Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows opnieuw installeren na vervangen moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zwolmug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 08:53
Beste allemaal,

Binnenkort ga ik (voor het eerst) een hardware-upgrade voor mijn PC uitvoeren. Ik ga een nieuwe CPU een nieuw moederbord en nieuwe RAM inbouwen. Ik vroeg mij af of ik, nadat ik deze upgrade heb uitgevoerd, 'gewoon' weer mijn computer kan opstarten zonder daar iets van te merken of dat ik weer alles opnieuw moet installeren (zoals Windows en mijn geïnstalleerde programma's). Als dit laatste het geval is, kan ik dan na het uitvoeren van de hardware-upgrade doormiddel van een System Image backup Windows en mijn bestanden herstellen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord (via Zwolmug op 29-11-2019 15:59)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Je doet je er goed aan voor een schone installatie te gaan, zelfs zonder een System Image backup te gebruiken. Dit omdat je anders gigantische conflicten kunt krijgen wegens drivers ed.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Je doet je er goed aan voor een schone installatie te gaan, zelfs zonder een System Image backup te gebruiken. Dit omdat je anders gigantische conflicten kunt krijgen wegens drivers ed.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
Je kan het doen, met de kans dat het werkt. Maar beste is om toch een schone installatie te doen. Dit puur om conflicten te voorkomen.

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 18:23

Pos

En indien je een OEM Windows licentie hebt zul je hem waarschijnlijk weer opnieuw moeten activeren met een nieuwe code

Verwijderd

Pos schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:12:
En indien je een OEM Windows licentie hebt zul je hem waarschijnlijk weer opnieuw moeten activeren met een nieuwe code
Of je volgt de volgende stappen:
https://support.microsoft...ing-after-hardware-change

• Zwolmug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 08:53
Hartelijk dank allemaal!
Pagina: 1