[WhatsApp] Backup verdwenen, hoe alsnog te herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Goedemorgen,

Gisteren een backup gemaakt van WhatsApp naar Goolge Drive op een Galaxy S5 mini.
Deze is tot 100% gegaan, Simkaart van S5 mini eruit gehaald en in nieuwe Galaxy A50 gedaan,
aangemeld met mijn Google account, WhatsApp weer geïnstalleerd kan er geen backup gevonden ?
Deze is echt tot 100% naar Google Drive geüpload, waar kan deze gebleven zijn ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12
Als je op Google Drive naar "Backups" gaat, staat er dan wel een mapje "Back-up van WhatsApp [telefoonnummer]" met daarbij een laatste backup datum met gisteren?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheFes schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:01:
Als je op Google Drive naar "Backups" gaat, staat er dan wel een mapje "Back-up van WhatsApp [telefoonnummer]" met daarbij een laatste backup datum met gisteren?
In de S5 bedoel je, daar werkt nu WhatsApp niet meer omdat de simklaart in de nieuwe A50 phone zit,
en aangezien ik deze naar Nano Sim heb moeten breken kan ie er ook niet meer in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 14:29
Je kan toch gewoon whatsapp weer activeren via de code die op je nieuwe telefoon binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:05:
[...]

In de S5 bedoel je, daar werkt nu WhatsApp niet meer omdat de simklaart in de nieuwe A50 phone zit,
en aangezien ik deze naar Nano Sim heb moeten breken kan ie er ook niet meer in.....
Op een willekeurig device, desnoods op je computer. De inhoud van Google Drive is overal hetzelfde immers.
Op die manier kun je in ieder geval bevestigen dat de back-up gemaakt is.

Je hebt verder ook een simkaart nodig om Google Drive te benaderen op je telefoon.

Edit:
Zie plaatje op Imgur voor wat ik bedoel

[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 27-11-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als WhatsApp nog geactiveerd is op die telefoon heb je niet perse een sim nodig, wifi is ook voldoende! Als je verwijdert hebt van die telefoon kan dat inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Arie- schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:07:
Als WhatsApp nog geactiveerd is op die telefoon heb je niet perse een sim nodig, wifi is ook voldoende! Als je verwijdert hebt van die telefoon kan dat inderdaad niet.
WhatsApp is staat nog wel op de S5 maar door dat er geen simkaart in zit moet ie opnieuw aangemeld worden, dit gaat echter niet, krijg een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met netwerk, deze is wel verbonden met WIFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheFes schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:07:
[...]

Op een willekeurig device, desnoods op je computer. De inhoud van Google Drive is overal hetzelfde immers.
Op die manier kun je in ieder geval bevestigen dat de back-up gemaakt is.

Je hebt verder ook een simkaart nodig om Google Drive te benaderen op je telefoon.

Edit:
Zie plaatje op Imgur voor wat ik bedoel
Waar kan ik via mijn computer op Google drive de backup dan benaderen op de A50 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:11:
[...]

WhatsApp is staat nog wel op de S5 maar door dat er geen simkaart in zit moet ie opnieuw aangemeld worden, dit gaat echter niet, krijg een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met netwerk, deze is wel verbonden met WIFi netwerk.
Heb je inmiddels al op Google Drive gekeken of de backup er überhaupt staat?
Anders zul je inderdaad WhatsApp op je oude telefoon weer actief moeten krijgen en een nieuwe backup moeten maken. Neem aan dat je die telefoon nog niet gewist hebt?
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:12:
[...]

Waar kan ik via mijn computer op Google drive de backup dan benaderen op de A50 ?
De backup is vanaf je A50 naar Google Drive geupload, de backup staat dus niet op je telefoon, maar in de cloud. Vanaf elke computer, telefoon, tablet of wat dan ook kun je die backup nu benaderen. Hij staat gewoon op jouw Google Drive account op de servers van Google.

[ Voor 28% gewijzigd door TheFes op 27-11-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@TheFes Ik zie mijn WhatsApp-backup niet staan op drive.google.com. Weet je zeker dat die daar gewoon zichtbaar moet zijn?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Room42 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:16:
@TheFes Ik zie mijn WhatsApp-backup niet staan op drive.google.com. Weet je zeker dat die daar gewoon zichtbaar moet zijn?
Ja, zie mijn eerder geposte screenshot
In de Google Drive app kun je via het hamburger-menu bij je backups komen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheFes op 27-11-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheFes schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:17:
[...]

Ja, zie mijn eerder geposte screenshot
In de Google Drive app kun je via het hamburger-menu bij je backups komen.
Er staat wel een WhatsApp backup in Google drive maar deze is van 8:50 uur
De backup waar het om gaat is op 26-11-2019 om 13:45 uur gemaakt, die staat er niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:20:
[...]

