Hey,
Ik zoek een nieuwe pc, waarbij ik volledig van nul begin en ook peripherals nodig heb. Aangezien mijn kennis hierover helemaal niet up to date is, heb ik jullie hulp nodig!
Het budget is ongeveer €1200 zonder peripherals. Ik weet niet goed wat ik hiermee kan verwachten in termen van resolutie en verversingssnelheid...
Om beter te multitasken zou ik ook twee monitors willen, waarvan eentje goed moet zijn om te gamen.
Misschien relevant: ik ga deze pc dual booten met een linux distro (waarschijnlijk Ubuntu), vooral belangrijk voor mijn werk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- De nieuwste spellen vlot kunnen draaien. Momenteel vooral wow en modded minecraft, maar dit is omdat zelfs deze spellen amper draaien op mijn huidige pc. Dus wil sowieso The Witcher 3, borderlands, destiny,... kunnen spelen.
- Mogelijkheid tot VR volgend jaar.
- Voor mijn werk programmeer ik veel en run ik verschillende simulaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200 zonder peripherals. Maar ik kan schuiven indien dit de moeite is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, volledig nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 1 TB SSD + 2 TB HDD denk ik
- 2 monitors
edit:
Ik heb eens geprobeerd wat samen te stellen. Eerste is gewoon BBG gevolgd met processor veranderd
Tweede is half gebaseerd op andere guide
En ook een poging voor peripherals
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen sterke voorkeur. Heb in het verleden slechte ervaringen gehad met Radeon, maar misschien had ik gewoon pech.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bovenstaande is genoeg.
Ga je overklokken?
Eventueel een beetje, maar geen extreme dingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb wel ideeën van welke richting ik uit kan van cpu en gpu, maar heb niet genoeg kennis om een goed overwogen keuze te maken. Help me om een pc te bouwen die goed mee kan met de huidige vereisten voor een realistisch budget. Ook advies over een goede dual monitor setup zou leuk zijn (ultrawide heb ik ook overwogen, maar lijkt voor productiviteit iets minder interessant?). Idem voor muis en toetsenbord.
Bedankt!
Ik zoek een nieuwe pc, waarbij ik volledig van nul begin en ook peripherals nodig heb. Aangezien mijn kennis hierover helemaal niet up to date is, heb ik jullie hulp nodig!
Het budget is ongeveer €1200 zonder peripherals. Ik weet niet goed wat ik hiermee kan verwachten in termen van resolutie en verversingssnelheid...
Om beter te multitasken zou ik ook twee monitors willen, waarvan eentje goed moet zijn om te gamen.
Misschien relevant: ik ga deze pc dual booten met een linux distro (waarschijnlijk Ubuntu), vooral belangrijk voor mijn werk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- De nieuwste spellen vlot kunnen draaien. Momenteel vooral wow en modded minecraft, maar dit is omdat zelfs deze spellen amper draaien op mijn huidige pc. Dus wil sowieso The Witcher 3, borderlands, destiny,... kunnen spelen.
- Mogelijkheid tot VR volgend jaar.
- Voor mijn werk programmeer ik veel en run ik verschillende simulaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200 zonder peripherals. Maar ik kan schuiven indien dit de moeite is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, volledig nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 1 TB SSD + 2 TB HDD denk ik
- 2 monitors
edit:
Ik heb eens geprobeerd wat samen te stellen. Eerste is gewoon BBG gevolgd met processor veranderd
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 133,05 | € 133,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC | € 526,35 | € 526,35 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C White - TG | € 85,05 | € 85,05 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 148,99 | € 148,99 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 109,- | € 109,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.364,21 | ||
Tweede is half gebaseerd op andere guide
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X | € 155,05 | € 155,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 549,05 | € 549,05 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 2,5", 2TB | € 71,08 | € 71,08 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C White - TG | € 85,05 | € 85,05 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S Bruin | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 89,65 | € 89,65 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 109,- | € 109,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.374,28 | ||
En ook een poging voor peripherals
| 1 | Monitoren | AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 457,38 | € 457,38 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K68 RGB Mechanical Gaming Keyboard (US) | € 117,99 | € 117,99 |
| 1 | Muizen | Logitech G402 Hyperion Fury | € 33,99 | € 33,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 708,36 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen sterke voorkeur. Heb in het verleden slechte ervaringen gehad met Radeon, maar misschien had ik gewoon pech.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bovenstaande is genoeg.
Ga je overklokken?
Eventueel een beetje, maar geen extreme dingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb wel ideeën van welke richting ik uit kan van cpu en gpu, maar heb niet genoeg kennis om een goed overwogen keuze te maken. Help me om een pc te bouwen die goed mee kan met de huidige vereisten voor een realistisch budget. Ook advies over een goede dual monitor setup zou leuk zijn (ultrawide heb ik ook overwogen, maar lijkt voor productiviteit iets minder interessant?). Idem voor muis en toetsenbord.
Bedankt!
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2019 13:56 ]