HP Simplivity - netwerk advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 21:55

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Vraagje aan de mensen met meer kennis over HP Simplivity en de koppeling naar netwerken :

Onze IT manager heeft me gevraagd om samen met HP en Cisco aan tafel te gaan om na meer dan 15 jaar eindelijk hier eens iets te doen aan het verouderde netwerk en bijhorende disaster recovery.

Momenteel hebben we een eerste versie op tafel liggen met 2 HP Simplivitys, elk rechtstreeks geconnecteerd aan een core switch in het betreffende gebouw waar ze staan dmv twee 25/40 Gb twinax connecties.
Vervolgens lopen er 2 directe FO verbinding tussen de 2 core switchen, voor high availebility.

Schematje dus zo ongeveer :

Simplivity 1 ----------Core 1 ---------------------------------- Core 2 ------------- Simplivity 2

Aan elke core hangt vervolgens een 10 Gb fiber connectie naar de application switchen waar de "gewone" servers aanhangen. Tevens van deze Cores een FO verbinding naar alle andere application switchen in de verschillende gebouwen.

Nu valt het kostenplaatje beetje tegen van die twinax verbindingen, en krijg ik de vraag om deze te laten aanpassen naar "gewone" 10 Gb fiberpatch verbindingen tussen Simplivity en Core.

Wat is jullie mening daar over ?
Vermoed dat het naar prijs wel wat zal schelen, die twinax verbindingen zijn inderdaad een kostelijke zaak.
Maar is het ook goed voor de performantie van die Simplivitys ?

Bedankt alvast voor jullie inzicht/mening erover.

-| Hit it i would ! |-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 22:19
Kort door de bocht hangt het af van de disk IO die je naar je Simplivity omgeving duwt of dat wel of niet gaat. Als je dat nu inzichtelijk hebt, en je zit al tegen de grenzen van 10g aan, dan lijkt mij de keuze duidelijk ;-)

Maar een SFP28 koper DAC kabel hoeft toch niet zo prijzig te zijn? Een 'compatible' whitelabel kan al vanaf €50, en voor een merkkabel (Dus HPE of Cisco) vanaf een €200? Dat lijkt mij niet een hoeveelheid waar je budget ineens niet meer toereikend is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een HPe DAC is inderdaad niet zo verschrikkelijk duur. Maar die wordt waarschijnlijk niet in de Cisco geaccepteerd. En andersom wordt een Cisco DAC waarschijnlijk niet in HPe geaccepteerd.

En als je een behoorlijk bedrag neerlegt, dan wil je natuurlijk wel dat het allemaal supported is door je leveranciers.

Maar onder het motto, een is geen. Wat als je twee of 4 x een 10Gb verbinding per Simplivity systeem aansluit naar je core?
Daarmee haal je vergelijkbare throughput en je hebt wat redundantie ingebouwd. Hoewel het e.e.a. dan wel weer op een enkele core zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 22:19
Ik heb met DAC's nog nooit gemerkt dat ze niet geaccepteerd worden, ik denk omdat het 'SFP is niet compatible' argument niet opgaat, of een fabrikant moet tweezijdige DAC kabels gaan maken voor alle mogelijke andere fabrikanten... ;-)

Ik heb een support ticket gehad tussen HPE en Juniper apparatuur in combinatie met DAC kabels, en daar konden we volstaan door het wisselen van de DAC kabel naar die van de andere fabrikant en dan het probleem te reproduceren als voldoende bewijs dat het niet aan de kabel lag.

Maar goed, ik vraag mij vooral af wat nu het kostenperspectief is, mogelijk zijn de cores een boel prijziger, of moet er SM glas aangelegd voor de koppeling tussen de cores../.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 08:06
Even kort door de bocht:

1. HPe geeft nog steeds geen officiële cijfers af over de vereisten voor simplivity.
2. Simplivity = Het oude lefthand storage met een DL380 G10 in 1 doos gestopt, misschien kan je in oude lefthand want lijdraad vinden maar bedenk wel dat dit geen garanties zijn.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:59
3th party programeerbare optics gebruiken als 10Gbase-SR, deze worden vaak door 3th party's qua compatibiliteit gegarandeerd en zijn dus ook toekomstvaster doordat ze herinzetbaar zijn na herprogramering.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:45

RammY

Dát!

Ik heb geen idee wat je budget is, maar je zou ook eens kunnen kijken naar Nimble van HPE. Die kun je netjes laten syncen (active/active) en zijn qua interfaces te customizen naar wat jij wil.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Plopeye schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:33:
Even kort door de bocht:

1. HPe geeft nog steeds geen officiële cijfers af over de vereisten voor simplivity.
2. Simplivity = Het oude lefthand storage met een DL380 G10 in 1 doos gestopt, misschien kan je in oude lefthand want lijdraad vinden maar bedenk wel dat dit geen garanties zijn.
Simplivity is een ingekochte startup, zeker geen Lefthand met DL380.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 08:06
@DGTL_Magician op een Simplivity ben je standaard de nodige CPU en Memory resources kwijt, rara waaraan?

Juist ja een VM met de volgende software: https://support.hpe.com/h...ay?docId=emr_na-c03498945

Met andere woorden een VM met StoreVirtual SAN software, vroeger beter bekend als SANiQ van rara wie? Juist ja: Lefthand

Met andere woorden ze hebben met het ingekochte printplaatje van Simplivity een Lefthand in een DL380 gestopt.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartheungens
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-01-2020
@Plopeye sorry maar je bent helemaal verkeerd.
Op een Simplivity draait inderdaad een VM net zoals de VSA van the good old Lefthand die dan gerenamed is naar StoreVirtual, maar op een Simplivity noemt deze de OVC Omnistack Virtual Controller ofte OVC... En daarbinnen draait Omnistack software en niet SanIQ...
Ik wil je gerust een demootje geven, ik heb beide parallel draaien in mijn omgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartheungens
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-01-2020
Het is steeds de switch die bepaalt welke DAC kabels je moet gebruiken...
HPE heeft bijvoorbeeld Aruba en H3C gebaseerde switches, elk hebben hun beide DAC kabels per switch...
Eens je de juiste kabel per switch hebt gevonden moet je dan zien dat de adapter in de server (Simplivity hier maar ook in andere situaties) deze DAC kabel ondersteunt... Ook dat is afhankelijk van de fabrikant van de chipset gebruikt op de 10Gb kaart.
Al deze info vindt je terug in de HPE Quickspecs, allemaal samen in een tool genaamd HPE Product Bulletin.
In geval van Cisco zijn er naar mijn weten op dit moment geen kabels gecertifieerd en ga je dus best naar een SFP+ adapter moeten gaan aan beide kanten...

[ Voor 8% gewijzigd door bartheungens op 21-01-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wil je 1 VMware cluster draaien tussen de twee panden (active/active) of dient het tweede cluster als uitwijk?

Simplivity's hebben een lokale RAID controller dus er gaat wel minder verkeer over de netwerkinterface dan bijvoorbeeld bij een Nutanix setup.

Qua networking zou ik overigens niet getrouwd zijn met Cisco als je de boel feitelijk van de grond af opnieuw gaat opbouwen. Afhankelijk van je eisenpakket kan je ook naar andere opties kijken zoals Fortinet of Aruba (handig voor het inkoopvolume en de korting bij HPE).

[ Voor 34% gewijzigd door TheBrain op 14-02-2020 14:06 ]

Pagina: 1