Hi,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe build, mijn huidige setup een redelijke oude i5-4460 en een gtx970 en een 1080p 60hz scherm werkt helaas niet snel genoeg meer voor mij / ben ik niet meer tevreden over.
Hierdoor ben ik al een tijdje aan het rond kijken voor wat een juiste nieuwe build voor mij is.
Zelf heb ik redelijk wat benchmarks bekeken van verschillen tussen Intel en AMD processoren en denk dat hierdoor Intel voor mij beter zal zijn (maar twijfel hier wel nog over)
Graag jullie advies voornamelijk over processor keuze.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuis werken voornamelijk Saas applicaties en RDP naar diverse server omgevingen dus niet bijzonder
Voornamelijk gamen, games zoals Escape from tarkov, PUBG, En zo nu en dan nieuwe AAA games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1700 euro inc monitor (monitor limiet is 500 MAX)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een ssd van 256GB als OS disk en muis, keyboard, headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Note: ik heb geen idee wat voorn voeding ik nodig heb en wat voor een procesor koeler.
Daarbij twijfel ik ook om eventueel een i7 te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en MSI Dit toch meer omdat ik dit altijd heb gehad, maar sta open voor verandering
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, misschien in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan begeleiden met het samen stellen van mijn nieuwe machine.
Ik wil voornamelijk een machine waar ik weer een tijdje meer voort kan.
Mocht er meer informatie nodig zijn let me know.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe build, mijn huidige setup een redelijke oude i5-4460 en een gtx970 en een 1080p 60hz scherm werkt helaas niet snel genoeg meer voor mij / ben ik niet meer tevreden over.
Hierdoor ben ik al een tijdje aan het rond kijken voor wat een juiste nieuwe build voor mij is.
Zelf heb ik redelijk wat benchmarks bekeken van verschillen tussen Intel en AMD processoren en denk dat hierdoor Intel voor mij beter zal zijn (maar twijfel hier wel nog over)
Graag jullie advies voornamelijk over processor keuze.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuis werken voornamelijk Saas applicaties en RDP naar diverse server omgevingen dus niet bijzonder
Voornamelijk gamen, games zoals Escape from tarkov, PUBG, En zo nu en dan nieuwe AAA games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1700 euro inc monitor (monitor limiet is 500 MAX)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een ssd van 256GB als OS disk en muis, keyboard, headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Note: ik heb geen idee wat voorn voeding ik nodig heb en wat voor een procesor koeler.
Daarbij twijfel ik ook om eventueel een i7 te nemen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed | € 222,49 | € 222,49 |
| 1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 112,- | € 112,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 586,50 | € 586,50 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H700 Wit | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 465,85 | € 465,85 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 66,90 | € 66,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.639,54 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en MSI Dit toch meer omdat ik dit altijd heb gehad, maar sta open voor verandering
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, misschien in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan begeleiden met het samen stellen van mijn nieuwe machine.
Ik wil voornamelijk een machine waar ik weer een tijdje meer voort kan.
Mocht er meer informatie nodig zijn let me know.