Hoi,
Ik zou mijn surround willen upgraden,
huidige setup = TX-SR308 Onkyo receiver met Canton MX120 5.1 speaker set.
Ik zou naar 5.1.2 atmos willen gaan en hoop meer detail / rijker geluid te krijgen, alleszins een betere surround ervaring. Wij kijken niet echt op luid volume, medium volume zeg maar. De set is enkel TV gericht, niet voor muziek.
Budget : rond de 2000 euro.
Foto en afmetingen van mijn ruimte
In ceiling speakers plaatsen is geen optie.
Na heel wat reviews lezen, prijzen zoeken en forum posts lezen kom ik tot zoiets van set:
Als amp kijk ik vooral naar een Denon 2600/3500/3600/4500. (na vele reviews te lezen ook)
Ik heb al heel wat gezocht naar XT vs XT32, op forums spreekt men vaak dat XT32 een wereld van verschil is.
Ik heb ook een winkel gecontacteerd en die raadde me aan om een 2600 te nemen omdat verschil verwaarloosbaar zou zijn en het toch vooral de speakers zullen zijn die de vooruitgang teweeg brengen.
Dus nu twijfel ik
Is XT32 odyssey echt de moeite voor deze setup?
(correctie ruimte nodig voor linkse kant dat volledig open is, zie foto van mijn ruimte)
Gaan luisteren is natuurlijk altijd het beste en dat ben ik ook van plan.
Maar zo een setup in een luisterruimte die daarvoor is ingericht gaat uiteraard goed klinken, ik zal wel een voorkeur kunnen bepalen tussen bvb dali oberon of monitor audio bronze (of andere), maar ik kan mij niet voorstellen dat dat slecht gaat klinken, wat ik mij afvraag: gaat die upgrade bij mij thuis, in mijn ruimte, ook echt de moeite zijn tov mijn vorige set (die ook niet slecht klinkt). Gaat de upgrade indrukwekkend zijn? Of gaat het maar minimaal beter klinken?
Wat vinden jullie van deze setup?
Zou je iets wijzigen?
Alle tips/advies zijn welkom.
Mocht er toevallig iemand een actie / korting voor black friday weten!
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik zou mijn surround willen upgraden,
huidige setup = TX-SR308 Onkyo receiver met Canton MX120 5.1 speaker set.
Ik zou naar 5.1.2 atmos willen gaan en hoop meer detail / rijker geluid te krijgen, alleszins een betere surround ervaring. Wij kijken niet echt op luid volume, medium volume zeg maar. De set is enkel TV gericht, niet voor muziek.
Budget : rond de 2000 euro.
Foto en afmetingen van mijn ruimte
In ceiling speakers plaatsen is geen optie.
Na heel wat reviews lezen, prijzen zoeken en forum posts lezen kom ik tot zoiets van set:
- Dali oberon 1 or 3 - fronts (zou 3 reeds te groot zijn? of 1 te klein?)
- Dali vokal - center
- Dali oberon on wall - rears
- Dali alteco - height speakers (bovenaan de frontmuur, wil niet echt installeren in het plafond)
- Dali E-9F Subwoofer
- De vele goede reviews over dali en comments van gebruikers.
- De grote soundstage (wide dispersion)
- Veel detail, crisp klank
- Dat de speakers niet moeten gericht zijn naar de luisterpositie.
- Van alles dat ik gezocht heb voor height speakers op front wall leek die dali alteco heel goed (ook met dat wijd bereik en de optie op forward/downward richting)
- De on wall rears zouden heel goed passen in mijn luisterruimte achteraan (weinig plaats voor staanders wegens een deur)
Als amp kijk ik vooral naar een Denon 2600/3500/3600/4500. (na vele reviews te lezen ook)
Ik heb al heel wat gezocht naar XT vs XT32, op forums spreekt men vaak dat XT32 een wereld van verschil is.
Ik heb ook een winkel gecontacteerd en die raadde me aan om een 2600 te nemen omdat verschil verwaarloosbaar zou zijn en het toch vooral de speakers zullen zijn die de vooruitgang teweeg brengen.
Dus nu twijfel ik
Is XT32 odyssey echt de moeite voor deze setup?
(correctie ruimte nodig voor linkse kant dat volledig open is, zie foto van mijn ruimte)
Gaan luisteren is natuurlijk altijd het beste en dat ben ik ook van plan.
Maar zo een setup in een luisterruimte die daarvoor is ingericht gaat uiteraard goed klinken, ik zal wel een voorkeur kunnen bepalen tussen bvb dali oberon of monitor audio bronze (of andere), maar ik kan mij niet voorstellen dat dat slecht gaat klinken, wat ik mij afvraag: gaat die upgrade bij mij thuis, in mijn ruimte, ook echt de moeite zijn tov mijn vorige set (die ook niet slecht klinkt). Gaat de upgrade indrukwekkend zijn? Of gaat het maar minimaal beter klinken?
Wat vinden jullie van deze setup?
Zou je iets wijzigen?
Alle tips/advies zijn welkom.
Mocht er toevallig iemand een actie / korting voor black friday weten!
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- reviews gelezen over versterkers binnen mijn budget : denon, marantz, onkyo, yamaha
- reviews gelezen over speakers binnen mijn budget: monitor audio bronze, q accoustics 5.1 set, dali zensor, dali oberon,
- informatie gezocht over atmos speakers, upfiring en height speakers (svs prime, dali alteco)
- ik volg het black friday topic op dit forum
- prijzen opgezocht, winkels aangeschreven
- todo: gaan luisteren