Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kozijnen opgeleverd in nieuwe woning

Pagina: 1
Acties:

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:49
Onze nieuwe woning is opgeleverd en de kozijnen zijn zoals op de foto te zien aan de onderkant niet afgewerkt. Op welke manier zou dit afgewerkt moeten zijn? Kit?

Met gestrekt been.

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 01:07
Ik zou zeggen dat het aan moet sluiten en niet afgekit hoeft te worden. Zitten de kozijnen te hoog ten opzichte van peil of zit de bovenkant van de vloer onder peil?

Het is wel een groot verschil. Zou de vloerenboer eens vragen of hij een nette oplossing heeft.

Joris748 wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:17 (23%)

• AtomicWing
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:24
Wat voor vloer ligt erop (gietvloer bovenop de dekvloer gok ik, aangezien de plantenbak er al staat)? De afwerking is afhankelijk van wat je hebt afgesproken met de partij die de vloer heeft aangebracht. Afkitten kan prima, zal er best prima uit zien. Zoals @Joris748 zegt eerder zei was iets hoger storten misschien mooier geweest, maar je wilt wél altijd iets van een drempel overhouden (zowel binnen als buiten).

Quality is a choice!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 25-01 16:38

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Denk dat ze uitgingen van 2 cm afwerking en niet een gietvloer van een paar milimeter? Ook ligt er vaak een schoonloopmat die dik genoeg is, zodat dit wegvalt.

Het is je eigen bouw, heb je geen details van de kozijnen en de bijbehorende vloeraansluiting?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Peetman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 10:59

Peetman

Tjah....

Komt me bekend voor inderdaad. Wij hebben (ook) een gietvloer en daar hebben we eenzelfde issue bij de pui in de woonkamer. Helaas niet aan gedacht / gezien voor ze de gietvloer gingen leggen want dan had ik in ieder geval het iets netter afgekit.
Nu ligt er een schoonloopmat voor en zie je er niet heel veel meer van.

• Joris748
Señor Sjon schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:19:
Denk dat ze uitgingen van 2 cm afwerking en niet een gietvloer van een paar milimeter? Ook ligt er vaak een schoonloopmat die dik genoeg is, zodat dit wegvalt.

Het is je eigen bouw, heb je geen details van de kozijnen en de bijbehorende vloeraansluiting?
Daar lijkt het wel op. Wij hebben aan de vloerensmeerder de dikte van de vloeren door moeten geven: 15 mm voor de tegelvloeren, 8 mm voor het tapijt. Daar is met de afwerkvloer rekening mee gehouden.

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:48

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ramen zetter hier :w

Dit is een gevalletje meterpas niet aangehouden.
De dorpel waar de deur op staat ligt er eerst daar is dus de deur op gezet.

Of de dorpel ligt niet op de meterpas of de vloer ligt niet op de meterpas.

Wie dat gaat afwerken kan je zelf bespreken met beide partijen. Ik denk dat de ramenman dit gemakkelijker kan afwerken met een plooistukje ook in die kleur, waarschijnlijk wel een meerprijs.

Jellabie wijzigde deze reactie 27-11-2019 15:12 (4%)

De Nederbelg !

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-01 15:36
Artbij schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:12:
Onze nieuwe woning is opgeleverd en de kozijnen zijn zoals op de foto te zien aan de onderkant niet afgewerkt. Op welke manier zou dit afgewerkt moeten zijn? Kit?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Technisch voldoet dit aan de eisen van wat ik kan zien.

Esthetisch is het vooral een dingetje wat komt door gebrek aan afstemming.

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-01 07:46
Inderdaad, niks mis mee. Plintje er voor langs, of kitten,
De toekomstige droogloopmat zal ook het grote gedeelte voor zijn rekening nemen

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Artbij 1e foto lijkt het extreem, 2e valt het mee. heb je geen verf/coating meer van de vloer ?
Weet niet wat je hebt afgesproken qua afwerking en met wie. er zijn wel wat opties, oa verf/coating op het ruwe. Kit, stripje..

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

Dit lijkt me je voordeur. Hoe hoog is je hoogteverschil tussen bovenzijde onderdorpel en vloer nu? Meer dan 20mm?

Kaasplank wijzigde deze reactie 27-11-2019 16:26 (14%)

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:49
Hoe is de luchtdichting ter plaatse van de naad, voel je daar geen tocht?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• KnoxNL
  • Laatst online: 02:27
Kit iig nooit doen, trekt vuil aan en is in no-time ranzig.

Ik zou advies van @Jellabie volgen.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:00
barry86 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:11:
Inderdaad, niks mis mee. Plintje er voor langs, of kitten,
De toekomstige droogloopmat zal ook het grote gedeelte voor zijn rekening nemen
Vraag is of er een droogloopmat onder past gezien het minimale verschil...

