Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVTD
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 10:55

PVTD

Did you try rebooting Windows?

Topicstarter
Hey!
Mijn vraag is kan deze gebruikt worden zonder aangesloten te zijn aan de boiler.
Ik heb net een nieuw huis aangekocht en de oude thermostaat is niet eens aangesloten (5 tal draden die netjes platgedrukt zijn in de muur bij het vernieuwen van de gas boiler).
Als ik de Tado V3+ gebruik in samenwerking met de radiatorknoppen, kan deze standalone werken?
Of ben ik echt verplicht de V3+ aan te sluiten aan de boiler?

Thanks!
PV

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Misschien handig als je een type geeft voor die gasboiler.
Die gasboiler verwarmd je radiatoren via een spiraal oid? Ik denk niet dat de transportpomp aan gaat zonder signaal via de 5-aderig maar ik kan het verkeerd hebben.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVTD
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 10:55

PVTD

Did you try rebooting Windows?

Topicstarter
Het is een oude appartement, enkele beglazing in sommige kamers maar de boiler is minder dan 5j oud (Viessmann Vitodens 300-W).

Nu werkt mijn verwarming goed (constant) maar naargelang de buitentemperatuur/uur is de ene kamer plots veel warmer dan de andere (door de verschillende beglazingen en oriëntatie).

Ik kan niet erg veel info vinden over die knoppen, maar ik dacht dat die als "side-thermostaat" werken per kamer. De v3+ die ze dan leest de radiator knop temperatuur en verhoogt of verlaagt in druk (warm water door de radiator versnelt of verlaagt) (sorry ik ken die termen echt niet :P)

[Dus: V3+ is central hub, radiator knoppen zijn workers. of ben ik echt zo mis?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Bijzonder. Een Vitodens is een cv-ketel (boiler zou Vitocell zijn), nu is er dus geen thermostaat in het app. maar de radiatoren worden wel warm als je de knop opendraait. Zijn deze draadjes doorverbonden waardoor de ketel continu brand of zit er toch nog ergens een thermostaat? Ik vermoedde blokverwarming maar dat zal niet het geval zijn als er een cv-ketel hangt. Kortom worden de radiatoren gevoed door de cv-ketel dan moet je de V3+ hierop aansluiten. Die bestuurt dan ook de radiatorknoppen. Als je blokverwarming hebt en die Vitodens is puur voor warm tapwater dan hoeft je hem puur op de radiatorknoppen aan te sluiten/koppelen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning