Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zonnepanelen van coolblue of toch lokaal

Pagina: 1
Acties:

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-11 10:28
Hi !

sinds een week of 3 ook het zonnepanelen virus te pakken.

ik heb een offerte opgevraagd bij coolblue en 2 andere partijen.
nu gaf coolblue aan dat het lokaal soms maar 1/3 van de prijs is, maar dat hun wel goede kwaliteit en service geven. bij 2 lokale partijen een offerte aangevraagd waarbij de 1 500 euro goedkoper is en de ander geeft aan komende 3 maanden geen tijd hebben. (voor het uitbrengen van een offerte)

coolblue biedt mij het volgende aan :

coolblue

14x Trina Solar TSM-320 DD06M.05(II) zonnepanelen
Een totaalvermogen van 4.480 Wattpiek
1x Growatt 1500-S, 1x Growatt 2500-MTL-S omvormers

€ 4.959 Netto investering

nu klinkt dit wat mij betreft best goed, ook omdat ik denk dat coolblue er over 10 jaar ook nog is.
maar hoor graag de meningen van mijn mede-tweakers

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:23

WCA

Geven ze dan ook service voor de levensduur van de zonnepanelen?

Dit soort dingen zou ik op zich niet gek vinden om bij een grote partij neer te leggen, de kans dat die over 20 jaar nog bestaan is vaak groter dan van kleine lokale partijen.

Gaat het ook om dezelfde panelen? Heb je onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de panelen die geleverd worden door beide partijen?

Share and Enjoy!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 12:11
Hoe zo geeft CoolBlue wel goede kwaliteit en service en "lokaal" niet? Wat een onzin. "Lokaal" is een verzamelnaam van lokale installateurs en daar zitten goede en slechte bij.

Verder weet ik niet hoe Coolblue werkt, maar waarschijnlijk huren die "lokale" installateurs in, om het werk uit te voeren. Het kan best zijn dat je dan een beter product krijgt, dan als je diezelfde "lokale" een offerte uit laat brengen (bv omdat Coolblue afspraken heeft gemaakt omtrent kwaliteit).

Echter Coolblue is met niks echt heel erg goedkoop. Sterker nog, Coolblue is een premium qua prijsstelling met praktisch alles.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Twee omvormers = twee aparte groepen. Is dat mogelijk?

Het slaat nergens op, twee omvormers.
Neem gewoon panasonic hit met 1 stringomvormer die 2 onafhankelijke ingangen heeft.
1 groep, en een veel beter rendement.

Edit: panasonic hit (59 vmpp) is niet persee nodig, maar leg aan de west kant nog wat panelen bij, ondanks dat puntdak.
Heb je geen duidelijkere fotos?

Met dit soort bedachte constructies, zou ik ver van coolblue vandaan blijven.
En die zzp’ers die ze inhuren....

[ Voor 37% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-11-2019 11:58 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

traders schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:39:
Hoe zo geeft CoolBlue wel goede kwaliteit en service en "lokaal" niet? Wat een onzin. "Lokaal" is een verzamelnaam van lokale installateurs en daar zitten goede en slechte bij.

Verder weet ik niet hoe Coolblue werkt, maar waarschijnlijk huren die "lokale" installateurs in, om het werk uit te voeren. Het kan best zijn dat je dan een beter product krijgt, dan als je diezelfde "lokale" een offerte uit laat brengen (bv omdat Coolblue afspraken heeft gemaakt omtrent kwaliteit).

Echter Coolblue is met niks echt heel erg goedkoop. Sterker nog, Coolblue is een premium qua prijsstelling met praktisch alles.
Het maakt niet uit of CB het dan weer onderbesteed aan een lokale aannemer, hun zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor zaken, ook over 10 jaar. En ja, het is wel zo dat er veel cowboys in deze branch zitten en die over 5 jaar de zaak laten klappen om zo onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
Garantie kun je prima uitdrukken in geld. Als alles verder gelijk is en de prijs is 4.959 vs 3500 (1500 lager) dan is het direct duidelijk dat je voor de goedkope optie moet gaan. De kans op defecten is namelijk relatief klein en de schade ook (houd ook rekening met afschrijving).

[ Voor 44% gewijzigd door Rukapul op 27-11-2019 12:04 ]

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 12:11
Lokale installateurs kunnen gebruikmaken van stichting garantie fonds zonzeker

• FD2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 17:17

FD2

Cool Blue heeft een slecht legplan gemaakt.
De onderste 2 panelen op West krijgen veel te vroeg schaduw van je buren.
Beter is om die 2 panelen ook tegen de nok aan te leggen, meer naar het zuiden.

