Monitor voor gaming Xbox en pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stefanplo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik zoek een?
nieuwe ultrawide monitor (quad HD) voor gaming op Xbox en pc. Op mijn Xbox speel ik het meest en alleen maar fifa. Op pc speel ik verschillende games.

Wat is je budget?
mijn budget is 1.000 of eventueel iets daarboven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil in ieder geval een 1440p ultrawide monitor! Voor fifa is daarnaast een lage Response time belangrijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
zoals al aangegeven speel ik het meeste op mijn xbox en dan alleen fifa. Daarnaast speel ik regelmatig verschillende soorten games op mijn pc.

Ik heb net een nieuwe game pc gekocht en wil daarom ook het beste uit mijn pc halen met een goede ultrawide monitor (ik vind het dan ook niet erg om daar wat meer voor te moeten betalen)

Ik heb zelf al rond gekeken en heb het idee dat
LG 34GK950F een goede optie zou kunnen zijn. Ik weet alleen niet precies wat de response time is, omdat soms 1 ms wordt vermeld en soms 5 ms.

Daarnaast weet ik niet of je met xbox veel hebt aan 1440p en een hogere refresh rate dan 60 hz?

Op dit moment game ik op een normale monitor met 60hz en 1 ms response time

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het zoeken van een goede monitor

Alle reacties

• stefanplo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-01-2022
Iemand die mij kan helpen?

• -Dream
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11-2025
Even ingaande op de vraag of 1440 ultrawide wel handig is:
Op een uitzondering na is iedere game ontworpen voor 16:9 en is een andere verhouding soms niet eens mogelijk. De beste resolutie voor gaming lijkt mij momenteel gewoon 2560x1440.

Als je toch ultrawide wilt dan lijkt dit me een zeer geschikte monitor, maar kijk ook eens naar pricewatch: Acer Predator Z35P Zwart. Die is wat slechter in HDR, maar heeft wel G-Sync in plaats van Freesync en is 250 euro goedkoper.