Website met goede SEO ranking verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb in 2010 een domeinnaam geregistreerd met daarin mijn naam verwerkt. Wat begon als een hobby is nu een website geworden met een nette Google ranking en redelijk wat maandelijkse bezoekers.

Het laatste jaar loop ik tegen een uitdaging aan: Een paar keer per maand nemen adverteerders contact met mij op voor het plaatsen van artikelen. Dit begint lucratief te worden, maar de onderwerpen lopen behoorlijk uiteen en zijn soms op de grens van wat ik durf te plaatsen (leningen, etc.) in combinatie met de domeinnaam met daarin mijn naam verwerkt. Daarnaast heb ik de afgelopen paar jaar door mijn carrière een bepaalde positie gekregen waardoor het niet altijd wenselijk is dat ik met dergelijke artikelen in verband word gebracht.

Wat ik eigenlijk zou willen doen is een andere (abstracte) domeinnaam registreren die los staat van mijn eigen naam. Maar het nadeel is natuurlijk dat ik hierdoor ranking ga verliezen. Ten eerste door de domain authority / leeftijd van de domeinnaam en ten tweede omdat ik met 301 redirects aan de slag moet die niet 100% van de waarde overdragen, waardoor het geheel minder interessant wordt voor adverteerders.

Een mooie oplossing lijkt mij het vinden van een bestaande domeinnaam die niet 1 op 1 aan mijn naam is verbonden, maar die toch al wat ouder is en een bepaalde ranking heeft. Maar die zal automatisch al andere content hebben of met een bepaalde reden offline zijn gehaald waar je niet altijd achter staat.

Ik ken bepaalde tussenpartijen met goede domeinnamen die te koop staan, maar deze hebben doorgaans nog geen ranking of de ranking is gebaseerd op content die niet meer bestaat met daarbij de kans dat de ranking snel zal dalen. Ik kan ook iets nieuws registeren, maar dan heb ik hetzelfde probleem.

Bijkomend probleem is dat ik nu nogal uiteenlopende onderwerpen heb (o.a. gezondheid, crypto, elektrische auto's, gadgets, etc.). Een goede relevante domeinnaam bedenken voor al deze onderwerpen samen is eigenlijk niet mogelijk. Ik moet dus of een vage algemene naam gebruiken, of de artikelen gaan verdelen op basis van onderwerp en per onderwerp een relevante domeinnaam gaan bedenken. Nadeel hiervan is dat iedere afzonderlijke domeinnaam weer automatisch minder waarde heeft dan het totaal van alle items samen.

Keuzes, keuzes, hopelijk kent iemand een oplossingsrichting waar ik nog niet aan heb gedacht, of kan iemand mij wijzen op een goede tussenpartij met goede domeinnamen, waardoor ik op een andere locatie een betere start kan maken dan nagenoeg vanaf 0 te beginnen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een 301-redirect opzet is toch echt de beste optie om het makkelijk te houden en het goed te laten verlopen.

ahrefs heeft hier eerder dit jaar nog een mooi artikel over geschreven: https://ahrefs.com/blog/301-redirects/ .

Zorg voor een goede voorbereiding en checklist, dat het technisch in orde is, en laat de search engines hun werk doen.

LinkedIn
Instagram

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Remy Uiteraard, als ik besluit alles te verhuizen ga ik 301's toepassen, heb ik al vaker gedaan. Maar dan zou ik dus wel een goede start willen maken met een domeinnaam met al enige waarde.

Een uurtje geleden toevallig een bod gedaan op een leuke bestaande domeinnaam uit 2007 via Sedo.com. Hopelijk krijg ik die te pakken en anders misschien toch maar iets nieuws registeren, al vermoed ik dat de website dan erg terug zal zakken in de resultaten. Ik heb in het verleden aan adverteerders ook andere websites doorgegeven, maar deze waren nieuwer en daarom hadden ze daar minder interesse in.

Na de verhuizing benader ik sowieso een aantal partijen waarvan ik weet dat ze links naar mijn website hebben om deze om te zetten naar de nieuwe domeinnaam, zodat er minder waarde verloren gaat.

Zijn er nog goede alternatieven voor Sedo.com? En dan bedoel ik niet de brokers met +-25 stuks, maar echt duizenden, bij voorkeur ook veel .nl domeinen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Taro schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:19:
@Remy Uiteraard, als ik besluit alles te verhuizen ga ik 301's toepassen, heb ik al vaker gedaan. Maar dan zou ik dus wel een goede start willen maken met een domeinnaam met al enige waarde.
Snap ik, dat is zeker de moeite waard :)
Een uurtje geleden toevallig een bod gedaan op een leuke bestaande domeinnaam uit 2007 via Sedo.com. Hopelijk krijg ik die te pakken en anders misschien toch maar iets nieuws registeren, al vermoed ik dat de website dan erg terug zal zakken in de resultaten. Ik heb in het verleden aan adverteerders ook andere websites doorgegeven, maar deze waren nieuwer en daarom hadden ze daar minder interesse in.

Na de verhuizing benader ik sowieso een aantal partijen waarvan ik weet dat ze links naar mijn website hebben om deze om te zetten naar de nieuwe domeinnaam, zodat er minder waarde verloren gaat.

Zijn er nog goede alternatieven voor Sedo.com? En dan bedoel ik niet de brokers met +-25 stuks, maar echt duizenden, bij voorkeur ook veel .nl domeinen.
Probeer deze: https://www.domeinstock.nl/domeinnaam-kopen/ :)

LinkedIn
Instagram