• Jellabie

Jellabie

JP_S schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:27:
Hoe is de luchtdichting ter plaatse van de naad, voel je daar geen tocht?
Dan ligt zijn dorpel niet goed als het tocht :P

Ik weet dat ze in NL deuren met een onderregel gebruiken zodat die 100% afsluit. In België (welke ik denk waar deze ramen staan) sluit een harenborsel onderaan de deur af op de neus van de dorpel (of met een zakdorpel, een rubber dat zakt wanneer je de deur toe doet en zo afsluit)

De Nederbelg !

• Artbij
Jellabie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:04:
[...]

Dan ligt zijn dorpel niet goed als het tocht :P

Ik weet dat ze in NL deuren met een onderregel gebruiken zodat die 100% afsluit. In België (welke ik denk waar deze ramen staan) sluit een harenborsel onderaan de deur af op de neus van de dorpel (of met een zakdorpel, een rubber dat zakt wanneer je de deur toe doet en zo afsluit)
Waarom zou dit in Belgie zijn?

Droogloopmat gaat dit niet oplossen, die komt er namelijk niet. Deze deur wordt nooit gebruikt.

Ik bedenk me nu ineens dat de bovenste rand van de trap ook een stukje te hoog is. En hetzelfde als bij de deur in de TO geldt ook voor de deur naar de bijkeuken, die is ook wat te hoog met lelijke afwerking.

Met gestrekt been.

• Jellabie

Jellabie

Artbij schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:25:
[...]

Edit; verkeerd gelezen.

Lijkt zo als ik naar de onderkant kijk.

Jellabie wijzigde deze reactie 27-11-2019 18:27 (19%)

De Nederbelg !

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Artbij schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:25:
[...]

Droogloopmat gaat dit niet oplossen, die komt er namelijk niet. Deze deur wordt nooit gebruikt.

Ik bedenk me nu ineens dat de bovenste rand van de trap ook een stukje te hoog is. En hetzelfde als bij de deur in de TO geldt ook voor de deur naar de bijkeuken, die is ook wat te hoog met lelijke afwerking.
Heb je het detail al opgesnord?

• Artbij
Señor Sjon schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:42:
[...]

Heb je het detail al opgesnord?
Welk detail? Denk dat het detail wat jij zoekt niet op de tekening staat.

Met gestrekt been.

• Fable
  • Laatst online: 23:24

Fable

Professioneel prutser

Artbij schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:07:
[...]

Detail van de kozijnen zit bij de bouwaanvraag.

Maar hier is goed te zien dat er geen rekening is gehouden met de juiste dikte van de afwerking op de vloer.

Fable wijzigde deze reactie 27-11-2019 21:17 (6%)

Bouwtekening nodig? stuur even een DM.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Artbij schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:07:
[...]

In principe is de aansluiting fundering - begane grondvloer - deurkozijn een detail die eigenlijk altijd door de gemeente gevraagd wordt om de toegankelijkheidseis te kunnen toetsen.

• De Rikster
  • Laatst online: 25-01 15:36
Señor Sjon schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:16:
[...]

In principe is de aansluiting fundering - begane grondvloer - deurkozijn een detail die eigenlijk altijd door de gemeente gevraagd wordt om de toegankelijkheidseis te kunnen toetsen.
Als dit een tertiaire deur is zoals @Artbij impliceert door deze nooit te gebruiken (waarom een deur dan bij zelfbouw denk ik dan) zal dat niet aan de orde zijn geweest.
Er is dus niet voldoende rekening gehouden met de dikte van de eindafwerking op detailniveau.

Dan nog heeft die aluminium pui een stelruimte nodig in het stelkozijn van rondom ca 5mm dus wat je nu ziet is niet gek.
Wat wel gek is dat als je je huis turn-key laat opleveren dat dit soort slordige details niet verholpen zijn.

• Joris748
De Rikster schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:31:
[...]

Als dit een tertiaire deur is zoals @Artbij impliceert door deze nooit te gebruiken (waarom een deur dan bij zelfbouw denk ik dan) zal dat niet aan de orde zijn geweest.

[...]

Er is dus niet voldoende rekening gehouden met de dikte van de eindafwerking op detailniveau.

Dan nog heeft die aluminium pui een stelruimte nodig in het stelkozijn van rondom ca 5mm dus wat je nu ziet is niet gek.
Wat wel gek is dat als je je huis turn-key laat opleveren dat dit soort slordige details niet verholpen zijn.
Ziet eruit als de voordeur. Die wordt op meer plaatsen amper gebruikt. Zeker bij vrijstaande huizen met een achterdeur naar een bijkeuken.

• Artbij
Joris748 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:35:
[...]

Ziet eruit als de voordeur. Die wordt op meer plaatsen amper gebruikt. Zeker bij vrijstaande huizen met een achterdeur naar een bijkeuken.
Klopt.

Bij de verhuizing was de voordeur erg makkelijk, daarna nooit meer open geweest.

Achteraf had er ook een plaat in gekund.

Met gestrekt been.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True