Profielnaam niet klikbaar na verbergen via CSS

Pagina: 1
Acties:

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 18:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden via een css-scriptje mijn profielnaam bovenin onzichtbaar gemaakt.
Het script kwam uit een topic op de site.
In eerste instantie niks aan de hand, maar sinds een paar dagen is de knop ook niet meer klikbaar waardoor ik het menu eronder dus niet kan openen. Ik kan hierdoor ook de bewuste code niet terughalen en hier posten.

Kan dit gefixt worden?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Maar dat lost mijn probleem niet op. Ik kan dan de css weghalen, maar die functionaliteit wil ik wel blijven gebruiken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wacht even, wat wil je nu? Tweakers geeft sowieso geen ondersteuning op custom CSS. Ik gaf de link zodat je iig je CSS weg kon halen zodat je weer je menu kon bereiken. Hoe je vervolgens de functionaliteit terugbrengt zoals je het eerst had met de veranderde HTML is natuurlijk aan jezelf (of aan degene die de snippet heeft gemaakt).

Maar nu je wel weer bij je CSS kan (via de link) is het misschien handig om die CSS dan hier te posten, want anders kan sowieso niemand je ermee helpen :)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2019 14:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

DirtyBird schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:36:
Maar dat lost mijn probleem niet op. Ik kan dan de css weghalen, maar die functionaliteit wil ik wel blijven gebruiken.
Als je nou eens post wàt het precies is dan kan iemand er wellicht iets over zeggen :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
#userbar .username {
visibility: hidden;
}
Dit is de code. Hij zorgt ervoor dat de username niet zichtbaar is bovenin, maar de knop an sich bleef in eerste instantie wel bestaan en functioneel. Nu dus niet meer. Als ik eroverheen hover wordt ie nog wel wat donkerder, maar het menu verschijnt niet bij een klik. Dat was eerder wel zo.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb zojuist deze snippet gemaakt, lijkt prima te werken (door de tekstkleur transparant te maken)

custom css snippet: Verberg je eigen username in navigatiebalk

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GNtwMUJ.png

.edit: oh lol zie nu dat hij nog wel heel vaag zichtbaar is.

.edit2: gefixed, text-shadow ook uit gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2019 14:54 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
DirtyBird schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:49:
[...]

Dit is de code. Hij zorgt ervoor dat de username niet zichtbaar is bovenin, maar de knop an sich bleef in eerste instantie wel bestaan en functioneel. Nu dus niet meer. Als ik eroverheen hover wordt ie nog wel wat donkerder, maar het menu verschijnt niet bij een klik. Dat was eerder wel zo.
Voeg dit toe en dan zie je het pijltje weer en blijft het menu werken:
#userbar .username:after {
visibility: visible;
}

The devil is in the details.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Bedankt!
@Hahn die lijkt niet te werken, althans niet te doen wat ik zoek.
@.oisyn die werkt inderdaad (tot je erop klikt :p). Thanks voor de hulp!

• Hahn
DirtyBird schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:02:
Bedankt!
@Hahn die lijkt niet te werken, althans niet te doen wat ik zoek.
@.oisyn die werkt inderdaad (tot je erop klikt :p). Thanks voor de hulp!
Dan volg ik nog niet helemaal wat je wil.

Wil je alleen je naam verbergen, en wel het pijltje blijven zien, zodat je het menu kan uitklappen? Zo ja, dan doet mijn code dat precies, mits je natuurlijk wel mijn code toevoegt aan jouw code, en niet erdoor vervangt ;) Of wil je ook het pijltje niet meer zien?

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik heb jouw code letterlijk zo onder de mijne geplakt, en dan is de knop niet klikbaar.

Maar is het sowieso niet gek dat mijn code ineens niet meer werkt? Is er iets veranderd aan de werking van het menu waardoor dat kan gebeuren?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
DirtyBird schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:07:
Ik heb jouw code letterlijk zo onder de mijne geplakt, en dan is de knop niet klikbaar.

Maar is het sowieso niet gek dat mijn code ineens niet meer werkt? Is er iets veranderd aan de werking van het menu waardoor dat kan gebeuren?
Na zelf wat aggressief klikken, lijkt deze snippet wel te werken als je op de tekst klikt, maar niet op de rode ruimte. Ik weet niet of dat hetzelfde is als wat jij gebruikt.

• Hahn
Dit werkt prima bij mij, je moet alleen wel precies op het pijltje zelf klikken, niet links ervan:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#userbar .username {
visibility: hidden;
}

#userbar .username:after {
visibility: visible;
}
Er zal wat code gewijzigd zijn, maar het is onbegonnen werk voor Tweakers om rekening te houden met ieder z'n Custom CSS natuurlijk ;)

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Top! ik zal er inderdaad naast geklikt hebben. En nu blijft de naam ook onzichtbaar na klikken inderdaad.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:33

DaFeliX

Tnet Devver
[...]

>:)

Nee is niet gek. Ik ben de laatste tijd bezig (geweest) met het menu, en dat zou er best voor kunnen zorgen het nu iets anders werkt dan voorheen

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1