Oortjes schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:47:
[...]
Mijn zoon wordt 13, zit op het Gym en Engels is niet echt een probleem. Mijn zorg is echter dat ik een set koop waar hij echt wat aan heeft maar ook snel resultaat mag verwachten. drie dagen programmeren om met één schakelaar een lampje aan en uit te zetten zou ikzelf niet fijn vinden ;-)
Als je zoon Arduino op zijn verlanglijstje heeft staan, dan neem ik aan dat hij best al wat YouTube video's heeft gekeken over wat je zoal kan met zo'n Arduino.

Misschien kan je hem vragen of hij een idee heeft wat hij zou willen maken met een Arduino? Op die manier kan je het beste weten wat je moet kopen natuurlijk.
Het programma waarmee een Arduino wordt geprogrammeerd (Arduino.cc) heeft allemaal voorbeelden ingebouwd die hij zelf kan aanpassen, knippen en plakken en zo wegwijs wordt met de apparatuur. Op de website staan bij de meeste projecten ook de te gebruiken schema's gegeven. Ik denk daarom niet dat het zinvol is om een starter kit met een papieren handleiding te kopen wat alleen maar extra geld uitgeven is aan zaken die geen elektronica zijn. De online resources voor Arduino zijn eindeloos, als dit het interessegebied van je zoon is, dan is hij met alle waarschijnlijkheid daar allang mee bekend. Interessanter is dan ook om juist zoveel mogelijk actuatoren en sensoren te kopen zodat hij een grote vrijheid en ruimte heeft in de projecten die hij wilt maken.
Ook niet geheel onbelangrijk: op welke termijn heb je het nodig? Als je nog even de tijd hebt kan het enorm schelen om het uit het Verre Oosten te halen. Al zou ik wel een echte Arduino Uno kopen om te voorkomen dat hij een Arduino heeft met gekke kuren die eerst moeten worden opgelost. Maar simpele passieve componentjes, ledjes, dat soort ongein, koop je voor een fractie van de prijs dat het hier kost in China, bijvoorbeeld via miniinthebox.com.
Edit: En ga ook niet voor de officiële set zoals die voor €100 op Bol.com staat, dat is enorm veel show voor weinig spul.
Deze set van tinitronics heeft alles en meer van de officiële starterset erin zitten voor minder dan de helft van het geld. Dat biedt ruimte voor bijvoorbeeld een
extra groot breadboard en
het juiste bordje om mee te leren hoe die 8x8 matrix uit de startsset echt werkt.
Mocht je hulp nodig hebben met het samenstellen van een eigen kitje aan de hand van wat je zoon leuk vind om te maken, mag je altijd een PM sturen.
[
Voor 30% gewijzigd door
naarden 4ever op 29-11-2019 23:12
]