Vraag

• EviT
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-12-2019
Hallo,

Ik zit met het probleem dat een laptop crasht na het undocken van een Dell D6000 docking. De laptop is een Dell Latitude 3400. Wat al geprobeerd is:

- Poweropties naar high performance zetten en alles onder choose what closing the lid does op do nothing
gezet
- Drivers van zowel de dock en beeldschermen als de laptop updaten
- Bios van de laptop updaten
- Dock verwisselen met een andere van hetzelfde type
- Laptop meerdere keren opnieuw installeren en alles up to date maken
- Moederbord vervangen
- Laptop zelf vervangen met een andere laptop
- Drivers terug zetten naar vorige versies
- In Event Viewer speuren naar mogelijke oorzaken(hier komt niks uit)
- Harde schijf vervangen.

Ik heb zo goed als alles gedaan wat er te bedenken valt maar het blijft voorkomen. Weet iemand wat hier mogelijk gaande zou kunnen zijn? Ik ben namelijk ten einde raad!

Alle reacties

Anoniem: 320788

Harde schijf of cpu.

Dat is het enigste dat je nog niet gewisseld hebt.

Maar op je lijstje staat laptop vervangen door andere laptop.
Is dat gewoon letterlijk? Of heb je nog bv een schijf over gezet.

• EviT
@Emielvanputten de harde schijf is vervangen. En ja, de laptop is ook letterlijk vervangen. Dit is op mijn stageplek. Het enigste waar ik nog niet naar gekeken heb is het useraccount zelf. Misschien corrupt of misschien dat daar iets niet lekker zit? Ik kan alleen niet vinden wat. De oude harde schijf is trouwens niet in de nieuwe laptop gezet maar daar zit ook weer een andere harde schijf in.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 20:44
Crasht de laptop volledig of zijn het slechts specifieke programma's ? (waarbij ik specifiek doel op Office)

Het is bijna zeker een driver issue. De nieuwste driver is niet altijd de beste.

• EviT
@ExilaaHH de laptop crasht volledig. Het is een BSOD geval.

• ExilaaHH
Wat zegt bluescreenviewer?

Anoniem: 320788

@EviT

Oke. Je hebt dus crash om 2 machines die niks met elkaar te maken hebben.. ( geen onderdelen van lap 1 naar lap2.)

Dan lijkt het me software/programma's die draaien.
Heb je de mogelijkheid de laptop als laptop te gebruiken?
Zonder extra scherm toetsenbord en muis? Puur om die en de drivers van die apparaten uit te sluiten?

• EviT
@ExilaaHH dat is juist onduidelijk. De laatste keer dat ik het vernomen heb kwam het vanuit de netwerk kaart, vandaar dat ik de laptop vervangen heb, maar nu gebeurd nog steeds hetzelfde. Soms komt er een BSOD, andere keren komt er niet eens een blauw scherm. Er staat gewoon Error waar ik niks uit kan halen.

• EviT
@Emielvanputten die mogelijkheid heb ik niet. Lijkt echt vanuit het user account van de user te komen. Ik heb de oude laptop zelf in gebruik genomen, en opnieuw ge-reimaged met network boot. Zelfs de oude docking heb ik in gebruik genomen. Niks aan de hand, werkt perfect met mijn account, maar met het account van de user waarvan de laptop was lijkt het niet te werken. Dus vandaar dat ik denk dat het vanuit het user account zelf komt maar ik zie niet waar het aan zou kunnen liggen.

• ExilaaHH
EviT schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:50:
@ExilaaHH dat is juist onduidelijk. De laatste keer dat ik het vernomen heb kwam het vanuit de netwerk kaart, vandaar dat ik de laptop vervangen heb, maar nu gebeurd nog steeds hetzelfde. Soms komt er een BSOD, andere keren komt er niet eens een blauw scherm. Er staat gewoon Error waar ik niks uit kan halen.
Kan je over die foutmeldingen eens wat hier plaatsen, ook met het programma bluescreenview.

Ik denk nog steeds dat het een driver issue is.

• EviT
@ExilaaHH dat zou ik morgen moeten navragen want ik weet dat zo niet uit mijn hoofd. De melding is door gezet naar mij en ik heb geen foto of informatie meegekregen over wat voor soort bluescreens het zijn. Alleen dat het vanuit de netwerk kaart leek te komen en dat er soms gewoon geen bluescreen verschijnt maar de laptop gewoon crasht en niks meer doet, zonder beeld(gewoon uitvallen), dit is trouwens zo met beide laptops. Niks mee aan de hand als ik hem gebruik met mijn account. Het komt alleen voor als de user hem gebruikt met zijn account. De user in kwestie is dagelijks zo'n 30 minuten tot 1u kwijt aan dit probleem. Ik laat morgen wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EviT
@ExilaaHH ik heb het na gevraagd maar kreeg als antwoord dat ze dat niet meer wisten. Dus ik denk dat ik verder ga met de bluescreenview. Nog enige andere suggesties? Zou het bijvoorbeeld ook nog door een policy kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
Wat is er allemaal gekoppeld aan de docking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
EviT schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:44:
@ExilaaHH ik heb het na gevraagd maar kreeg als antwoord dat ze dat niet meer wisten. Dus ik denk dat ik verder ga met de bluescreenview. Nog enige andere suggesties? Zou het bijvoorbeeld ook nog door een policy kunnen komen?
Start maar eens met het uitlezen van de dumps met Bluescreenview. Vanuit daar kunnen we verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EviT
@ExilaaHH het probleem is toch gevonden, weliswaar niet met bluescreenview, maar toch bedankt voor je hulp! Ook naar alle anderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
EviT schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:01:
@ExilaaHH het probleem is toch gevonden, weliswaar niet met bluescreenview, maar toch bedankt voor je hulp! Ook naar alle anderen!
Goed dat het probleem is gevonden.
Top dat je dit ook meld in jouw topic.

Maar wellicht kan je met ons delen wat het nu was en hoe het is opgelost.
Maakt het voor andere beheerders ook een nuttig topic.

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EviT
@MarchelHoek het probleem zat hem in de switch en de poort. We hebben een compleet nieuwe poort op de switch gepatcht en verbonden met een compleet andere poort in de muur bij het bureau van de eigenaar van de laptop die problemen had. Ook hebben we de ethernetkabel vervangen. Met bluescreenview zijn we erachter gekomen dat het netwerk gerelateerd was. We konden alleen met bluescreen niet duidelijk zien wat er mis was, maar een nieuwe poort gebruikersklaar maken was de laatste optie die we nog hadden en dat heeft dus geholpen.
Pagina: 1