Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop of MacBook?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zwomba
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-09-2022
Mijn vriendin wil een nieuwe laptop aanschaffen. Deze gebruikt zij voor werk en foto’s bewerken. Dit laatste ging op haar vorige laptop moeizaam. Nu is de vraag of het bewerken van foto’s ook soepel gaat op de laptops uit de bbg (en zo ja, welke raden jullie aan) of dat je daarvoor toch beter een MacBook kan gebruiken.

Wat is je budget?
€1.000,- Of meer als naar voren komt als een MacBook toch een betere koop is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Beste antwoord (via Zwomba op 01-12-2019 10:40)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Zwomba Als ze veel fotos gaat bewerken in Photoshop, dan zou ik minimaal 16GB en 512GB aan SSD adviseren.

Als het echt budget moet zijn, dan zijn de Macbook Pro's van 2015 nog zeker aan te bevelen, deze hebben veel aansluitmogelijkheden, HDMI, SD Card, USB A, Thunderbolt etc.

Afhankelijk van de overige specificaties moet dat voor 600 - 800 wel te doen.
Verwacht dat je daar nog wel makkelijk 4 jaar mee door kan.

De Macbook Pro 2019 modellen zijn eigenlijk het beste, maar met 1000,- ga je dat niet redden voor de eerder genoemde specs.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 27-11-2019 19:33 ]

Alle reacties

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:15
Wat voor software gebruikt je vriendin precies?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47
Een MacBook is heel fijn als je MacOS bent gewend. Ik heb voor het werk een Windows laptop en privé een MacBook en Windows maar ik pak meestal mijn MacBook als ik iets moet doen. Snelheid maakt allemaal niet uit maar het is vooral wat je fijn vindt werken. Als je nooit met MacOS heb gewerkt en er geen tijd in wilt steken moet je lekker bij Windows blijven, het OS voelt toch wat anders en ik heb er best aan moeten wennen. Als dat geen bezwaar is, is een MacBook altijd een fijne keuze, maar het blijft persoonlijk.
En inderdaad, zie hierboven: Welke software wil je gebruiken?

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Welke laptop gebruikte ze hiervoor? Als ze nu bij wijze van spreken een laptop van oorspronkelijk €300 gebruik zal een laptop van €1000 sowieso beter presteren. En dan wordt de keuze MacBook VS laptop een stuk minder relevant.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je vraagt het op tweakers.net.. veel nerds vinden alles van Apple stom hè.
Maar anyway. Het is een persoonlijke voorkeur. Het ene is niet objectief beter dan het andere.

🌞🍃

• Zwomba
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-09-2022
Ze werkt voornamelijk met Photoshop.
Ze heeft voorheen met een MacBook gewerkt en dat werkte fijn. Dus zij zegt nu zelf dat zij een MacBook wil, maar ze wil niet het volle pond ervoor betalen.

Nu heeft ze een MacBook Pro uit 2010 aangeboden gekregen voor €200,- .
Verder twijfelt ze of ze geen nieuwere refurbished moet kopen (á €800,-). Hoe zijn jullie ervaringen met refurbished? En zou zo’n MacBook Pro uit 2010 voor frustratie zorgen qua snelheid? Welk jaar MacBook zou nog interessant zijn om te overwegen?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zwomba schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:34:
Ze werkt voornamelijk met Photoshop.
Ze heeft voorheen met een MacBook gewerkt en dat werkte fijn. Dus zij zegt nu zelf dat zij een MacBook wil, maar ze wil niet het volle pond ervoor betalen.

Nu heeft ze een MacBook Pro uit 2010 aangeboden gekregen voor €200,- .
Verder twijfelt ze of ze geen nieuwere refurbished moet kopen (á €800,-). Hoe zijn jullie ervaringen met refurbished? En zou zo’n MacBook Pro uit 2010 voor frustratie zorgen qua snelheid? Welk jaar MacBook zou nog interessant zijn om te overwegen?
2010 voor 200 euro zou ik niet doen. Je kunt veel betere hardware krijgen voor dat bedrag en bovendien krijg je dan ook naar alle waarschijnlijkheid langere ondersteuning.

Refurbished is prima. Maar zelf zou ik niet zo snel een Mac kopen. Ze hebben naar mijn mening nogal een twijfelachtige businesscase en de laptops zijn de laatste jaren onbetrouwbaar gebleken. Vooral het toetsenbord is een probleem vanaf 2016. Eerdere modellen hebben gpu-issues en problemen met de coating op het LCD.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als ze er weinig mee gaat reizen, moet het dan een laptop zijn? Een MacMini is een veel betaalbaarder Apple alternatief voor thuis, en serieus werk en/of foto bewerken is toch echt fijner op een groter los scherm op de juiste hoogte.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • Beste antwoord

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Zwomba Als ze veel fotos gaat bewerken in Photoshop, dan zou ik minimaal 16GB en 512GB aan SSD adviseren.

Als het echt budget moet zijn, dan zijn de Macbook Pro's van 2015 nog zeker aan te bevelen, deze hebben veel aansluitmogelijkheden, HDMI, SD Card, USB A, Thunderbolt etc.

Afhankelijk van de overige specificaties moet dat voor 600 - 800 wel te doen.
Verwacht dat je daar nog wel makkelijk 4 jaar mee door kan.

De Macbook Pro 2019 modellen zijn eigenlijk het beste, maar met 1000,- ga je dat niet redden voor de eerder genoemde specs.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 27-11-2019 19:33 ]

Pagina: 1