Kunnen de Free en G-Sync filters gemerged worden?

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:34

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Kunnen de Free en G-Sync filters gemerged worden in monitoren en G-Sync een optie in TV's, daar nVidia nu ook Free-Sync ondersteund, kan je voor beide technieken kiezen als filter voor een nVidia kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door player-x op 28-11-2019 18:32 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@player-x Als ik het goed lees, stel je twee vragen:
1) Kunnen de Free en G-Sync filters gemerged worden?
2) Kan G-Sync als optie worden toegevoegd bij tv's

Dan geef ik twee antwoorden :P
1) Volgens mij kunnen ze prima naast elkaar bestaan? Wat is de reden dat je ze samengevoegd wilt hebben?
2) Voor zover ik weet staan er momenteel geen G-Sync tv's in de Pricewatch. Zo ja, wil ik het best toevoegen, tot die tijd is het een beetje nutteloos om een spec toe te voegen die voorlopig toch niet wordt ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Glaanie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:59:
1) Volgens mij kunnen ze prima naast elkaar bestaan? Wat is de reden dat je ze samengevoegd wilt hebben?
Je moet nu zoeken voor G-Sync of Free-Sync, je kan niet op beide tegelijk zoeken, als je ze samenvoegt, dan kan G/Free-Sync monitoren meteen vergelijken, alleen is wel handig als ook de en/of knop wordt toegevoegd.
2) Voor zover ik weet staan er momenteel geen G-Sync tv's in de Pricewatch. Zo ja, wil ik het best toevoegen, tot die tijd is het een beetje nutteloos om een spec toe te voegen die voorlopig toch niet wordt ingevuld.
Ze zijn er bijna die van LG, kan geen kwaad om de optie alvast te hebben:

LG B9: 55” OLED55B9PUA, or 65” OLED65B9PUA
LG C9: 55” OLED55C9PUA, 65” OLED65C9PUA, or 77” OLED77C9PUB
LG E9: 55” OLED55E9PUA, or 65” OLED65E9PUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

player-x schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:32:
[...]

Je moet nu zoeken voor G-Sync of Free-Sync, je kan niet op beide tegelijk zoeken, als je ze samenvoegt, dan kan G/Free-Sync monitoren meteen vergelijken, alleen is wel handig als ook de en/of knop wordt toegevoegd.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met zoeken. We hebben sowieso 2 filters onder elkaar staan: categorie: Televisies -> klik op Scherm en daaronder staan de filters voor FreeSync en G-Sync (zie onder)
[...]

Ze zijn er bijna die van LG, kan geen kwaad om de optie alvast te hebben:

LG B9: 55” OLED55B9PUA, or 65” OLED65B9PUA
LG C9: 55” OLED55C9PUA, 65” OLED65C9PUA, or 77” OLED77C9PUB
LG E9: 55” OLED55E9PUA, or 65” OLED65E9PUA
Dat zijn geen 'echte' G-Sync televisies, aka geen G-Sync hardware aan boord. Nvidia heeft ondersteuning in de drivers ingebouwd voor FreeSync tv's of monitoren, met de 'maar' dat het alleen gegarandeerd is voor de schermen die ze hebben getest. Deze zogenaamde G-Sync Compatible schermen werken out of the box met de Nvidia drivers en werken zoals verwacht, zie ook https://www.nvidia.com/en...ts/g-sync-monitors/specs/. Overige monitoren met FreeSync maar zonder dit label kunnen misschien ook werken met sync-opties, maar daarvoor moet handmatig een vinkje in de driverinstellingen worden gezet en zoals gezegd is er geen garantie dat alles goed werkt.

Deze tv's hierboven (je noemt de US-modellen, de EU-versies hebben xxxPLA/PLB als productcode, staan ook allemaal in de Pricewatch) zijn volgens LG alleen G-Sync compatible, maar nergens in de specs of tekst wordt FreeSync of Adaptive Sync (de niet-AMD-branded VESA naam) genoemd. Dat zou je wel verwachten, aangezien G-Sync compatible werkt op basis van FreeSync. Voor nu heb ik de specificaties en bijbehorende filters voor G-Sync bij tv's beschikbaar gemaakt en alvast ingevuld voor de voorgenoemde modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Dit is wat ik bedoel en graag zou zien in Monitoren groep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M8at3EyIm7E4qwKD2IPlJVCZ/full.jpg

Op die manier kan je zowel op G-Sync als Free-Sync tegelijk zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

player-x schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:26:
Dit is wat ik bedoel en graag zou zien in Monitoren groep.

[Afbeelding]

Op die manier kan je zowel op G-Sync als Free-Sync tegelijk zoeken
Oh je wilt dus kunnen filteren op én G-sync xxx én FreeSync xxx? Dan snap ik de usecase helemaal niet, waarom zou je dat willen? Het enige scenario wat ik kan bedenken is dat je 2 systemen hebt, eentje met een Nvidia GPU en eentje met een AMD GPU, zo kan je ten volle genieten van beide technieken.

De reden dat ik zo nieuwsgierig bent naar de usecases, is dat wij als productcontent team momenteel geen tools hebben om specs te kunnen samenvoegen. De enige manier waarop wij dat nu kunnen doen, is een verzoek indienen bij development die dan direct in de database gaan poeren. Maar dat gaat even duren, simpelweg omdat ze te druk zijn, dit soort 'simpele' tickets waarbij de site niet meteen in brand staat, worden opgespaard en eens in de zoveel tijd op volgorde afgewerkt. Die volgorde kunnen we zelf bepalen, voor nu ben ik niet geneigd om hier een ticket voor in te schieten, laat staan te zeggen dat deze bovenop de lopende verzoeken komt te staan. En dan pakken we dit mee als we wel zelf de tools hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
nVidia ondersteund tegenwoordig ook FreeSync, het is dus handig om op beide te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

OMD

player-x schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:48:
nVidia ondersteund tegenwoordig ook FreeSync, het is dus handig om op beide te zoeken.
Maar als je op Gsync compatible zoekt heb je bij voorbaat toch al de FreeSync monitoren? Er is toch geen enkel scenario denkbaar waarom je op freesync en gsync tegelijk wil zoeken? Dat doe je in principe al als je gsync compatible aanklikt.

gsync compatible = freesync & gsync compatible.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1