Slotje in WL

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[topic=194622]

Een redelijk goedlopend topic, waarbij FLames as usual vrij dwars ligt maar wel erg veel argumenten ontrekt.

De mededeling dat er nogal op FLamez specifiek wordt gereageerd ontlokt een 'flame' die keurig gecorrigeerd wordt...... en dan een slotje :?

Discussie is W&L niveau, argumenten over en "weer", nieuwe inzichten, nog lang niet doodgeslagen en nog op redelijk neutraal niveau. Om dat met een slotje te belonen? :?

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Het leek mij niet dat het tot veel inhoudelijke discussie verder zou leiden gezien het nivo van de laatste uitlatingen, die alleen maar meer flames uit zouden lokken. Bovendien had ik al ruim gewaarschuwd.

Nieuwe inhoudelijke topics openen mag altijd.

• Delerium
  • Niet online
Een second opinion zou in dit geval misschien wel aardig zijn, aangezien het niveau helemaal niet zo hard bergafwaarts ging.

Een nieuw topic openen durf ik niet ....

Verwijderd

Op zich blijkt het onderwerp veel geflame aan te trekken, maar om daar nou het hele onderwerp voor te sluiten lijkt mij een beetje overkill.
Het zal wat modkracht kosten om het allemaal in goede banen te leiden, maar ik neem aan dat ecteinascidin niet van de ene op de andere dag is verleerd hoe dat moet en Elvhenk het zelf ook wel kan...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
hehe, lijkt mij erop dat de verkeerde een waarschuwing krijgt.
flamez onderbouwt zijn mening met een stapel argumenten.
anderen willen dat niet aannemen (al dan niet terrecht) en gaan dan maar flamen. Als je't niet wil aannemen en je hebt geen argumenten, sja, dan hoor je toch echt niet te reageren.

Btw elvhenk, laatste zinnetje.. je bedoeld ban toch denk'k he?

• witchdoc
Op woensdag 01 augustus 2001 15:34 schreef johnny appleseed het volgende:
maar ik neem aan dat ecteinascidin niet van de ene op de andere dag is verleerd hoe dat moet en Elvhenk het zelf ook wel kan...
euhhm.. ectading is geen mod meer he :)

Verwijderd

imo krijgt de persoon die daar zijn mening het grondigst onderbouwt een slotje...beetje overkill zou ik zeggen

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 13:39
Op woensdag 01 augustus 2001 15:24 schreef Elvhenk het volgende:
Het leek mij niet dat het tot veel inhoudelijke discussie verder zou leiden gezien het nivo van de laatste uitlatingen, die alleen maar meer flames uit zouden lokken. Bovendien had ik al ruim gewaarschuwd.

Nieuwe inhoudelijke topics openen mag altijd.
ik had vaag het idee, dat ik toch met redelijke argumenten kwam die een nieuwe input in de discussie vormden.... :?

• Delerium
  • Niet online
Flamez heeft vaker een tegendraadse mening en dat siert hem. :) .
Dat hij andere argumenten gebruikt en niet op onze ingaat zoals wij niet op die van hem ingaan, dat maakt discussies interesant en ik meen dat ik het een beetje voor de persoon Flamez heb opgenomen.

Dreigen met ban, waarschuwing wegens flame :? voor wie en waarom? En het topic is dicht. IMHO een topic dat nog zeker de 100 replies haalt is in de kiem gesmoord.
IMHO zou 't gewoon open kunnen.

[edit], ik ben geen mod meer, maar als user ben ik best verbaasd over een slotje, zeker als een ander topic openblijft omdat W&L niet zo erg veel topics heeft.... modtechnisch gezien had ik betreffend topic waarschijnlijk ongemoeid gelaten, maar Elvhenk is de mod en ik niet, dus in dat opzicht doet het er niet toe.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 15:50 schreef ecteinascidin het volgende:
Flamez heeft vaker een tegendraadse mening en dat siert hem.
thnx :)

[sjef Hoelenpapers mode]
Ik hou van jullie allemaal..
[/sjef Hoelenpapers mode] :P

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom de topicstarter een waarschuwing krijgt????

