
https://azerty.nl/product...ios-naar-recentste-versie

Maar, je hebt het al, waarom heb je het nog niet geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 28-11-2019 21:02 ]

• justjordyl
"Maar, je hebt het al, waarom heb je het nog niet geprobeerd?"

Doos uitpakken en vervolgens teruggaan naar de winkel lijkt me niet zo netjes.

En lordsnow, ik ga even je links bekijken!

Beide bedankt voor jullie opmerking!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:13
Standaard werkt de B450 chipset niet zonder een bios update met de 3 series van Ryzen.
Alleen in de winkel heeft men al de bios geupdate naar een bios versie die de 3000 serie ondersteund. Vandaar de losse sticker op de doos!

• justjordyl
Hartelijk dank, zo heb ik toch nog een iets betere nachtrust. Morgenvroeg begin ik, en mocht het niet werken rij ik direct door naar Coolblue, waar ik een X570 heb gereserveerd (kosteloos)

Een hele fijne avond allemaal en ik zal jullie op de hoogte houden of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

justjordyl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:59:
Hartelijk dank, zo heb ik toch nog een iets betere nachtrust. Morgenvroeg begin ik, en mocht het niet werken rij ik direct door naar Coolblue, waar ik een X570 heb gereserveerd (kosteloos)

Een hele fijne avond allemaal en ik zal jullie op de hoogte houden of het werkt.
Je had ook een MSI B450 Max serie kunnen reserveren, alle MSI Max borden hebben Ryzen 3000 ondersteuning, maar dat terzijde. :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justjordyl
Sorry voor het omhoog halen van dit topic, maar mijn PC WERKT!!

Hartelijk dank nogmaals.
Pagina: 1