Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wil ik gaan inzetten als systeem voor de hele familie.
Voor iedere gebruiker/toepassing wil ik een VM met Windows10-pro inrichten, zodat ieder een 'eigen' PC heeft.
Video wil ik graag naar 2560x1440 (Quad HD).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €2400, althans dat rolt nu uit het overzicht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien de hoogbejaarde leeftijd (2008) van de huidige PC (DualCore 8400 en 4GB) wil ik er niets van gebruiken. Nieuwe set voor de komende 5 à 10 jaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete set. Het systeem moet weer een hele poos meekunnen, vandaar dat ik niet beperkt wil worden door een verouderd moederbord of processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de vele speculaties rondom Intel, wil ik dit keer voor een AMD-systeem gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet gewoon lekker stil zijn.
Ook het energiegebruik moet een beetje binnen de perken blijven. (nog geen panelen op het dak
)
Ga je overklokken?
Vermoedelijk niet.
Ik weet niet of onze zoon daar nog belang bij heeft als hij een 'nieuw' spel vindt dat hij graag wil gaan spelen.
Wat verwacht je van ons?
Opzet van de PC:
Na het opstarten moet er een keuzescherm komen om de juiste VM te starten. Wat zou hierin de beste opzet zijn voor het OS? Is het beter om hier ook Win10-pro voor in te zetten?
Of is daar een andere oplossing mogelijk? En indien ja, wat is dan een mogelijkheid en hoe doe ik dat.
Videokaart:
Over de videokaart heb ik nog wat twijfels, vandaar in de lijst nog 2 kaarten.
Welke zou in mijn geval beter van toepassing zijn?
Bouwen:
Is het een goed idee om dit systeem zelf in elkaar te zetten? (Ik heb wel eens een moederbord geplaatst in een kast, maar dat was het dan ook wel
).
Of dit beter door een leverancier laten doen?
Zelf zoiets proberen is natuurlijk wel mooi en leerzaam, maar dan moet het systeem het wel doen natuurlijk.
Componenten:
Ik heb de RAM uit de QVLvan de X570 AORUS PRO gehaald.
Zoals aangegeven wil ik me na 10 jaar eindelijk zover een nieuw systeem niet beperken op componenten die van een 'vorige' generatie zijn. Vandaag de X570.
Wat denken jullie, ben ik op de goede weg?
Krijg ik dit jaar een mooi sinterklaas cadeau
Het systeem wil ik gaan inzetten als systeem voor de hele familie.
Voor iedere gebruiker/toepassing wil ik een VM met Windows10-pro inrichten, zodat ieder een 'eigen' PC heeft.
- Mijn toepassingen zullen zijn: Het normale werk, zoals office, etc. Daarnaast licht foto-werk en ontwerpen en bewerken van 3-D onderdelen. Voor het werk zal ik redelijk zware VM's inzetten, waarin software voor het programmeren van PLC, HMI en SCADA van diverse merken. Deze VM's zijn dolgelukkig met een flink portie RAM, vandaar de 32GB. Daarnaast heb ik sinds kort mijn eerste 3-D printer en de leverancier geeft aan dat voor het bewerken van de bestanden een grafische kaart nodig is van minimaal het calliber GTX 1080Ti of een GTX 720Ti.
- Mijn vrouw is gelukkig met een VM die met een Chinese OS draait. Zij zal zich hoofdzakelijk beperken tot office e.d.
- Onze zoon is net begonnen aan het VO en wil in zijn vrije tijd nu graag Minecraft en Fortnite spelen.
Video wil ik graag naar 2560x1440 (Quad HD).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €2400, althans dat rolt nu uit het overzicht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien de hoogbejaarde leeftijd (2008) van de huidige PC (DualCore 8400 en 4GB) wil ik er niets van gebruiken. Nieuwe set voor de komende 5 à 10 jaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete set. Het systeem moet weer een hele poos meekunnen, vandaar dat ik niet beperkt wil worden door een verouderd moederbord of processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de vele speculaties rondom Intel, wil ik dit keer voor een AMD-systeem gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet gewoon lekker stil zijn.
Ook het energiegebruik moet een beetje binnen de perken blijven. (nog geen panelen op het dak

Ga je overklokken?
Vermoedelijk niet.
Ik weet niet of onze zoon daar nog belang bij heeft als hij een 'nieuw' spel vindt dat hij graag wil gaan spelen.
Wat verwacht je van ons?
Opzet van de PC:
Na het opstarten moet er een keuzescherm komen om de juiste VM te starten. Wat zou hierin de beste opzet zijn voor het OS? Is het beter om hier ook Win10-pro voor in te zetten?
Of is daar een andere oplossing mogelijk? En indien ja, wat is dan een mogelijkheid en hoe doe ik dat.
Videokaart:
Over de videokaart heb ik nog wat twijfels, vandaar in de lijst nog 2 kaarten.
Welke zou in mijn geval beter van toepassing zijn?
Bouwen:
Is het een goed idee om dit systeem zelf in elkaar te zetten? (Ik heb wel eens een moederbord geplaatst in een kast, maar dat was het dan ook wel

Of dit beter door een leverancier laten doen?
Zelf zoiets proberen is natuurlijk wel mooi en leerzaam, maar dan moet het systeem het wel doen natuurlijk.
Componenten:
Ik heb de RAM uit de QVLvan de X570 AORUS PRO gehaald.
Zoals aangegeven wil ik me na 10 jaar eindelijk zover een nieuw systeem niet beperken op componenten die van een 'vorige' generatie zijn. Vandaag de X570.
Wat denken jullie, ben ik op de goede weg?
Krijg ik dit jaar een mooi sinterklaas cadeau

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 385,- | € 385,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 264,99 | € 264,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G | € 245,- | € 245,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6 | € 449,65 | € 449,65 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 2TB | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 141,- | € 141,- |
1 | Monitoren | Acer Nitro VG271UP Zwart | € 391,40 | € 391,40 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
2 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 18,12 |
1 | Toetsenborden | Logitech Wireless Desktop MK710 (Qwerty US) | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4D3600C18 | € 178,- | € 178,- |
1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 11 550W | € 134,04 | € 134,04 |
1 | Solid state drives | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB | € 219,- | € 219,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.618,- |