Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
draadloze koptelefoon met zendstation, of bluetooth koptelefoon in combinatie met een bluetooth transmitter die gepaired kan worden met de koptelefoon

Wat is je budget?
max +/-80

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv/films kijken en muziek luisteren in de woonkamer. De TV ( en home cinema set (sony ht-ss110) zijn nog van de oude stempel en beschikken niet over bluetooth. Vandaar de vraag om een koptelefoon met zendstation. in combi met een bluetooth transmitter kan ook een bluetooth koptelefoon. mits deze

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben tot nu toe bij Sony uitgekomen als koptelefoon met zendstation. De RF895RK is het recentste model. Via coolblue/bol.com etc kwam ik ook nog op oudere modellen uit als de RF811RK en de RF855RK.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben benieuwd of er nog modellen zijn die kwalitatief goed zijn maar die ik nog gemist heb. De keuze lijkt ook niet reuze (kieskeurig komt met wel 7 modellen die niet-bleutooth zijn).

Ik zag dat de oudere modellen die ik genoemd heb bijv. stoffen "schelpen" hebben en de nieuwste lijkt een soort van plastic schelpen te hebben. Dat gaat meer een broeierig effect geven denk ik dan.

[ Voor 6% gewijzigd door DeRooney op 10-12-2019 14:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een losse BT transmitter met 3,5 of 6,3 mm aansluiting. Dat zijn de kosten niet en dan is de keuze te over :)
Of je nou een bijgeleverd zendstation hebt of een BT dingetje, dat maakt niet zoveel lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 27-11-2019 20:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ok, vraagstelling aangepast: een koptelefoon met zendstation, of bluetooth koptelefoon + bluetooth transmitter (low latency aptx) is ook prima. Voor budget blijft +/- 80,- aangezien die koptelefoon met zendstation die prijs heeft.

Begreep wel dat koptelefoon met zendstation een beter/groter bereik heeft?

voor bleutooth koptelefoon + bluetooth transmitter moet ik me nog even verdiepen in de keuze mogelijkheden die er zijn.

zolang de koptelefoon maar met de transmitter gepaired kan worden. En beeld/geluid synchroon kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens mij koop je voor heel weinig een bt zender en ontvanger. Ontvangers liggen voor een prikkie bij de Action. Zenders heb ik me niet in verdiept.

Kies dus een normale koptelefoon die je fijn vindt en zoek daar de losse zender + ontvanger bij.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb nu een bluetooth koptelefoon gekocht: JBL T460BT. De bluetooth transmitter is nog onderweg.
Maar terwijl ik die koptelefoon heb,zit ik te denken: hoe ga ik die transmitter ooit met die koptelefoon pairen zonder dat ik een scherm heb waarop ik het betreffende apparaat zie om te selecteren? Pairen met de tablet gisteren was al een beste klus...

Ik vraag mij nu dus af: ik heb nu een miskoop begaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zie je vanzelf in de handleiding van je BT transmitter. Kwestie van goed lezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Koppelen was heel makkelijk. De transmitter verstuurde echter een hele vervelende hoge pieptoon. Heb je daar weken op gewacht via ali :-)

Overigens zocht ik naar een aptx transmitter, blijkt mijn jbl 460bt helemaal geen aptx te ondersteunen. had ik beter naar kunnen zoeken voor ik de koptelefoon kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:41
@DeRooney Weet niet wat je allemaal in huis hebt, maar veel apparaten hebben een eigen BT zender.
PC, nVidia Shield, Sony Blu-ray speler bijvoorbeeld kan je koppelen met je koptelefoon. Dat geeft beter geluid dan via een zender.

Ik heb de Bluetoolz BT3753 (NL BT5.0 versie). Hier kan ook een optische (SPDIF) kabel in, die nu in mijn Ziggo mediabox Next zit. Geluid is niet altijd goed en als ik een ander apparaat wil koppelen springt de Shield ook aan. (Maar dat ligt aan de Shield).

Wil je de zender in je AVR hoofdtelefoonaansluiting stoppen, dan heb je nooit meer dan stereo. Dus geen surround, atmos of DTS:X. Bovendien heb je een adapter nodig van 3,5>6,3mm jack. Dat geeft ook kans op storingen. Het geluid is teleurstellend (Denon X2400H).

Ik heb de pricewatch: Audio-Technica ATH-SR30BT (Grijs)
Pagina: 1