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

• AUijtdehaag
  • Niet online
@theorganiser
Hoe heeft Coolblue je dakafmetingen bepaald?
Zijn ze komen kijken, of hebben ze ook niet meer dan die wazige foto?

Alle installatie adviezen beginnen met:
Wat is de afmeting van het dak? (pannen tellen en enkele opmeten)
Meten = weten, gokken = dokken.

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 13:42
AUijtdehaag schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:43:
@theorganiser
Hoe heeft Coolblue je dakafmetingen bepaald?
Zijn ze komen kijken, of hebben ze ook niet meer dan die wazige foto?

Alle installatie adviezen beginnen met:
Wat is de afmeting van het dak? (pannen tellen en enkele opmeten)
Meten = weten, gokken = dokken.
En gissen = missen.

Advies voor de TS: als je het zelf niet kunt plaatsen, besteed deze klus aan een lokale PV boer.
Garantie is leuk, maar ook grote spelers vallen om.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
theorganiser schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:14:
nu gaf coolblue aan dat het lokaal soms maar 1/3 van de prijs is, maar dat hun wel goede kwaliteit en service geven.

[...]

nu klinkt dit wat mij betreft best goed, ook omdat ik denk dat coolblue er over 10 jaar ook nog is.
Ik hoorde zelfs op de radio dat CoolBlue aan het werven was voor mensen voor het installeren van zonnepanelen.
Dus met een beetje mazzel heb je een stel jongens die bij jou voor het eerst een installatie doen.

De clou is simpel, jij betaalt €500 meer voor een installatie, omdat er stickers van CoolBlue op de bus zitten. Dus dat is goede handel.
Of de jongens van CoolBlue beter of slechter zijn 'dan de markt' weet ik niet. Maar aangezien ze landelijk opereren heb je meerdere teams en daarmee ook net zo veel kans op rotte appels.
Kleine lokale installateurs hebben vaak maar een paar teams en meer 'last' van slecht werk, maar je kunt ook makkelijker een paar referenties checken (en dan krijg je ook dezelfde mensen).

Overigens is bijna al het garantiewerk fabrieksgarantie. Dus ook een andere installateur zal die kunnen afhandelen. En als de fabriek failliet is en je panelen leveren na 20 jaar 75% rendement ipv 80%, dan weet ik niet wat CoolBlue dan doet. Een cadeaubon? Of een compleet nieuwe set? Of gewoon je met een kluitje het riet in sturen zoals waarschijnlijk iedereen dan zou doen?

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heb zonnepanelen van Coolblue zojuist op dak liggen.
Man Man Man oh man wat ging het traject van advies tot afleveren slecht.
Juist onze ervaring met coolblue, ondanks dat het niet de goedkoopste was, waren we overtuigd dat we Coolblue de opdracht wilden laten uitvoeren.
Korte conclusie
Slecht Coolblue advies, Coolblue legplan lukte niet..dan wel dan niet dan wel dan niet obv foto's bepaald. Op de dag van montage lukt legplan niet..opnieuw legplan gemaakt..pff
Lang en veelvuldig telefonisch contact met Coolblue gehad om dingen af te stemmen
Van te voren is Coolblue niet langs geweest om de situatie te bekijken = schouwen.
Afspraken niet nakomen (excuses,excuses..tot een moment dat je denk..ja het zal wel)
Slechte service dus Coolblue
Slordige Coolblue installatie, zelfs montage niet deugdelijk gemonteerd
Slecht producten; er zit zoveel kleurverschil tussen de zonnepanelen dat het wel een schaakbord lijkt.
Ga zo maar door..
Gat door het dak geboord ..kijk zo vanuit binnen naar buiten tegen een dakpan aan.
Eindkappen zijn met een kniptang aangepast
.ziet er slordig uit..
Spullen die niet worden gebruikt/afval wordt gedumpt in de goot, in de tuin gegooid..rotzooi in de meterkast en ga zo maar door (tm spullen tussen het dak en zonnepanelen)
Klemmen voor bevestiging zonnepanelen los en niet goed.
Tja..besef dat we nog meer kunnen schrijven..
Helaas slechte ervaring met Coolblue tav zonnepanelen

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11 06:03
Los van welke club langskomt voor het monteren, dit soort ervaringen zijn nooit leuk. Je hoort deugdelijk werk op te leveren en netjes op te ruimen.
Het doet mij denken aan een niet op elkaar ingewerkt snel samengeraapt team dat op basis van schattingen op afstand door mensen zonder veldervaring in een onmogelijke positie zijn gebracht. Je hoort dan als team te zeggen dat je het niet gaat redden en terug naar de tekentafel.
Leveren de panelen wel stroom nu? Heb je foto's? Iedereen kan leren van de fouten van anderen.....