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hier is de flame-aanstichter...

Dit topic was weer een goed voorbeeld van hoe je een topic totaal scheef laat lopen, iets waar Flamez naar mijn mening in uitblinkt. Dit is ongeveer zoals het (altijd) met deze persoon gaat:

- F deponeert een stelling, en onderbouwt deze netjes met argumenten.
- Een aantal argumenten wordt in twijfel getrokken of aangevallen, en er wordt om referenties gevraagd
- F gaat nergens op in en herhaalt de stelling in een andere bewoording
- Mensen vragen om een reactie op hun argumenten
- F gaat nergens op in, betrekt er nog wat andere zaken bij, en herhaalt de stelling weer
- etc etc

Zo kom je nooit ergens. Het W&L forum is er voor discussies. Niet voor het negeren van personen & argumenten, en je eigen mening door de strot van iedereen te rammen. Als je niet bereid bent tot een normale discussie, waarin op wederzijdse argumenten wordt ingegaan, moet je geen topics openen.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik zie geen problemen met dit slotje. Ik ben het met elvhenk eens.

Een waarschuwing was misschien niet noodzakelijk geweest, maar ik zal er geen slaap over verliezen.

wat mij betreft: case closed

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 16:30 schreef joepP het volgende:
Hier is de flame-aanstichter...

Dit topic was weer een goed voorbeeld van hoe je een topic totaal scheef laat lopen, iets waar Flamez naar mijn mening in uitblinkt. Dit is ongeveer zoals het (altijd) met deze persoon gaat:
- F deponeert een stelling, en onderbouwt deze netjes met argumenten.
dank je wel

- Een aantal argumenten wordt in twijfel getrokken of aangevallen,
en slecht of niet onderbouwd

en er wordt om referenties gevraagd
de source van m'n info staat erbij vermeld
wat voor referenties moet je nog meer hebben dan ? :?

- F gaat nergens op in
:? er zijn meer dan 10 mensen die hun vragen op me afvuren
en sommige mensen hebben bij mij een wat lagere prioriteit.. en dat zijn vooral mensen waarvan is gebleken dat die imho voornamelijk posten om gewoon standaard elke stelling van mij onderuit te halen, me belachelijk en zwart proberen te maken

waarom zou ik de moeite nemen om mensen te plezieren die duidelijk laten merken dat ze me niet vriendelijk gezind zijn

ik ben niet verplicht om te reageren of om iemands vriendje te zijn

en herhaalt de stelling in een andere bewoording
omdat mensen dezelfde vragen in andere bewoording blijven stellen

- Mensen vragen om een reactie op hun argumenten
zie boven en op hun argumentatie word wel ingegaan dmv. meer info en artikels alleen quote ik niet altijd hun argument erbij.. waardoor het misschien lijkt alsof ik er niet op reageer maar doe het toch echt wel

- F gaat nergens op in ongefundeerd .. topic wijst zichzelf

betrekt er nog wat andere zaken bij
sommige bijzaken zijn nodig om de 'big picture' te zien

en herhaalt de stelling weer
wederom omdat weer dezelfde vragen worden gesteld

en dan komt JoepP het topic instormen met een stevige Flame, gaat ongefundeerd klagen en komt ons effe vertellen hoe het moet

:z

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Goed volgens mij zijn we uitgepraat, kunnen we weer verder de vrede bewaren? :)

• witchdoc
Op woensdag 01 augustus 2001 16:30 schreef joepP het volgende:
- Een aantal argumenten wordt in twijfel getrokken of aangevallen, en er wordt om referenties gevraagd
En wordt er ook maar 1 argument gegeven of wordt er het simpelweg zonder reden/beargumentering afgedaan als onzin?
Vind je't raar dat ie er dan niet op reageerd?!

