Beste mede tweakers,
Ben bezig met een verbouwing en heb de wens om met de Shelly producten, in dit geval de Shelly 1 iig een begin te maken met het aanpassen van de verlichting middels voice ism een google home unit.
Nu zal het koppelen van de Shelly cloud en google home unit niet zo'n probleem worden gezien de vele positieve reacties alhier.
Echter heb ik via de zoekfunctie begrepen dat het aansluiten van de Shelly nogal wat challenging kan zijn.
Aangezien ik nu nog bij mijn schakelaars kan en het een kleine moeite is om centraal dozen te openen in het plafond, heb ik de vraag, aansluiten bij de schakelaar of bij de centraal doos (daar waar de de lamp ook zit) om het eea op de juiste manier aangesloten te krijgen zonder aanvullende draden te trekken, doorkoppelen in bijv een centraaldoos is geen probleem.
Echter ken ik voor mezelf alleen het volgende, blauw op blauw, bruin op bruin.
Blauw = 0 draad
Bruin = Fase draad aka voeding ( L (Live) )
Geel/Groen = Aarde draad
Zwart = Schakeldraad
Kan en mag ik de Shelly gebruiken om bijv, de lasdop te vervangen? Hij wordt dan al gevoed aangezien dit een directe aansluiting betreft.
Of dien ik de Shelly tussen de lamp en de lasdop te maken?
Shelly N (Neutral) moet dan 0 Draad zijn, blauw
Shelly L (Live) moet dan Fase draad zijn, bruin
Shelly SW (Switch0 moet dan Schakeldraad zijn, zwart
Shelly O (Output)...... geen idee
Shelly I (Input)...... geen idee.
Graag ontvang ik jullie input.
Groetjes
Ben bezig met een verbouwing en heb de wens om met de Shelly producten, in dit geval de Shelly 1 iig een begin te maken met het aanpassen van de verlichting middels voice ism een google home unit.
Nu zal het koppelen van de Shelly cloud en google home unit niet zo'n probleem worden gezien de vele positieve reacties alhier.
Echter heb ik via de zoekfunctie begrepen dat het aansluiten van de Shelly nogal wat challenging kan zijn.
Aangezien ik nu nog bij mijn schakelaars kan en het een kleine moeite is om centraal dozen te openen in het plafond, heb ik de vraag, aansluiten bij de schakelaar of bij de centraal doos (daar waar de de lamp ook zit) om het eea op de juiste manier aangesloten te krijgen zonder aanvullende draden te trekken, doorkoppelen in bijv een centraaldoos is geen probleem.
Echter ken ik voor mezelf alleen het volgende, blauw op blauw, bruin op bruin.
Blauw = 0 draad
Bruin = Fase draad aka voeding ( L (Live) )
Geel/Groen = Aarde draad
Zwart = Schakeldraad
Kan en mag ik de Shelly gebruiken om bijv, de lasdop te vervangen? Hij wordt dan al gevoed aangezien dit een directe aansluiting betreft.
Of dien ik de Shelly tussen de lamp en de lasdop te maken?
Shelly N (Neutral) moet dan 0 Draad zijn, blauw
Shelly L (Live) moet dan Fase draad zijn, bruin
Shelly SW (Switch0 moet dan Schakeldraad zijn, zwart
Shelly O (Output)...... geen idee
Shelly I (Input)...... geen idee.
Graag ontvang ik jullie input.
Groetjes
Asus GL703VM