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

traders schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:39:

Verder weet ik niet hoe Coolblue werkt, maar waarschijnlijk huren die "lokale" installateurs in, om het werk uit te voeren.
Als je het niet weet, doe er dan ook geen uitspraak over ;). Ze hebben eigen mensen.

Hoi!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:29
EWK schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:52:
[...]

Als je het niet weet, doe er dan ook geen uitspraak over ;). Ze hebben eigen mensen.
Alleen eigen mensen of toch een deel uitbesteed?

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ze hebben de tekst:
- je werkt je leg plan uit in de bus samen met je collega, terwijl je naar de klant rijdt
toch maar verwijderd

https://www.werkenbijcoolblue.nl/installatie/zonnepanelen/

Het is precies zoals @Lardman het zegt.
Als de basis al niet goed is, kun je niet verwachten dat de monteur het telkens weer eens oplost.
(lol, lijkt mijn werk wel)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
EWK schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:52:
[...]

Solar Bouwmarkt werkt ook met een combinatie van eigen mensen en inhuur. Eigenlijk zoals bijna elk “groot” bedrijf met personeel tegenwoordig. Halveert het werk dan blijft het eigen personeel aan het werk.

Overigens vind ik het wel fijn om bij een grote partij te kunnen klagen. Zo kwam mijn orginele legplan (geen schouw, gecontroleerd op tekeningen en foto’s) niet uit en heb achteraf de bij grote partij de klacht neergelegd om de meerprijs van het 15de paneel terug te storten. Het was niet veel geld, maar een grote partij neemt sneller zijn verlies hierin terwijl een ZZP misschien wat meer moeite neemt om zijn geld te houden.

• Edwin3
  • Niet online
Lardman schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:36:
Los van welke club langskomt voor het monteren, dit soort ervaringen zijn nooit leuk. Je hoort deugdelijk werk op te leveren en netjes op te ruimen.
Het doet mij denken aan een niet op elkaar ingewerkt snel samengeraapt team dat op basis van schattingen op afstand door mensen zonder veldervaring in een onmogelijke positie zijn gebracht. Je hoort dan als team te zeggen dat je het niet gaat redden en terug naar de tekentafel.
Leveren de panelen wel stroom nu? Heb je foto's? Iedereen kan leren van de fouten van anderen.....
De pv installatie levert stroom. Ik heb foto's gemaakt van de bevindingen en hopelijk worden die snel opgelost.
Gaat me niet zozeer om, de rommel, loszittende/verkeerd gemonteerd klemmen, etc, etc..Het gaat me meer hoe het gehele proces is verlopen (van advies tot nazorg).
Tuurlijk kunnen er fouten worden gemaakt, echter tot op zekere hoogte heb ik er begrip voor.

Veel negatieve energie had voorkomen kunnen worden als er tijdens het advies traject iemand op lokatie was gaan schouwen.
Zoals een van de monteurs zelf aangaf..Stuur er iemand op af, zet een ladder tegen de gevel en meet..

Ook de tijd te nemen om de opgeleverde installatie door te nemen. Hierbij zit ook een stuk voorbereiding bij, want ik moest maar aannemen dat het werkte.
De aangeprezen app waarop je de geproduceerde energie zichtbaar maakt zou over enkele dagen pas kunnen worden gemaild. Dit zijn werkzaamheden die je kunt voorbereiden, al voordat je naar de montageplek gaat.

Komt allemaal wel goed..maar goed..misschien was de offerte van de lokale installateur helemaal zo gek nog niet.

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41
Edwin3 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:21:
[...]

De pv installatie levert stroom. Ik heb foto's gemaakt van de bevindingen en hopelijk worden die snel opgelost.
Gaat me niet zozeer om, de rommel, loszittende/verkeerd gemonteerd klemmen, etc, etc..Het gaat me meer hoe het gehele proces is verlopen (van advies tot nazorg).
Tuurlijk kunnen er fouten worden gemaakt, echter tot op zekere hoogte heb ik er begrip voor.

Veel negatieve energie had voorkomen kunnen worden als er tijdens het advies traject iemand op lokatie was gaan schouwen.
Zoals een van de monteurs zelf aangaf..Stuur er iemand op af, zet een ladder tegen de gevel en meet..

Ook de tijd te nemen om de opgeleverde installatie door te nemen. Hierbij zit ook een stuk voorbereiding bij, want ik moest maar aannemen dat het werkte.
De aangeprezen app waarop je de geproduceerde energie zichtbaar maakt zou over enkele dagen pas kunnen worden gemaild. Dit zijn werkzaamheden die je kunt voorbereiden, al voordat je naar de montageplek gaat.