[topic=195169] lijkt me meer iets voor HK btw :)

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
poohbeer

Wise men speak, because they have something to say
Fools speak, because they have to say something

:Z

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 18:01 schreef joepP het volgende:
poohbeer

Wise men speak, because they have something to say
Fools speak, because they have to say something

:Z
flames come in flavours

Verwijderd

Flamez opent dit topic niet om een discussie te beginnen maar wil mensen overtuigen van een stelling en wil verder ook niet ingaan op kritieken en geeft geen goede argumenten> dat is propaganda, daar is dit forum niet voor toch :?

Verwijderd

nah het moet niet gekker worden hoor
Bazza die klaagt over propaganda :? :D

maar in een discussie is het gewoonlijk om de ander te proberen overtuigen van jouw gelijk ( of was dat nou debat ? ) nahja heeft iig weinig zin om een stelling te plaatsen om hem vervolgens niet te verdedigen

als mensen dan reageren zoals Ortep in de eerste zinnen van zijn eerste reply in dat topic..
dan moet hij niet gaan klagen als ik niet meer op hem reageer..

hij begint gewoon z'n reply met een direkte flame in een tot dan toe nog normaal topic

maarja jammer dat het topic hierdoor dicht moest.. want het is wel interressant

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 02:15 schreef Flamez het volgende:
nah het moet niet gekker worden hoor
Bazza die klaagt over propaganda :? :D
Ja, dat was: ik ben BAZZA ;)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

* kamstra agrees with Flamez... :)

[ff lekkur ot]
wat een cool icon heb jij Flamez :D
[/ff lekkur ot]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 02:17 schreef kamstra het volgende:
[ff lekkur ot]
wat een cool icon heb jij Flamez :D
[/ff lekkur ot]
[ff lekkur ot]
Ja wel kewl, wat betekent het ?
[/ff lekkur ot]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op donderdag 02 augustus 2001 02:19 schreef BAZZA het volgende:

[..]

[ff lekkur ot]
Ja wel kewl, wat betekent het ?
[/ff lekkur ot]
dat icon?
dat zijjn die cup a soup puzzeltjes :)

ot=offtopic.....als je dat bedoelde....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 02:20 schreef kamstra het volgende:

[..]
ot=offtopic.....als je dat bedoelde....
Dat weet ik :Z

ik bedoelde natuurlijk Flamez zijn icoontje ;)

Verwijderd

whehe effe opzoeken ook alweer

nee zijn geen cup a soup noodles ding achtig iets

het zijn kanji's en komen uit Dragonball Z 8-)

de eerste met 2 karakters betekent 'God'
de tweede wat rondere betekent 'World King'

jaa aan zo'n kewl icoon ken het eo visje niet tippen :+

en uiteraard zelf gefotosoept :P

Verwijderd

Hmmm... Nou Flamez, mensen nemen het voor je op! Daar gaat je conspiracy theorie :P

Maar mensen, laat Elvhenk ff met rust... Dat topic kon vroeger wel, maar aangezien het niveau van het forum daalt de laatste tijd, moeten dit soort topics nu helaas dicht. De debatstijl geeft totaal het verkeerde voorbeeld, en je kan nou eenmaal niet dit topic openhouden omdat de maker ervan een oude bekende is die best cool is enzo :) Als je dit soort uitzonderingen gaat maken, ben je hypocriet bezig tegenover nieuwe users. Wel jammer, want een keertje lekker flamen is soms best leuk, maar we zullen ons nou eenmaal moeten inhouden...

En die waarschuwingen zijn in principe ook terecht, toch? Misschien overdreven, daar doe ik geen uitspraak over, maar ik denk dat de boodschap die Elvhenk met die waarschuwingen wilde geven, goed overgekomen is. En een waarschuwing doet toch geen kwaad, behalve misschien wat beschadigd gevoel voor eigenwaarde?

Degenen die een waarschuwing hebben gekregen moeten zelf maar zien wat ze met die informatie doen... Daar zijn waarschuwingen voor.
Pagina: 1