Momenteel ben ik bij een klant gedetacheerd die Roaming Profiles actief heeft, wat momenteel redelijk wat problemen geeft op het Windows 10 Client gedeelte.
De .\AppData\Roaming folder van diverse gebruikers is dermate groot dat het inloggen een aantal minuten kan duren, en dit is vervelend aangezien ze gedurende de dag van werkplek wisselen. Soms meerdere keren.
Na wat onderzoek blijkt Roaming Profiles niet noodzakelijk te zijn om deze gebruikers om Roaming Profiles actief te hebben binnen deze omgeving.
Roaming Profiles is opgebouwd/actief middels een (computer)GPO.
"Set roaming profile path for all users logging onto this computer"
Welke verwijst naar \\servernaampje\share$\%username%
Volgens mij gebeurt er het volgende als ik deze setting disable:
- Bij een gebruiker die nog geen roaming profile heeft word er geen roaming profile meer aangemaakt.
Alle gebruikers die al een roaming profile hebben, blijven deze gebruiken als ze inloggen op een PC waar reeds een zwervend profiel van ze staat gebruik makend van dit roaming profiel totdat deze of verwijderd worden of veranderend in een lokaal profiel
Ik kan nog niet vinden of dit het geval is..
Iemand die hier ervaring mee heeft gehad?
De .\AppData\Roaming folder van diverse gebruikers is dermate groot dat het inloggen een aantal minuten kan duren, en dit is vervelend aangezien ze gedurende de dag van werkplek wisselen. Soms meerdere keren.
Na wat onderzoek blijkt Roaming Profiles niet noodzakelijk te zijn om deze gebruikers om Roaming Profiles actief te hebben binnen deze omgeving.
Roaming Profiles is opgebouwd/actief middels een (computer)GPO.
"Set roaming profile path for all users logging onto this computer"
Welke verwijst naar \\servernaampje\share$\%username%
Volgens mij gebeurt er het volgende als ik deze setting disable:
- Bij een gebruiker die nog geen roaming profile heeft word er geen roaming profile meer aangemaakt.
Alle gebruikers die al een roaming profile hebben, blijven deze gebruiken als ze inloggen op een PC waar reeds een zwervend profiel van ze staat gebruik makend van dit roaming profiel totdat deze of verwijderd worden of veranderend in een lokaal profiel
Ik kan nog niet vinden of dit het geval is..
Iemand die hier ervaring mee heeft gehad?