Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik heb een philips bluray home cinema set, deze: Philips HTS7200
Daarvan gaat de lade niet meer open/dicht. Repareren is lastig. Ik wil het nog wel proberen maar het is zo'n leuk apparaat waarbij alles geklikt/lijmd zit. Misschien is alleen het rubbertje van de lade er af, alleen hoor ik niks lopen wanneer je de lade open probeert te doen, dus denk het motortje.

Maar, de 2 speakers, en eigenlijk de sub, zijn echt dik in orde. Komt een zeer net geluid uit. De 2 kleine speakers zijn 120w rms, de sub 200. Op zich ook allemaal niet verkeerd. Maar, de sub is wel aangesloten middels een standaard speakerkabel, niet de normale sub out op receivers. Dus misschien moet ik accepteren dat de Sub wel vervangen moet worden, maar als het niet hoeft, is dat weer mooi meegenomen.

Ik zoek een?
vervanger voor de HTS7200, wat bijna onmogelijk is, dus een losse receiver en bluray/dvd speler zou dan ook wel OK zijn. Aansluiten op de TV via HDMI met ARC op de TV is wel een must. Liever geen hoge /enorme receiver ala de standaard denons. Het zal nooit een surround set worden

Wat is je budget?
lastig, maar niet meer dan 750, volgens mij moet dat lukken

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk CD's/muziek, maar ook voor TV, en incidenteel een dvd

Wat heb je zelf al gevonden?
de standaard apparaten aan receivers. Ik hoop hier iets tegen te komen dat ik nog niet ken/gezien had,
Pioneer VSX-S520D lijkt op zich te voldoen aan wat ik zoek, alleen is daar weinig over te vinden??

Alle tips worden gewaardeerd!

[ Voor 3% gewijzigd door MrDrako op 27-11-2019 15:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een goedkope optie is misschien om een tweedehands HTS7200 van MP te plukken? Dan ben je voor een paar tientjes klaar.....

Misschien nog goedkoper is om toch te proberen zelf iets te repareren (weggooien kan altijd nog). Als ik namelijk zoeken bij google naar 'hts7200 cd lade gaat niet open', kom ik o.a. hier uit: https://www.gebruikershan...7200/650678/antwoord.html
Misschien is dat wel makkelijk zelf te doen.

Verder is het ook de vraag wat je wil. Wil je weer zo'n compact alles-in-één systeem of een uitgebreidere/grotere AVR?

Ik denk dat je speakers makkelijk weer te gebruiken zijn bij zoiets als de door jou genoemde Pioneer door gewoon de stekkertjes er af te knippen en de draden te strippen, maar of je met een andere receiver heel blij wordt van het geluid van die speakers durf ik niet te zeggen. De draden zien er in ieder geval erg dun uit, dus probeer er in ieder geval achter te komen hoeveel vermogen er maximaal doorheen kan/mag

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 27-11-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Die speakerkabels zitten gewoon los, kan daar dus prima dikkere kabels in klemmen. Zijn standaard klemmetjes, zoals op de pioneer ook zit.

2de hands ben ik geen fan van, het snaartje is helaas zoals je zelf al gevonden hebt een bekend probleem, dus een andere oude unit kopen waarbij dat snaartje ook elk moment kan stuk gaan heb ik niet zo'n zin in.
2 Losse apparaten is dan iets praktischer qua vervangen.

Daarnaast vergeten te melden, dat ding kan dus alleen geluid afspelen van een paar bronnen, maar niet fatsoenlijk van de TV die zijn beeld/geluid weer krijgt van de decoder van kpn.. Dus, dan is een receiver heel wat praktischer met die 5 HDMI aansluitingen.

Geluid van de speakers op die pioneer..tja is het niks, dan koop ik daar wel losse speakers bij. Maar kan ik voorlopig weer vooruit :)

Alles in 1 is natuurlijk mooi meegenomen, maar volgens mij bestaat dat bijna niet, dus een "normale" receiver met dvd/bluray speler.

[ Voor 7% gewijzigd door MrDrako op 27-11-2019 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

MrDrako schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:32:
Wat heb je zelf al gevonden?
de standaard apparaten aan receivers. Ik hoop hier iets tegen te komen dat ik nog niet ken/gezien had,
Pioneer VSX-S520D lijkt op zich te voldoen aan wat ik zoek, alleen is daar weinig over te vinden??
Goed ingelezen en gevonden dat de subwoofer passief is en dus op het gros van de home cinema receivers niet aan kan worden gesloten. Je kan een losse versterker kopen om de subwoofer actief te maken maar persoonlijk zou ik daar geen geld insteken en dan de subwoofer simpelweg vervangen.

De Pioneer die je gevonden hebt ja één van de weinige receivers met een uitgang voor een passieve subwoofer. Je kan eventueel zoeken naar de voorloper indien je niet de nieuwste HDMI versies hoeft te hebben. De Onkyo tegenhanger kan je ook nog op zoeken, TX-LX50. Onkyo en Pioneer zijn samen gegaan, vandaar dat beide apparaten redelijk gelijk zijn. Soms worden receiver uit de HTR serie van Onkyo dan wel Yamaha los te koop aangeboden, receivers uit een all-in-one en ook passieve subwoofer. Moet je wel gericht zoeken en geluk hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.