Vraag

• RedHeroDude
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-06 16:44
Ik zoek een?
55 inch 4K televisie met goede HDR, met voorkeur Dolby Vision, maar dat is niet nodig. Het liefst ook een redelijke kijkhoek.

Wat is je budget?
Hooguit ongeveer 1000 euro. Een heel klein beetje meer kan ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV is voor mijn moeder, zij gaat deze voornamelijk gebruiken voor films (Disney+, Netflix enzo) en gewoon TV kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
De TV's die ik overweeg zijn de Sony KD-55XG9505 (€1049 in price watch), Samsung 55RU8000 (€648 in PW) en Hisense H55B7500 (€549,34 in PW).

Welke vragen heb je hier nog over?
Deze TV's zijn allemaal redelijke keuzes, maar ik hoop dat er nog iets beters te vinden is. Hopelijk iets met betere HDR implementatie en/of betere kijkhoeken. Een OLED valt niet echt in deze prijsklasse, maar dat durf ik met mijn moeder ook niet aan omdat ze best veel normale TV kijkt. Vooral TLC met dat mooie rooie logootje.

Hebben jullie toevallig nog betere suggesties of misschien aanvullende dingen voor de genoemde TV's?

Alle reacties

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25

Nibbz

Postmaster General

Een tv voor je moeder, die een beetje Disney en Netflix kijkt, hoeft toch geen 1000 euro te kosten? Pak een random Samsung 55 inch en die zal prima voldoen.

Als ik naar mijn ouders kijk, zien ze het verschil niet eens tussen 360p en 1080p.. laat staan iets van 4K of HDR :p

13:37

• RedHeroDude
Hoeft niet zoveel te kosten, maar ik ben bereid om tot zoveel te betalen. Het hoeft niet de beste TV te zijn (want zo rijk ben ik niet), maar ik hoop wel de beste TV voor haar te vinden binnen dit budget zodat zij heerlijk van films in 4K + HDR kan genieten tijdens de feestdagen.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@RedHeroDude samsung q70 is misschien ook wel wat ie krijgt goede reviews, en heeft 50 local dimming zones.
Op YouTube heeft hdtv test hem pas besproken.

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 28-11-2019 20:03 ]

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
LCD's met goede HDR én kijkhoeken zijn schaars en boven budget. De enige optie is wat dat betreft dan een oled. Als tot zo'n 25/30° een redelijke kijkhoek is dan zijn jouw tv's het overwegen waard.

Vanaf de XF90 of XG95 praat je pas over goede HDR door de hoge helderheid en local dimming (FALD). De Sony's tikken zo'n 1000 nits aan. De RU80 en B75 blijven steken op zo'n 350 tot 400 nits en missen fatsoenlijke local dimming. Wat HDR betreft zijn ze iets te mager uitgevoerd om echt impact te leveren. Je moet je alleen afvragen of dat nodig is voor wat Disney+ en Netflix? Los daarvan krijg je voor de meerprijs van de RU80 (t.o.v. de B75) betere gaming features (input lag) en (120Hz) betere motion (judder free 24p films), maar mis je Dolby Vision support.

Mocht je overigens bij de grens wonen: in Duitsland (Saturn) gaat de XF90 voor €749. Als je de Hisense overweegt check dan Amazon.it daar heb je de BE7400 (identiek) voor iets meer dan €400.-. Let er verder op dat de 2019-lijn van Hisense officieel niet in NL verkocht wordt en daardoor tv kijken via enkel CI+ (Ziggo) waarschijnlijk niet (goed) gaat werken.

[ Voor 12% gewijzigd door benbaba op 28-11-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHeroDude
Bedankt voor al het advies. Na nog wat wikken en wegen, ga ik uiteindelijk toch voor de Sony 55XG9505 voor mijn moeder. Jammer dat er geen bredere kijkhoek beschikbaar is rond dit prijspunt, maar het was zeker geen must. De Samsung Q70R was zeker ook het overwegen waard, maar ik denk dat de Sony de beste kijkervaring geeft.

Ik heb zelf geen auto tot mijn beschikking, dus helaas gaat even naar Duitsland rijden niet. Maar goed, alsnog bedankt voor het advies allemaal.
Pagina: 1