Er staat wel een WhatsApp backup in Google drive maar deze is van 8:50 uur
De backup waar het om gaat is op 26-22-2019 om 13:45 uur gemaakt, die staat er niet ?
Dan is er dus vanochtend om 8:50 weer een backup gemaakt, ik weet niet of dat nog van je oude telefoon is, of van je nieuwe.
In ieder geval zou Whatsapp dus wel bij installatie en backup moeten vinden om van te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheFes schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:39:
[...]

Dan is er dus vanochtend om 8:50 weer een backup gemaakt, ik weet niet of dat nog van je oude telefoon is, of van je nieuwe.
In ieder geval zou Whatsapp dus wel bij installatie en backup moeten vinden om van te herstellen.
Deze is van de nieuwe telefoon, omdat de ouwe telefoon geen sim meer zit en WhatsApp op de nieuwe is geactiveerd, met installatie vond deze geen backup, terwijl deze toch echt gemaakt was en tot 100% is gegaan, dat is nou juist het vreemde van de hele zaak ?

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 27-11-2019 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:40:
[...]

Deze is van de nieuwe telefoon, omdat de ouwe telefoon geen sim meer zit en WhatsApp op de nieuwe is geactiveerd, met installatie vond deze geen backup, terwijl deze toch echt gemaakt was en tot 100% is gegaan, dat is nou juist het vreemde van de hele zaak ?
Dan is ie overschreven en zul je vanaf je oude eerst weer een nieuwe backup moeten maken.
Je kan hem alleen weer activeren op je oude met de simkaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ChinaGeek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:43:
[...]

Dan is ie overschreven en zul je vanaf je oude eerst weer een nieuwe backup moeten maken.
Die gaat er niet meer in, heb ik tot Nano moeten breken, was Micro.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ChinaGeek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:43:
[...]

Je kunt Whatsapp gewoon activeren met de simkaart in de nieuwe telefoon. Je krijgt een code per sms (op de nieuwe telefoon), en die kun je gewoon overtypen op de oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheFes schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:45:
[...]

Je kunt Whatsapp gewoon activeren met de simkaart in de nieuwe telefoon. Je krijgt een code per sms (op de nieuwe telefoon), en die kun je gewoon overtypen op de oude telefoon.
Klopt dat werkt ook wel, maar het gaat erom dat ik alle berichten kwijt ben van eerder, dat de backup niet goed gegaan is met de ouwe telefoon, ik heb die berichten op me nieuwe telefoon ook nodig.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Daarom moet je dus Whatsapp op je oude toestel weer activeren. Dan kun je vanuit daar een nieuwe backup maken. Vervolgens kun je op je Drive controleren of deze zichtbaar is. Ja? Dan is je backup gelukt en kun je Whatsapp op je nieuwe telefoon activeren en de backup terug zetten...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:48:
[...]

Klopt dat werkt ook wel, maar het gaat erom dat ik alle berichten kwijt ben van eerder, dat de backup niet goed gegaan is met de ouwe telefoon, ik heb die berichten op me nieuwe telefoon ook nodig.....
Backup is niet goed gegaan, dat betekent dat je die berichten kwijt bent. Als ze nog op je oude telefoon staan moet je deze even backuppen en herstellen op je nieuwe telefoon.

Ben je het kwijt, heb je pech, is backup niet goed en ben je het kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:25
En de Whatsapp map met gegevens en backups op de oude telerfoon?
Daar kan je toch nog wel bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Luister nou effe. Op je oude telefoon heb je nog NIKS verwijdert. Her-activeer daar je Whatsapp (kan ZONDER simkaart, alleen met WIFI is prima), maak een nieuwe backup, en DAN ga je whatsapp activeren op je nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
[...]

Staan de berichten ook niet meer op de oude telefoon dan? Als je daar WhatsApp op activeert kun je toch een nieuwe backup maken, en die op je nieuwe telefoon herstellen.

Waarom heb je eigenlijk überhaupt een backup naar Google Drive gemaakt met je nieuwe telefoon voordat de backup van de oude telefoon hersteld was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:44:
[...]

Jij wilt niet geholpen worden. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:22

Wokschotel

Op 6 wielen

Gisteren precies hetzelfde aan de hand gehad. Gewoon doen wat @Verwijderd zegt en niets anders, dat werkte bij mij ook prima. Je moet op je nieuwe telefoon Whatsapp wel eerst verwijderen en als je Whatsapp daarna op je nieuwe telefoon vanuit de PlayStore opnieuw installeert, dan kun je de backup installeren, dat vraagt ie vanzelf zodra je Whatsapp voor de eerste keer opent.

[ Voor 14% gewijzigd door Wokschotel op 27-11-2019 10:56 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:50:
[...]

