Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

eff een vraagje betredende de vive Pro starting kit. Nu leuk in de aanbieding uit de U States. Ik wil deze importeren i.v.m. black friday aanbiedingen enz.

Straks zit ik met 3 Amerikaanse stekkers. 2 voor me lighthouses en 1 voor de Link Box for VIVE Pro.

Hiervoor moet ik natuurlijk USA=>Euro stekkers gaan gebruiken. Maar heb ik dan ook omvormers nodig?
Ik lees her en der op internet dat voor sommige apparaten je dit wel nodig hebt en andere niet.
Dit inverband met de 110V vs 220V

Verder nog als laatste vraag, haalt de Vive Pro nog stroom van je PC af? Via de display port of usb. Anders blaas je misschien toch nog wat intern op enz...

~~
BTW dit gaat niet over de import heffingen/inklaringskosten en dergelijke ! Daarvan ben ik redelijk goed op de hoogte en heb al mijn dealer gevonden.
~~~

Momenteel gebruik ik de oculus Rift met een win7 GTX 1080 mini. Ben ook voorzien van een werkende displayport/USB stations. Ik ga er dus vanuit dat ik hem wel kan draaien.

Zal enkel misschien nog even moeten updaten naar Win10... :S Maar gezien de support van win7 vervalt moest dat toch al.

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-11-2019 02:47)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
USB voeding is identiek in elk land, dus dat is geen probleem ;). Verder lijken ze gewoon 12V te gebruiken, dus je kan altijd andere 12V adapter met juiste plug erin steken.

Dat gezegd, gebaseerd op deze ebay advertentie (https://www.ebay.com/itm/...r-cord-plug-/123502902293), moet de standaard adapter gewoon op 230V ook werken. In 95% van de gevallen werken adapters zowel op 110V als 230V, maar dat checken is wel een goed idee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
USB voeding is identiek in elk land, dus dat is geen probleem ;). Verder lijken ze gewoon 12V te gebruiken, dus je kan altijd andere 12V adapter met juiste plug erin steken.

Dat gezegd, gebaseerd op deze ebay advertentie (https://www.ebay.com/itm/...r-cord-plug-/123502902293), moet de standaard adapter gewoon op 230V ook werken. In 95% van de gevallen werken adapters zowel op 110V als 230V, maar dat checken is wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf ook inmiddels een paar artikelen gevonden die hetzelfde beweren. Though, deze gingen dan vooral over de HTC Vive...
Ik ga ervanuit dat dit hetzelfde is voor de vive pro.

Kan een slotje op. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar is het de gok echt waard qua garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 06:14:
Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar is het de gok echt waard qua garantie?
LoL Eerst wel maar opeens op de overgang van donderdag op vrijdag, (zo rond 1:45 s'nachts) kreeg de euro versie ook een korting van 300€. Nu voor 900€ dus... Dus nu weer net goedkoper. Eigenlijk wel fijn, had hem nog "net niet" besteld. :P