Fasekoppelaar / phase coupler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik wil Powerline adaptors op 2 verschillende groepen aansluiten.
Die zijn niet moeilijk te vinden, bv deze

Mijn vraag gaat over de veiligheid. Een fasekoppelling is simpel. De juiste condensator tussen twee fases en dat is het. Maar als je een (groep op een) fase uitschakelt, krijgt die groep nog steeds een lekstroompje aangevoerd vanuit een andere fase. De groep is daardoor niet spanningsloos.

Mijn vraag is eigenlijk simpel; welke fasekoppelaar scheidt de fases echt/veilig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 21:45
ontopic
devolo zelf heeft daar iets voor...
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1386755_RB_00_FB/image.jpg?x=400&y=400

offtopic: sowieso wil je dat niet.. want de betere powerline's werken ook gewoon over andere fases, doch maar op halve bandbreedte...
maar ik zou geen geld uitgeven aan zorgen dat powerline's werken.... het blijft een prutoplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:57
Frubelaar schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:56:
Maar als je een (groep op een) fase uitschakelt, krijgt die groep nog steeds een lekstroompje aangevoerd vanuit een andere fase. De groep is daardoor niet spanningsloos.
Daarom bouw je het ding natuurlijk in tussen de hoofdschakelaar en de eindgroepen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frubelaar schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:56:
Ik wil Powerline adaptors op 2 verschillende groepen aansluiten.
Die zijn niet moeilijk te vinden, bv deze

Mijn vraag gaat over de veiligheid. Een fasekoppelling is simpel. De juiste condensator tussen twee fases en dat is het. Maar als je een (groep op een) fase uitschakelt, krijgt die groep nog steeds een lekstroompje aangevoerd vanuit een andere fase. De groep is daardoor niet spanningsloos.

Mijn vraag is eigenlijk simpel; welke fasekoppelaar scheidt de fases echt/veilig?
Je gebruikt hier groepen en fases door elkaar. Weet je het verschil wel?

PLC gaat op dezelfde fase prima tussen twee groepen in (als het überhaupt werkt), het is alleen tussen twee fases dat je in problemen komt. Wat is bij jou de situatie? Twee groepen op dezelfde fase of twee verschillende fases?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
[quote]dion_b schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:53:
[...]

Je gebruikt hier groepen en fases door elkaar. Weet je het verschil wel?/quote]
Zeer zeker wel.
PLC gaat op dezelfde fase prima tussen twee groepen in (als het überhaupt werkt), het is alleen tussen twee fases dat je in problemen komt. Wat is bij jou de situatie? Twee groepen op dezelfde fase of twee verschillende fases?
Uiteraard 2 fases. Als alles op dezelfde fase zou zitten heeft een fasekoppeling geen enkel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
Xander schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:11:
[...]

Daarom bouw je het ding natuurlijk in tussen de hoofdschakelaar en de eindgroepen.
Uiteraard gaat dat werken. Maar is het toegestaan volgens de NEN 1010 norm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
[b]ijske schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:09
offtopic: sowieso wil je dat niet.. want de betere powerline's werken ook gewoon over andere fases, doch maar op halve bandbreedte...
Hoe herken ik die? Staat dat ergens in de specs
maar ik zou geen geld uitgeven aan zorgen dat powerline's werken.... het blijft een prutoplossing..
Maar toch wel handig als een CAT kabel ingraven geen optie is en buiten bereik van WiFi.
Ik moet ongeveer 100 meter overbruggen met 4 spouwmuren ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan zou ik eerder voor zoiets kiezen: https://www.ui.com/products/#airfiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Frubelaar schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:00:
[...]

[...]

Maar toch wel handig als een CAT kabel ingraven geen optie is en buiten bereik van WiFi.
Moca geen optie? Zeker op die afstanden is powerline best ruk. Het is immers gewoon een radio variant met al die karakteristieke dingen zoals range... Vaak is ethernet als er al Power ligt snel mogelijk. Anders fiber langs bestaande power, of lan over wan tunnelen. Straalverbindingen zijn vaak zelfs nog beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frubelaar schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:00:
[...]

Je zoekt dan apparaten met MIMO (of het G.hn danwel Homeplug AV 2.0 betreft maakt minder uit). Die worden meestal gemarket als "1200Mbps" of hoger.
[...]

Dat is een forse afstand, ik vraag me af of dat überhaupt met PLC gaat lukken. Als het al lukt zou ik (zeer) lage snelheden verwachten. Bedenk dat zelfs Ethernet over specifiek voor data-overdracht ontworpen kabels max 100m runs ondersteunt. PLC misbruikt kabels die er nooit voor ontworpen zijn en waar je best-case al veel minder performance mee haalt.

We willen met je meedenken, geef eens een uitgebreide beschrijving van de situatie en wat er wel ligt - en van de eisen. De belangrijkste opties zijn al genoemd - MoCA als je coax hebt liggen, point-to-point WiFi-verbinding als je line-of-sight buitenom hebt. Of anders glasvezel (ingraven buiten of slim routeren binnen). Op dit soort afstand heb je niet veel andere keuzes.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1