Een vriend van me speelt op dit moment Guild Wars op zijn laptop. Deze is ondertussen een jaar of 5 oud en begint 'op' te raken. Accu is dood, HDD slijtage, wordt erg warm enzovoort. Daarom wilt hij overstappen naar PC gaming. Daarvoor mag ik een budget pc voor hem bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Gamen op 1080p, 60 hz, settings medium tot high. Games zoals Guild Wars, league of legends en in de toekomst Bannerlord 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro inclusief toetsenbord en beeldscherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Goedkope merkloze muis
Headset (merk onbekend)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grotendeels gebaseerd op de €500 BBG. Kosten zijn 698 euro bij Megekko, dus ik zit vrijwel aan het limiet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD want price/performance is gewoon prima.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
1 Passen alle onderdelen bij elkaar? Heb zelf even gekeken en kon niks vinden.
2 Zijn er nog onderdelen die ik beter kan kiezen? Helaas zit ik wel aan het €700 budget vast. Een GTX 1650 Super zit er helaas niet in. Ook cashback is niet helemaal ideaal aangezien ik hem voor iemand anders bouw.
3 Heeft iemand enige ervaring met het beeldscherm, zo ja, zou ik hier graag meer over horen.
Andere opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Gamen op 1080p, 60 hz, settings medium tot high. Games zoals Guild Wars, league of legends en in de toekomst Bannerlord 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro inclusief toetsenbord en beeldscherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Goedkope merkloze muis
Headset (merk onbekend)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grotendeels gebaseerd op de €500 BBG. Kosten zijn 698 euro bij Megekko, dus ik zit vrijwel aan het limiet.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 60,08 | € 60,08 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming D Radeon RX570 8G OC | € 141,- | € 141,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon V1000 | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Monitoren | LG 24MK430H-B Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Toetsenborden | Cooler Master MasterKeys Lite L (US) | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 71,99 | € 71,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550W V2 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 63,81 | € 63,81 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 686,72 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD want price/performance is gewoon prima.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
1 Passen alle onderdelen bij elkaar? Heb zelf even gekeken en kon niks vinden.
2 Zijn er nog onderdelen die ik beter kan kiezen? Helaas zit ik wel aan het €700 budget vast. Een GTX 1650 Super zit er helaas niet in. Ook cashback is niet helemaal ideaal aangezien ik hem voor iemand anders bouw.
3 Heeft iemand enige ervaring met het beeldscherm, zo ja, zou ik hier graag meer over horen.
Andere opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom