Experiabox v10 resolve thuis host

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik mijn Fritzbox moeten vervangen bij mijn Telfort IPTV abonnement. Ik gebruikte namelijk niet het standaard modem, maar sinds de migratie naar KPN werkten door aanpassingen aan het netwerk mijn IPTV niet meer. Ik moet dus vanaf nu met een ExperiaBox v10 werken.

Hierbij heb ik een raar probleem wat ik met mijn Fritzbox niet had. Op mijn ExperiaBox heb ik portforwarding ingesteld naar mijn NAS router. Verder heb ik een externe hostname gekoppeld aan mijn IP-adres. Nu is het vreemde dat ik alleen vanaf buiten mijn netwerk op de externe hostname kan verbinden. Als ik binnen het netwerk zit werkt het niet. Het resolven van de hostname gaat binnen het netwerk wel goed. Ik krijg gewoon het externe IP-adres te zien, alleen gaat de portforwarding dus niet goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
De fritz!box ondersteund nat-loopback en de Expriabox heeft dat niet. Die gooit al het verkeer naar buiten en de volgende router snapt niet dat het source en destination adres gelijk is en gooit het weg. De fritz!box snap dat het verkeer voor zijn eigen wan-interface en behandeld het alsof het door over binnen komt.

Ik hoor Maximo Ibarra nog steeds roepen dat er voor telfort-en XS4ALL klanten niets zou veranderen!!! Mooi niet dus.....

[ Voor 1% gewijzigd door ewoutw op 29-11-2019 12:42 . Reden: Interpunctie en spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
Je kunt je Fritzbox gewoon blijven gebruiken. Sinds firmware 07.12 kun je het KPN profiel instellen(zowel DSL als Glas). Daarmee kun je TV ook prima gebruiken