Luister nou effe. Op je oude telefoon heb je nog NIKS verwijdert. Her-activeer daar je Whatsapp (kan ZONDER simkaart, alleen met WIFI is prima), maak een nieuwe backup, en DAN ga je whatsapp activeren op je nieuwe telefoon.
Heb nu de ouwe telefoon aan, whatsapp geeft aan dat ik moet activeren,

Kan niet verbinden, controleer of u verbonden ben met internet, dit ben ik WiFi is verbonden.
Start telefoon opnieuw op en probeer opnieuw, dit gedaan, krijg de zelfde melding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:58:
[...]

Heb nu de ouwe telefoon aan, whatsapp geeft aan dat ik moet activeren,

Kan niet verbinden, controleer of u verbonden ben met internet, dit ben ik WiFi is verbonden.
Start telefoon opnieuw op en probeer opnieuw, dit gedaan, krijg de zelfde melding !
Verbind met een andere WIFI, kijk of je internet wel werkt in een andere app, desnoods duw je je simkaart in een nano-naar-micro simkaarthoudertje. Mogelijkheden zat maar je moet wel wat moeite willen doen. Wij gaan je backup vanaf hier niet overzetten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Je kan ook handmatig (USB/wifi transfer) de whatsapp map met gegevens en backups naar je nieuwe telefoon copieeren?
Dan worden deze gevonden bij herinstalleren.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:00:
[...]

Verbind met een andere WIFI, kijk of je internet wel werkt in een andere app, desnoods duw je je simkaart in een nano-naar-micro simkaarthoudertje. Mogelijkheden zat maar je moet wel wat moeite willen doen. Wij gaan je backup vanaf hier niet overzetten voor je.
Ik ga het volgende doen, ga een Nano-naar-Micro simkaarthoudertje halen en hem dan op oude telefoon actieveren en bachup maken, checken in google drive of ie er dan ook daadwerkelijk staat, dan met de nieuwe telefoon opnieuw WhatsApp installeren en backup terugzetten, dan moet het goed zijn !

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 27-11-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:44:
[...]

Daar bestaan prima adaptertjes voor.
Nogmaals, het is je enige mogelijkheid. Oude telefoon WhatsApp activeren -> backup maken op je google Drive -> Nieuwe telefoon whatsapp activeren -> backup restoren.
Een andere route is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
The_Doman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:03:
Je kan ook handmatig (USB/wifi transfer) de whatsapp map met gegevens en backups naar je nieuwe telefoon copieeren?
Dan worden deze gevonden bij herinstalleren.
.
Daarin vindt hij niks terug wanneer je de backups naar je Drive maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ChinaGeek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:51:
Daarin vindt hij niks terug wanneer je de backups naar je Drive maakt.
De backups van de laatse 7 dagen staan ook lokaal op het toestel in de map \WhatsApp\Databases\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 16:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The_Doman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:59:
[...]

De backups van de laatse 7 dagen staan ook lokaal op het toestel in de map \WhatsApp\Databases\
Maar als je die naar een nieuwe device kopieert herkent Whatsapp op het nieuwe toestel die niet als backup, en kan je die dus alsnog niet terughalen (tenminste dat is mij nog nooit gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ChinaGeek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:38:
[...]

Daar bestaan prima adaptertjes voor.
Nogmaals, het is je enige mogelijkheid. Oude telefoon WhatsApp activeren -> backup maken op je google Drive -> Nieuwe telefoon whatsapp activeren -> backup restoren.
Een andere route is er niet.
Als ik de simkaart in de oude telefoon heb gedaan en WhatsApp ga activeren moet ik als deze erom vraagt geen backups terug zetten neem ik aan, en zijn alle oude bewaren berichten nog zichtbaar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
gwystyl schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:54:
Maar als je die naar een nieuwe device kopieert herkent Whatsapp op het nieuwe toestel die niet als backup, en kan je die dus alsnog niet terughalen (tenminste dat is mij nog nooit gelukt).
Als je de juiste prodedure volgt moet het wel lukken, ik heb het al diverse keren ook zo gedaan.
Androidpit: How to transfer old WhatsApp chats to your new smartphone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Albert020 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:22:
[...]

Als ik de simkaart in de oude telefoon heb gedaan en WhatsApp ga activeren moet ik als deze erom vraagt geen backups terug zetten neem ik aan, en zijn alle oude bewaren berichten nog zichtbaar ?
Nee, sowieso niets terugzetten nee.
Alle oude zijn dan weer zichtbaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ChinaGeek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:22:
[...]

Nee, sowieso niets terugzetten nee.
Alle oude zijn dan weer zichtbaar ja.
Morgen proberen, ik laat weten of het gelukt is 😊