Ik heb het een en ander hulp nodig en hoop dat jullie zo vriendelijk zijn mij een eind op weg te helpen. Dit is het verhaal. Op het gebied van Linux ben ik bijna leek, maar ik zou graag wat meer op dit gebied willen leren
Ik ben bezig een Linux Servertje op zetten in mijn Netwerk.
Het is de bedoeling dat ik naar de server kan telnetten ( aangezien deze in de kelder later wordt geplaatst ) en hij moet de functie hebben als router. Voor de rest wil ik er later wat eggdropjes op gaan zetten en Game servers maar dat komt later.
Ik heb de Installatie van RedHat 7.1 gedraait en tijdens de setup worden mij de volgende vragen gesteld. Ik heb gekozen voor het opzeten voor een server. Waarna ik in het menu kom om de netwerkkaarten te installeren.
Eth0 -> Deze is verbonden met internet en verkrijgt zijn IP via DHCP
Eth1 -> Dit wordt de netwerkkaart die naar het netwerk gaat Aan deze netwerkkaart heb ik telnet gekoppeld en DHCP, verder heb ik hier nog een paar vraagjes over:
ALs ip Address heb ik deze kaart 192.168.0.1 opgegeven met Subnet 255.255.255.0
Verder wordt gevraagt om Network en Broadcast -> Wat vul ik hier in ?
Hostname -> Heb ik de naam 'server' gegeven
Gateway -> Wat doe ik hiermee ?
Pri DNS
Sec DNS
DNSen ? Kan ik deze leeg laten ?
Ik heb het tot nu even zo geprobeerd met deze instellingen. ( Zal het later wel even opnieuw doen ) Op eth0 werd een IP address vrij gegeven. Clients konden niks.. Er werd hun geen IP address toe gegeven.
Wie weet wat ik allemaal goed moet instellen en kan mij een handje helpen ?
Bedankt !
Ik ben bezig een Linux Servertje op zetten in mijn Netwerk.
Het is de bedoeling dat ik naar de server kan telnetten ( aangezien deze in de kelder later wordt geplaatst ) en hij moet de functie hebben als router. Voor de rest wil ik er later wat eggdropjes op gaan zetten en Game servers maar dat komt later.
Ik heb de Installatie van RedHat 7.1 gedraait en tijdens de setup worden mij de volgende vragen gesteld. Ik heb gekozen voor het opzeten voor een server. Waarna ik in het menu kom om de netwerkkaarten te installeren.
Eth0 -> Deze is verbonden met internet en verkrijgt zijn IP via DHCP
Eth1 -> Dit wordt de netwerkkaart die naar het netwerk gaat Aan deze netwerkkaart heb ik telnet gekoppeld en DHCP, verder heb ik hier nog een paar vraagjes over:
ALs ip Address heb ik deze kaart 192.168.0.1 opgegeven met Subnet 255.255.255.0
Verder wordt gevraagt om Network en Broadcast -> Wat vul ik hier in ?
Hostname -> Heb ik de naam 'server' gegeven
Gateway -> Wat doe ik hiermee ?
Pri DNS
Sec DNS
DNSen ? Kan ik deze leeg laten ?
Ik heb het tot nu even zo geprobeerd met deze instellingen. ( Zal het later wel even opnieuw doen ) Op eth0 werd een IP address vrij gegeven. Clients konden niks.. Er werd hun geen IP address toe gegeven.
Wie weet wat ik allemaal goed moet instellen en kan mij een handje helpen ?
Bedankt !
http://www.xbmcfreak.nl/