Opstartgeluid bluetooth speakertje uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
hallo,

Weten jullie of er bluetooth speakertjes bestaan waarbij je het opstartgeluid kunt uitschakelen of zacht zetten?
Beide bluetooth speakers die ik heb (gehad), hebben een irritant hard opstartgeluid dat ook met volume op minimum door de nacht schalt. Geluidskwaliteit hoeft niet geweldig te zijn. Het gaat vooral om gesproken woord luisteren zonder de omgeving te storen. Budget max. € 40.

Dank alvast!

Beste antwoord (via Taygete op 25-06-2021 16:52)

• Defmyc
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
Onlangs had ik een soortgelijk probleem met inbouw bluetooth speakers. Nadat er een andere telefoon verbonden was geweest met de speakers stond het verbindingsgeluid snoeihard en kon niet worden beïnvloed door het volume van de telefoon te verlagen.

Oplossing:
1: instellingen > ontwikkelaarsopties aanzetten
2: Ontwikkelaarsopties > netwerken > absoluut volume inschakelen
3: Bluetooth instellingen > synchronisatie van het mediavolume

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 01-05 16:05

WCA

Ik weet niet hoe het bij de andere speakers van JBL zit, maar bij mijn charge 3 kan ik het via de app uitzetten.

Wellicht dat dit ook voor de Go mogelijk is

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
WCA schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:58:
Ik weet niet hoe het bij de andere speakers van JBL zit, maar bij mijn charge 3 kan ik het via de app uitzetten.

Wellicht dat dit ook voor de Go mogelijk is
Dat klinkt hoopgevend. De iOS app? Ik las nl ergens op een engelstalig forum dat de app waarmee dat kan, alleen voor Android is. Maar misschien is dat achterhaalde info. Graag hoor ik van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Taygete schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:53:
[...]

Dat klinkt hoopgevend. De iOS app? Ik las nl ergens op een engelstalig forum dat de app waarmee dat kan, alleen voor Android is. Maar misschien is dat achterhaalde info. Graag hoor ik van je!
Ik gebruik Android, als ik er aan denk kan ik vanavond op mijn ipad wel eens proberen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
WCA schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:54:
[...]

Ik gebruik Android, als ik er aan denk kan ik vanavond op mijn ipad wel eens proberen.
Nou, als je dat zou willen doen... helemaal super. Stop ik nu met zoeken en wacht jouw reactie af. Heeft geen haast, dus als je er de komende dagen eens aan denkt, zou dat top zijn. Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Taygete schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:56:
[...]

Nou, als je dat zou willen doen... helemaal super. Stop ik nu met zoeken en wacht jouw reactie af. Heeft geen haast, dus als je er de komende dagen eens aan denkt, zou dat top zijn. Thanks alvast!
Mocht ik niet reageren, doe me dan rond 8 uur 's avonds even een mention/pb, dan zoek ik het alsnog voor je uit.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Op mijn charge 3 kan ik 'm uitzetten met mijn iPad. Dan rest alleen nog de vraag of dit ook kan met de JBL Go :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19

Cheezus

Luiaard

Op de UE boom kan het ook, ik vermoed dus ook wel op andere UE speakers. Op m'n Sony SRS-XB10 lukt het in ieder geval niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
WCA schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:37:
Op mijn charge 3 kan ik 'm uitzetten met mijn iPad. Dan rest alleen nog de vraag of dit ook kan met de JBL Go :)
Hartelijk dank voor de moeite! 👍

• Taygete
WCA schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:37:
Vanmiddag in de winkel de JBL Go beluisterd.
Volgens de verkoper kam het opstartgeluid niet worden uitgeschakeld in de app. Dit is echter een zo kort, onopvallend en zacht "kraakje" dat het mij totaal niet stoort.
Wat een goed geluid komt er uit zo'n klein kastje! Dat is hem dus geworden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Veel plezier ermee!

Share and Enjoy!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Defmyc
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
Onlangs had ik een soortgelijk probleem met inbouw bluetooth speakers. Nadat er een andere telefoon verbonden was geweest met de speakers stond het verbindingsgeluid snoeihard en kon niet worden beïnvloed door het volume van de telefoon te verlagen.

Oplossing:
1: instellingen > ontwikkelaarsopties aanzetten
2: Ontwikkelaarsopties > netwerken > absoluut volume inschakelen
3: Bluetooth instellingen > synchronisatie van het mediavolume
Pagina: 1