Van idee naar applicatie. Waar kan je ontwikkelaars vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 925 views

Vraag

• Cembo38
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-06-2024
Dag Tweakers,

Al jaren zit ik al met een idee in mijn hoofd die ik graag tot applicatie gebouwd zie worden (Het betreft een platform waar de app als tussenpersoon zou kunnen functioneren). Technisch weet ik dat het grotendeels mogelijk moet zijn, maar omdat ik het netwerk en kennis niet van heb vind ik het moeilijk om ontwikkelaars te vinden die ik kan vertrouwen. Ik zelf geprobeerd met XCode wat te maken, maar dat is zo makkelijk nog niet voor een jurist haha ;).

De vertrouwenskwestie zit 'm met name in het feit dat ik starter ben en niet de financiele middelen heb om een bureau in te schakelen die er 20 devs op kan zetten. Ik hoop dus echt enthousiaste devs te kunnen vinden die mijn idee eventueel zouden willen uitbouwen (voor wellicht, in de toekomst, een percentage aandelen mocht het gaan vliegen). Natuurlijk blijf ik er zelf ook bij betrokken en wil ik zelf ook tijd en moeite in het project steken.

De grote vraag is, waar vind je dit soort enthousiastelingen? Ik dacht dat Tweakers wel een gepaste plek zou zijn om deze vraag te stellen.

Thanks!

Cembo38 :9

Alle reacties

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

Yucon

*broem*

Om het kort door de bocht te zeggen; dat soort enthousiastelingen hebben meestal niet zo'n zin om te gaan programmeren voor de hobby van een ander, ook al omdat je niet de enige met ideeën bent. Ik denk dat je behoorlijk concreet zult moeten worden waarom ze mee zouden willen doen voordat het je lukt mensen te binden.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Misschien kan je hier kijken?
https://www.jellow.nl/register-landing

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

Yucon

*broem*

Heb je eigenlijk een globaal idee hoeveel ontwikkeluren erin gaan zitten?

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 22:38
Helaas zijn er veel mensen met ideeën, maar willen ze nooit betalen en verwachten ze 90% eigendom te hebben. Je zegt het zelf al "voor wellicht, in de toekomst, een percentage aandelen mocht het gaan vliegen".
Wil je überhaupt de kans hebben dat iemand het oppakt ga je minimaal 50/50 van het begin, en meer realistisch is dat je iemand vindt en gewoon betaalt voor zijn werk.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Je bent enorm vaag...

Ik begrijp dat je je idee hier niet in detail kan uitleggen, maar de enige weg vooruit is volgens mij dat je de zaak in detail bespreekt met een klein tot middelgroot software bedrijf.
Dan maak je eerst een NDA (non disclosure agreement), je legt uit waar het over gaat, en je doet een voorstel.

Maar als je er enorm sterk in gelooft, waarom dan niet direct een bedrijf opstarten, en met behulp van financiering de zaak laten schrijven door iemand die je correct vergoed, en dan blijf je eigenaar.
Of je zoekt een investeerder in start-ups die met geld over de brug komt.

Zonder te weten waarover het gaat, bedenk het volgende:
- er zijn al miljoenen apps, het is moeilijk om daartussen op te vallen, zeker met een betalende app
- om mensen naar een betalende app te krijgen moet je misschien ook een gratis versie maken, en dat kost ook werk
- je moet je app tegelijk voor IOS and Android maken
- je moet al die apps dan nog eens jaarlijks updaten (op zijn minst), en regelmatig de bugs corrigeren
- als je de functionaliteit niet gradueel gaat uitbreiden, dan haken mensen sowieso af
- denk aan je marketing/reclame....

Dus je kijkt niet aan tegen een ontwikkelaar aan het werk zetten voor een paar weken, maar iemand (en liever 2-3) continu bezig houden.

Heb je al een business case gemaakt?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Cembo38
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-06-2024
Yucon schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:46:
Heb je eigenlijk een globaal idee hoeveel ontwikkeluren erin gaan zitten?
Nee. Maar ik had een een ontwikkelbedrijf in Istanbul gemaild aangezien de kosten daar wat lager liggen en die kwamen met een estimate van 80K in euro's. Maar vanzelfsprekend wil en kan ik niet meteen zoveel geld erin pompen. Langzame graduele groei heeft mijn voorkeur.
Zebby schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:46:
Helaas zijn er veel mensen met ideeën, maar willen ze nooit betalen en verwachten ze 90% eigendom te hebben. Je zegt het zelf al "voor wellicht, in de toekomst, een percentage aandelen mocht het gaan vliegen".
Wil je überhaupt de kans hebben dat iemand het oppakt ga je minimaal 50/50 van het begin, en meer realistisch is dat je iemand vindt en gewoon betaalt voor zijn werk.
Ik ben best bereid om samen aan het idee te werken, en een aanzienlijk deel van de aandelen weg te geven. Maar hoe weet ik of het gaat vliegen en of dat die persoon daadwerkelijk hetgeen gaat doen dat ik wil dat het doet?
Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:54:
Je bent enorm vaag...