Komt allemaal wel goed..maar goed..misschien was de offerte van de lokale installateur helemaal zo gek nog niet.
Je hebt de adviezen hier afgeslagen / niet op gereageerd. Wat wil je met deze berichten? Meeste tweakers hebben zelf een meetlint.

• Edwin3
  • Niet online
lothar schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Je hebt de adviezen hier afgeslagen / niet op gereageerd. Wat wil je met deze berichten? Meeste tweakers hebben zelf een meetlint.
Vind jij dat jouw reactie bijdraagt aan dit forum-topic?

• busscherski
@Edwin3
Ik waardeer de input van @lothar wel.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Edwin3
  • Niet online
@busscherski ik waardeer input ook als het ook een bijdrage heeft. Maar zo'n discussie voegt niets toe in deze forum-topic

[ Voor 29% gewijzigd door Edwin3 op 06-06-2020 20:53 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

lothar schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Edwin is volgens mij niet TS.

Dus het is even gissen of hij dit forum voor het plaatsen heeft gelezen maar denk het niet.

Denk dat de post beter thuis hoort bij de Shopreview.

Wel een duidelijk voorbeeld van schoenmaker blijf bij je leest. Dozen schuiven met semi grappige teksten/slogans is blijkbaar toch iets anders dan maatwerk leveren.

• Edwin3
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Edwin is volgens mij niet TS.

Dus het is even gissen of hij dit forum voor het plaatsen heeft gelezen maar denk het niet.

Denk dat de post beter thuis hoort bij de Shopreview.

Wel een duidelijk voorbeeld van schoenmaker blijf bij je leest. Dozen schuiven met semi grappige teksten/slogans is blijkbaar toch iets anders dan maatwerk leveren.
Wat bedoel je met TS?

Klopt.deze topic is niet in mijn watchlist geweest tijdens de zoektocht naar informatie. Wel vele andere, waarbij ik ook uitgebreid heb gekeken naar de ervaringen van de geoffreerde producten.
Had zeer goede ervaringen met Coolblue bij servicegerichtheid en aankoop eerdere producten.

Combinatie van ervaringen,aangeboden producten en offerteprijs gaf de doorslag om niet voor een lokale installateur te gaan.

• busscherski
@Edwin3

TS Topicstarter

• Edwin3
  • Niet online
Edwin3 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:37:
Heb zonnepanelen van Coolblue zojuist op dak liggen.
Man Man Man oh man wat ging het traject van advies tot afleveren slecht.
Juist onze ervaring met coolblue, ondanks dat het niet de goedkoopste was, waren we overtuigd dat we Coolblue de opdracht wilden laten uitvoeren.
Korte conclusie
Slecht Coolblue advies, Coolblue legplan lukte niet..dan wel dan niet dan wel dan niet obv foto's bepaald. Op de dag van montage lukt legplan niet..opnieuw legplan gemaakt..pff
Lang en veelvuldig telefonisch contact met Coolblue gehad om dingen af te stemmen
Van te voren is Coolblue niet langs geweest om de situatie te bekijken = schouwen.
Afspraken niet nakomen (excuses,excuses..tot een moment dat je denk..ja het zal wel)
Slechte service dus Coolblue
Slordige Coolblue installatie, zelfs montage niet deugdelijk gemonteerd
Slecht producten; er zit zoveel kleurverschil tussen de zonnepanelen dat het wel een schaakbord lijkt.
Ga zo maar door..
Gat door het dak geboord ..kijk zo vanuit binnen naar buiten tegen een dakpan aan.
Eindkappen zijn met een kniptang aangepast
.ziet er slordig uit..
Spullen die niet worden gebruikt/afval wordt gedumpt in de goot, in de tuin gegooid..rotzooi in de meterkast en ga zo maar door (tm spullen tussen het dak en zonnepanelen)
Klemmen voor bevestiging zonnepanelen los en niet goed.
Tja..besef dat we nog meer kunnen schrijven..
Helaas slechte ervaring met Coolblue tav zonnepanelen
Nav mijn eerdere berichtgeving omtrent zonnepanelen Coolblue:

Vandaag zijn alle zonnepanelen vervangen en alle issues opgepakt en naar tevredenheid opgelost.
Ze onderkende de fouten en hopen voor de toekomst hier lering uit te trekken tijdens de drang naar één van de grootste zonnepanelen installateur van Nederland te willen worden.

Ik heb vertrouwen dat de nazorg goed gaat verlopen en mocht er in de toekomst onverhoopt iets voordoen dat Coolblue hier adequaat en servicegericht mee om gaat.
Pagina: 1