Fritzbox als access point met andere dns

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 21:53
Goedendag,

We hebben op het werk een netwerk met wifi en nu wil ik een fritzbox hierop aansluiten als 2e access point maar dan wel met als 1e en 2e dns, de google dns.

De fritzbox deelt geen dhcp uit maar die krijgt hij gewoon van de hoofd router zodat alles wat met de fritzbox verbonden in de dhcp range valt van het netwerk is maar de apparaten die met de fritzbox zijn verbonden moeten dan gebruiken maken van de google dns.

Ik heb de dns wel gewijzigd in de fritzbox maar helaas als ik mijn laptop op de fritzbox connect krijg ik de dns van de provider en niet van google. Wat doe ik fout en kan dit uberhaupt wel ?

Alle reacties

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De DHCP server deelt de DNS adressen uit. In feite doet een AP (wat je fritzbox nu is) helemaal niets met DNS.

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 21:53
Aha duidelijk dus het kan alleen als ik de fritzbox zijn eigen dhcp laat uitdelen in een ander op range dan geldt de DNS instelling van de fritzbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

lier

MikroTik nerd

JBnl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:34:
Aha duidelijk dus het kan alleen als ik de fritzbox zijn eigen dhcp laat uitdelen in een ander op range dan geldt de DNS instelling van de fritzbox ?
Klopt.

Waarom wil je het eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 29-11-2019 10:08 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10 14:27
En uiteindelijk gebruikt de Fritzbox alsnog de DNS van de "hoofdrouter" om op internet te komen.
Je creeert alleen een seperaat netwerkje met die Fritzbox. Ik zie het nut er niet van in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als het je werk betreft dan loop je toch gewoon naar je ICT afdeling - systeembeheerder en leg je daar je verzoek/probleem neer ? Of probeer nu je eigen DNS verzoeken “onzichtbaar” voor je werkgever te maken of een DNS proxy te omzeilen oid schimmigs ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1