Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panj0
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Mijn vraag
Is mijn micro-sd corrupt?

Ik probeer een nieuw os te flashen op mijn Raspberry Pi W, maar het ging niet helemaal lekker. Er was iets onduidelijk en de ene keer deed ie het wel maar de andere keer niet.. Nu heb ik hem redelijk vaak geflashed en gewiped en weer geflashed. Probleem is dat mijn laptop mijn kaartje niet meer ziet!

Eerst dacht ik dat het aan mijn laptop lag. Soms zag mijn laptop hem niet, maar als ik mijn laptop opnieuw opstart weer wel. Nu ziet mijn laptop hem helemaal niet meer en ik heb verder ook geen toestel waarmee ik kan kijken of die hem wel zien..

Het gaat om een SanDisk Ultra micro-SD.
Ik heb een Asus Zenbook en gebruik ' PLATINUM Micro-SD HC Adapter' (dat staat op de adapter).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn drivers al geprobeerd te updaten, maar zonder succes..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panj0
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik krijg trouwens de melding "D:\ De mapnaam is ongeldig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-09 22:23
Ik gebruik zelf meestal SD formatter en met win32 diskmanager zet ik er een nieuwe image op.
zit de microSD in een adapter of in usb adapter?

ook gaat vaak de eerste keer flashen fout. Een 2e keer werkt dan weer wel.

Zie je ook niets in je Schijfbeheer tevoorschijn komen?
Start > Deze PC > Rechtermuis > Beheren

mijn ervaring is dat als mijn windows pc ze niet meer zit, ik ze in mijn ubuntu laptop stop en dan kan ik ze alsnog flashen. Het blijven aparte en gevoelige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:31
Even de contacten van de microSD kaart en de adapter poetsen met een vochtig wattenstaafje met wat spiritus of zo? Om contactproblemen uit te sluiten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:54

ByteDelight

Retro computing is alive!

Check in Computerbeheer - Schijfbeheer of de kaart daar gezien wordt.
Als dat zo is maar er wordt alleen een 'RAW' volume herkend, dan die verwijderen en een nieuwe FAT32 partitie aanmaken.

Ik gebruik honderden SD kaarten per maand, bovenstaande komt bij mij wel eens voor.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com