Gigabyte Aorus GTX 1080 TI fan problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:50
Hoi,

De fans van mijn grafische kaart draaien en stoppen telkens waardoor er veel lawaai ontstaat.
Ik weet niet echt waardoor het komt. Kan iemand me helpen hoe ik ervoor zorg dat ze niet steeds stoppen en draaien? Volgens mij komt het door de instellingen.

Ik gebruik de MSI afterburner met de volgende settings:
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/bHwTFkL

Alvast bedankt!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Je fanspeed niet onder de 40% laten komen lost het draaien en stoppen op. De kaart wordt er natuurlijk niet stiller van.

Het is helaas een bekend probleem bij Gigabyte kaarten. Mijn RTX 2070 windforce heeft precies het zelfde probleem.

Nu al voor de 2de keer terug gestuurd naar Gigabyte. De 1ste ''reparatie'' bracht geen verbetering, dus heb er een hard hoofd in dat ze het nu wel gaan fixxen.

[ Voor 14% gewijzigd door ColinZ op 27-11-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:50
ColinZ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:46:
Je fanspeed niet onder de 40% laten komen lost het draaien en stoppen op. De kaart wordt er natuurlijk niet stiller van.

Het is helaas een bekend probleem bij Gigabyte kaarten. Mijn RTX 2070 windforce heeft precies het zelfde probleem.

Nu al voor de 2de keer terug gestuurd naar Gigabyte. De 1ste ''reparatie'' bracht geen verbetering, dus heb er een hard hoofd in dat ze het nu wel gaan fixxen.
Heb het nu minimaal op 40% maar hij blijft toch langzamer gaan en dan sneller..

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-10 09:12

ZakjePatatje

Met mayonaise

Dat ze langzaam gaan en sneller komt door de settings van afterburner, wanneer de kaart een bepaalde temperatuur bereikt gaat de snelheid met sprongen omhoog. Je kan proberen het snelheidsverloop wat gelijkmatiger te laten gebeuren zodat het verschil niet steeds zo groot is.

Zoiets ofzo:

Afbeeldingslocatie: https://storage-asset.msi.com/event/aio/2018/afterburner/images/mod-2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ZakjePatatje op 28-11-2019 09:46 . Reden: plaatje ]