Ik begrijp dat je je idee hier niet in detail kan uitleggen, maar de enige weg vooruit is volgens mij dat je de zaak in detail bespreekt met een klein tot middelgroot software bedrijf.
Dan maak je eerst een NDA (non disclosure agreement), je legt uit waar het over gaat, en je doet een voorstel.

Maar als je er enorm sterk in gelooft, waarom dan niet direct een bedrijf opstarten, en met behulp van financiering de zaak laten schrijven door iemand die je correct vergoed, en dan blijf je eigenaar.
Of je zoekt een investeerder in start-ups die met geld over de brug komt.

Zonder te weten waarover het gaat, bedenk het volgende:
- er zijn al miljoenen apps, het is moeilijk om daartussen op te vallen, zeker met een betalende app
- om mensen naar een betalende app te krijgen moet je misschien ook een gratis versie maken, en dat kost ook werk
- je moet je app tegelijk voor IOS and Android maken
- je moet al die apps dan nog eens jaarlijks updaten (op zijn minst), en regelmatig de bugs corrigeren
- als je de functionaliteit niet gradueel gaat uitbreiden, dan haken mensen sowieso af
- denk aan je marketing/reclame....

Dus je kijkt niet aan tegen een ontwikkelaar aan het werk zetten voor een paar weken, maar iemand (en liever 2-3) continu bezig houden.

Heb je al een business case gemaakt?
Inderdaad, mijn vaagheid heeft te maken met dat ik niet alles wil prijsgeven. Je moet je voorstellen, het idee heeft globaal gezien Uber-achtige specificatie's nodig. Dus maps, authenticatie van de personen in kwestie, maar ook een tussenplatform dat betalingen mogelijk maakt, een algoritme dat de meest logische weg uitstippelt (continu).

Ik wil juist een ontwikkelaar aan het werk zetten aan het begin om een MVP te realiseren zodat daarna, eventueel, mocht het een gouden idee zijn meer middelen aan te trekken.

Ik heb me al aangemeld bij verschillende incubator achtige meetingplekken zoals YES!Delft etc. maar ik wilde ook even van de Tweakers meningen horen.

Edit: Business compass heb ik destijds voor mijzelf aangemaakt. One-pager, logo, handelsnaam en vormgeving ookal zelfs.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Die 80k is een begin...
Jij hebt een investeerder nodig, en dan zoek je naar een ontwikkelaar.

Als je denkt aan Uber achtige proporties, kijk dan ook eens hoe lang het geduurd heeft eer die winst maken (nog altijd niet...), en hoeveel ontwikkelaars daar werken (het zijn er meer dan een paar...).

Je zal je moeten omringen met business angels, en mensen die weten hoe zoiets op de markt geraakt, en of je idee uberhaupt een kans maakt.

Besef heel goed dat ontwikkelaars die tegelijk investeerder zijn eigenlijk niet bestaan. (en dat is wat jij zoekt).
Maar bij YesDelft moeten ze je toch ook in contact kunnen brengen met mensen die mogelijk aan zoiets kunnen meewerken, en ze kunnen ook helpen om het idee te pitchen bij business angels.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 22:38
Tja, dan moet je doen wat andere starters doen. Vertrouwen hebben in je idee en financierders gaan zoeken, of bij de bank aankloppen voor een lening en zo aan de slag. Misschien wordt je miljonair, misschien ben je failliet. Langzaam opbouwen is meestal geen optie als je niet al geld achter de hand hebt, want dan duurt het jaren aangezien iedereen in kwestie ook moet blijven werken voor de eigen hypotheek. Volledig voor gaan is meestal de enige manier om zoiets echt uit te rollen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27

MsG

Forumzwerver

Cembo38 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:11:
[...]

Ik wil juist een ontwikkelaar aan het werk zetten aan het begin om een MVP te realiseren zodat daarna, eventueel, mocht het een gouden idee zijn meer middelen aan te trekken.
En voor wie zie je nu het liefst het risico van de uren van het MVP? Ik denk dat er namelijk genoeg ontwikkelaars willen bouwen zolang je ze maar betaald. Dus als je denkt een briljant idee te hebben zou ik die kosten tot een initiële MVP voor lief nemen, en lekker aan de slag gaan.

Dan ben je ook niet de zoveelste stereotype bedrijfskundige die denkt een gouden idee te hebben, maar 0 programmeerkennis heeft, die denkt dat programmeurs het bedrijfsrisico van dergelijke personen wel even altruïstisch wegnemen door gratis of voor fictieve aandelenprijzen te gaan programmeren :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Dit lijkt meer op werving dan wat anders. Vandaar een slotje

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.