We hebben 2 HP netwerkprinters aangesloten via ethernet met een vast IP. Deze werken bij alle gebruikers in het netwerk (15-tal clients). Bij 1 gebruiker echter niet. Met de printspooler service is alles goed. Bij device manager wordt 1 van de 2 printers niet herkend. Bij deze printer staat in het configuratiescherm driver error, hoewel deze verschillende keren geïnstalleerd geweest zijn. De andere print echter ook niet. Na een printopdracht geeft Windows ook geen foutmelding. Ik vermoed dat het een algemeen printprobleem is en niks met HP te maken heeft omdat beide printers van verschillend HP type zijn.
Het zit ook niet in het gebruikersprofiel. Onder admin account lukt printen ook niet.
OS is Windows 10 Pro, de printers zijn HP PageWidePro 477dw en HP Officejet Pro 8620.
Wat ik al geprobeerd heb:
* Printers deinstalleren en terug installeren (verschillende keren)
* De laatste software van de HP site installeren
* Via device manager de driver laten updaten via het internet
* de repair tool van Microsoft gebruiken. => geeft geen fouten
* Printspooler herstarten (service)
* ping test naar printers => die lukken wel.
* checken of deze KB's in de updates zitten: https://www.windowscentra...-latest-update-windows-10 => Die zitten er niet bij
* printerdiagnoseprogramma van HP op de bewuste pc laten draaien => geeft geen fouten
Het zit ook niet in het gebruikersprofiel. Onder admin account lukt printen ook niet.
OS is Windows 10 Pro, de printers zijn HP PageWidePro 477dw en HP Officejet Pro 8620.
Wat ik al geprobeerd heb:
* Printers deinstalleren en terug installeren (verschillende keren)
* De laatste software van de HP site installeren
* Via device manager de driver laten updaten via het internet
* de repair tool van Microsoft gebruiken. => geeft geen fouten
* Printspooler herstarten (service)
* ping test naar printers => die lukken wel.
* checken of deze KB's in de updates zitten: https://www.windowscentra...-latest-update-windows-10 => Die zitten er niet bij
* printerdiagnoseprogramma van HP op de bewuste pc laten draaien => geeft geen fouten
[ Voor 3% gewijzigd door Reivilo2000 op 27-11-2019 12:19 ]