Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Harde schijf wordt niet herkend met usb verlengkabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schijf op mijn tv aangesloten. Omdat ik de tv ga ophangen is de usb kabel van de harde schijf niet lang genoeg dus ik heb een usb verlengkabel 2.0 met versterker gekocht. Maar als ik die ertussen steek wordt de harde schijf niet meer herkend (geen Usb apparaten gevonden krijg ik als melding)
Ook de de pc wordt hij niet meer herkend als ik hem met de usb verlengkabel insteek. Je ziet hem wel staan als “onbekend apparaat”.
Kunnen jullie mij helpen ?
...

Alle reacties

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

AzzKickah

06-CENSORED

Een USB-kabel kan maximaal 5 meter lang zijn. Dat is inclusief verlenging.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:03:
usb verlengkabel 2.0 met versterker gekocht.
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar dat klinkt als iets wat problemen kan veroorzaken. Wat voor een kabel is dat juist?

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Vermoedelijk is de spanning te ver gezakt om de harde schijf op te laten starten.
Een versterker hersteld in het algemeen alleen het usb data signaal , heb je vermoedelijk niets aan.
Hoe lang is de kabel ?
Een zo kort mogelijke kabel met goede dikke aders 24 AWG of lager voor de voedingsaders gaat je vermoedelijk helpen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of een kabel pakken die stroom van 2 poorten pakt, dat helpt ook nog wel eens met het gebruik van HDDs.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 10:45
Wat voor HDD wat voor behuizing welk type kabel en welk type versterker.
Dat is wel handig om te weten nu is het gokken.
Makkelijker is om 1 kabel te pakken van metertje of 3 dan kan je alle kanten op en hoef je niet te kloten met een versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kabel van 20m

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56

WCA

Geen wonder, zelfs met versterker is dat toch echt een long shot voor een HDD. Een USBstickie of iets anders kleins zal misschien nog werken, maar een HDD trekt te veel stroom daar voor.

Share and Enjoy!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:55

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe kom je in vredesnaam aan een 20 meter lange USB-kabel? Of zit je verlengstuk op verlengstuk te knopen?

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56

WCA

AzzKickah schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:52:
Hoe kom je in vredesnaam aan een 20 meter lange USB-kabel? Of zit je verlengstuk op verlengstuk te knopen?
Je hebt wel versterkte kabels van die lengte, daar zit actieve elektronica in. Maar die werkt vooral voor low-power apparaten, niet voor dingen die veel stroom uit een USB poort trekken.

Share and Enjoy!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 22:01
AzzKickah schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:52:
https://www.bol.com/nl/p/...9EUw.1_28.32.ProductTitle
WCA schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:54:
[...]

Je hebt wel versterkte kabels van die lengte, daar zit actieve elektronica in. Maar die werkt vooral voor low-power apparaten, niet voor dingen die veel stroom uit een USB poort trekken.
klopt, op apparaten die een eigen stroombron hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 28-11-2019 12:00 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:03:
Omdat ik de tv ga ophangen is de usb kabel van de harde schijf niet lang genoeg
...
Dat is geen rede om een 20 meter lange USB verlengkabel te kopen..
Of je gaat je tv op een 20meter hoge paal schroeven, dan is het wel een goede rede(tv op 20meter, HDD op 0 meter.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2019 12:04 ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Als je die 20 meter USB-lengte echt nodig hebt, zou je tussen de harddisk en de lange USB-kabel een Powered USB hub kunnen zetten, dan moet het werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Mijn plan was om de harde schijf naast de pc (aan de andere kant van de kamer) te leggen zodat ik makkelijk kon switchen van tv naar pc, vandaar de lange kabel.
Maar ik mag hem terugsturen. Maar dus met een powered usb hub zou het werken ?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 22:41
Kun je niet beter een mapje delen op je PC? Of desnoods een NAS aanschaffen? USB-kabels zijn niet bedoeld voor zulke afstanden. Zelfs als je het wel aan de praat krijgt wordt het nooit betrouwbaar. Zit je net lekker een film te kijken, begint je film te stotteren en loopt je TV vast, dan is de gezelligheid er wel af...

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 10:45
Kan je dan niet beter een USB kabel pakken van een meter ofz en die los onder je tv laten hangen en zodra je hem nodig hebt eraan koppelen.
Als je hem heel de tijd gaat swapen van pc naar tv lijkt me dat makkelijker.
Of zoals hierboven al aangeven is map delen via netwerk moet je of een nas hebben of je pc aan laten staan.
Pagina: 1