Toon posts:

netwerksnelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee exact gelijke systemen (Tbird900, msi k7t turbo, sis6326vga, 256mb, 20Gb maxtor 5400t u100, 3c905ctx nic) met win98se. Deze hangen via een 3com 100mbit office connect aan een nt4 server. Toch heeft het ene systeem maar de halve netwerkperformence van de andere. Bijvoorbeeld kopieren van en naar de Ntserver duurt op het ene systeem 3 seconden en op het andere 6 (onder verschillende omstandigheden en dezelfde files). De nics zijn hetzelfde ingesteld (full duplex, 100mbit, hoge netwerkperformence). De ene win98 installatie is zelfs een image van de andere. Heb al in de biossen gekeken en die gelijkgezet. Met de 3com diagnostics gespeeld en de netwerkkabels omgewisseld, maar ik kan niet echt iets schokkends vinden.

Nog verfrissende ideen iemand??

Alvast thanx

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Hmm, is die 3com een switch? Het zou misschien kunnen dat hij dan cashed, waardoor het de tweede keer sneller gaat???

(ik doe maar een schot)

Beide harde schijven zijn met hetzelfde filesystem geformatteerd?

(nog een schot)

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Nog een schot (al is het een radicale):

De image eraf donderen en h'm gewoon overnieuw officieel met het handje (nouja: met de cd...) installeren. En kijken of het beter gaat. :)

Is het nicje in de slome pc goed?

De slome pc op de kabel van de snelle= slome pc wordt snel? Zo ja: gare kabel... :z

Verwijderd

Topicstarter
Als de ene een image is van de andere zijn beide filesystems volgens mij allebei gelijk (fat32).

Ik heb de kabels al verwisseld en dat helpt niet.

Ook heb ik onder verschillende omstandigheden getest, om juist caching te voorkomen, dus niet steeds eerst de één en dan de ander maar omgekeerd andere bestanden enz.

Opnieuw installeren is een poging waard, maar dat wordt dan wel weer een paar uurtjes cdtjes verwisselen. en das :'(

Nog andere tipz?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 19:11 schreef Henry74 het volgende:
Ik heb de kabels al verwisseld en dat helpt niet.
Het hoeft niet te helpen, maar levert het een verschil op?

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt geen verschil als ik de kabels verwissel. Het ene systeem blijft traag en het andere snel (op het netwerk).

Kan het bijvoorbeeld geen warmte probleem zijn? Heb volgens mij wel al die zaken uitgezet maar ... :?

Iemand?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Misschien van poort verwisselen op de officeconnect..
Misschien maakt ie onderscheid in poorten, welke meer prioriteit heeft ofzo ?

Anders zou ik het ook niet weten.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de kabels omwisselde heb ik daarmee dus metteen de poorten op de hub gewisseld.

En het vreemde is hij doet alles gewoon, alleen op de halve snelheid van het andere systeem.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:38
Je kan op een hub geen full-duplex draaien..
Dus als alles op full duplex staat kan je zeker problemen krijgen.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
en als je die nicjes nou es omdraait? Word dan de slome pc ineens snel en andersom?
Pagina: 1