Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor lesnotities

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GamerSeba
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-11 19:47
Hallo

Ik ben op zoek naar een laptop om lesnotities mee te maken. Ik heb al een goede laptop thuis, maar die is te groot om mee te nemen. Daarom leg ik mijn budget slechts rond de 500 euro. Na wat opzoekingswerk twijfel ik tussen de Asus VivoBook S14 S410UA-EB139T-BE en de ASUS VivoBook Max X441UA-FA529T-BEi]. Beide hebben gelijkaardige specs (de S14 iets beter?). Welke zou ik moeten kiezen en waarom? Of is er nog een beter alternatief? Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten
Seba

Beste antwoord (via GamerSeba op 28-11-2019 10:20)

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
GamerSeba schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:59:
[...]

Met beter bedoel ik sneller en meer opslag. Ik moet er snel mee kunnen werken in de lessen en er mijn schooldocumenten op kunnen opslaan. De graphics zijn niet zo belangrijk. Qua schermgrootte wil ik nie groter dan 14 inch gaan.
Duidelijk, ik vroeg dit om beter te kunnen helpen met je keus. Zelf gebruik ik bewust voor mijn werk een Chromebook omdat die 12 uur mee gaat op een accu, geen geluid maakt en specifiek voor notities en boeken (heb een variant waarvan het scherm omgeslagen kan worden).

Werk erg veel offline, wat trouwens prima werkt.

Als je nog even reageert op de aanvulling van @GamerSeba kunnen we wat suggesties doen. Weet nu nog niet of je Windows of Chromebook nodig hebt.

Qua schermformaat denk ik dat je de juiste hebt gekozen. Heb zelf ook een 13inch Dell XPS thuis (van mijn vrouw), maar die voelt al snel als te klein, waar 15inch al snel te groot wordt om prettig mee te nemen.

Aangezien je al een volwaardige laptop thuis hebt neig ik er sterk naar om je een Chromebook te adviseren om zelfs minder dan 500 uit te geven. En ook om die deze week met black Friday week aan te schaffen. Op NL.pepper.com, bol.com, MediaMarkt, etc komen morgen/vanacht de betere aanbiedingen... Tenminste dat is de verwachting.

Alle reacties

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

Al aan een Chromebook gedacht?

meh.

• 2green
In welke opzicht zoek je iets beters? Sneller, meer opslag, betere graphics, scherm type, scherm formaat?

Met wat je aangeeft, lijk zoals @nAffie aangeeft een chromebook van 250 euro ook voldoende.1

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Waarom geen tablet met een “pen”?

• GamerSeba
Voor een chromebook is een internetverbinding nodig en die is niet in alle leslokalen beschikbaar (sommige praktijklokalen bevinden zich in de kelder van de faculteit). Dit zou anders inderdaad de beste optie zijn!

• GamerSeba
The Fatal schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:35:
Waarom geen tablet met een “pen”?
Ik kan moeilijk overweg met tablets. Ook zijn deze vaak even duur, maar dan nog zonder extern toetsenbord. En als je een tablet met een gelijkwaardig geheugen wil loopt de prijs al aardig op.

• GamerSeba
2green schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:54:
In welke opzicht zoek je iets beters? Sneller, meer opslag, betere graphics, scherm type, scherm formaat?

Met wat je aangeeft, lijk zoals @nAffie aangeeft een chromebook van 250 euro ook voldoende.1
Met beter bedoel ik sneller en meer opslag. Ik moet er snel mee kunnen werken in de lessen en er mijn schooldocumenten op kunnen opslaan. De graphics zijn niet zo belangrijk. Qua schermgrootte wil ik nie groter dan 14 inch gaan.

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

GamerSeba schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:54:
[...]

Voor een chromebook is een internetverbinding nodig en die is niet in alle leslokalen beschikbaar (sommige praktijklokalen bevinden zich in de kelder van de faculteit). Dit zou anders inderdaad de beste optie zijn!
https://support.google.com/chromebook/answer/3214688?hl=en

Take notes
You can take notes offline using Google Keep. First, if you’ve already taken notes, you’ll need to save them so you can read and edit offline:
  1. Make sure your Chromebook is connected to the Internet.
  2. In the corner of your screen, click the Launcher Launcher and then Up arrow Up arrow.
  3. Open the Google Keep app Google Keep.
  4. Wait for a few minutes. Your Chromebook will automatically save your notes so you can see them offline.
After your Chromebook saves your notes, you can edit them or write new notes offline. Any changes you make will show up in Google Keep the next time you’re online.

Other tasks you can do offline
  • View, create, and edit documents, spreadsheets, or slides using Google Drive Google Drive.
  • View and edit photos with the Chromebook’s built-in photo editor.
  • Read web pages: Right-click the page, select Save as, then save the page as an HTML file. You can also use an app from the Chrome Web Store, like Pocket.
  • Find more apps that work offline: Open the Chrome Web Store, select Apps, then check the box for Runs Offline.

meh.

Acties:
  • Beste antwoord

• 2green
GamerSeba schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:59:
[...]

Duidelijk, ik vroeg dit om beter te kunnen helpen met je keus. Zelf gebruik ik bewust voor mijn werk een Chromebook omdat die 12 uur mee gaat op een accu, geen geluid maakt en specifiek voor notities en boeken (heb een variant waarvan het scherm omgeslagen kan worden).

Werk erg veel offline, wat trouwens prima werkt.

Als je nog even reageert op de aanvulling van @GamerSeba kunnen we wat suggesties doen. Weet nu nog niet of je Windows of Chromebook nodig hebt.

Qua schermformaat denk ik dat je de juiste hebt gekozen. Heb zelf ook een 13inch Dell XPS thuis (van mijn vrouw), maar die voelt al snel als te klein, waar 15inch al snel te groot wordt om prettig mee te nemen.

Aangezien je al een volwaardige laptop thuis hebt neig ik er sterk naar om je een Chromebook te adviseren om zelfs minder dan 500 uit te geven. En ook om die deze week met black Friday week aan te schaffen. Op NL.pepper.com, bol.com, MediaMarkt, etc komen morgen/vanacht de betere aanbiedingen... Tenminste dat is de verwachting.
Pagina: 1