Goedkoopste lamp die om X uur automatisch langzaam aan gaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 16:06
Ik ben een luie zak en ben op zoek om mijn bagger kapotte IKEA hanglamp te vervangen met iets slims. Ik ben niet zo lui dat ik mijn lichten op afstand aan en uit wil doen maar ik wil eigenlijk enkel en alleen een super felle enkele lamp die slim genoeg is om iedere dag om 0630 automatisch aan te gaan. Ik blijf namelijk maar in mijn halve slaap m'n alarm uitdoen en veel te laat uit bed komen. Mijn kamer is ook super donker zo in dit seizoen, dus ik wil dat gaan veranderen, zodat ik met zo'n gigantische bak licht niet meer terug in slaap val.

Ik ben arm dus ik zoek eigenlijk de goedkoopste optie die gewoon kwalitatief nog wel redelijk is.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46

Detmer

Professioneel prutser

Zet je wekker zo ver bij je bed vandaan dat je uit je bed moet om 'm uit te zetten :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Action verkoopt voor minder dan 10 euro een lamp die je kan programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:13
Ik heb een tijdje geleden voor 5 euro bij de kringloop een Philips wakeuplight gekocht, daarna ook een aantal zoiets keer gezien van andere merken. Misschien een keer snuffelen bij de zaken om je heen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Detmer schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:12:
Zet je wekker zo ver bij je bed vandaan dat je uit je bed moet om 'm uit te zetten :)
Oke, nou moet ik het wel vertellen.

Ik heb een gigantisch probleem met opstaan als het niet direct moet. Ik wil heel graag opstaan, maar in de eerste minuten van de dag kan ik gewoon niet helder denken aan iets behalve slaap. Dus wat ik deed, is ik zette op mn telefoon het alarm. Ik stop mijn telefoon in mn tas. Tas doe ik op slot met een hangslot. Sleutel leg ik beneden. Dus wat ik letterlijk deed is ik werd wakker. Deed mn kleren aan, liep naar beneden, pakte de sleutel, ging omhoog, deed slot open, pakte telefoon. Zette alarm af en ik ging weer slapen :O :O :O

Ik heb echt licht nodig in de ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SherlockHolmes schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:21:
[...]
Ik heb echt licht nodig in de ochtend.
Je slaap patroon al eens geanalyseerd? Het zou simpel kunnen werken om eerder te gaan slapen ;)

Maar dat gedrag herken ik wel van mezelf overigens: wekker aan de andere kant van de kamer en toch 10 keer op en neer lopen om dat ding uit te zetten en weer te gaan liggen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
redfoxert schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:23:
[...]

Je slaap patroon al eens geanalyseerd? Het zou simpel kunnen werken om eerder te gaan slapen ;)

Maar dat gedrag herken ik wel van mezelf overigens: wekker aan de andere kant van de kamer en toch 10 keer op en neer lopen om dat ding uit te zetten en weer te gaan liggen.
Al gedaan, niets geholpen. Of ik nu 6,7,8,9 uur slaap, altijd het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Koop dit:

- Een fitting
- Een snoer met een stekker om aan die fitting te doen.
- De meest felle lamp die je kan vinden
- Een tijdschakelaar

Moet lukken voor minder dan 10 euro

Moet 'ie echt langzaam aangaan?

[ Voor 19% gewijzigd door Kalentum op 26-11-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:03
Een halogeen/LED bouwlamp en een tijdschakelaar. Eventueel een digitale tijdschakelaar zodat je alleen de werkdagen kan instellen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Kalentum schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:29:
Koop dit:

- Een fitting
- Een snoer met een stekker om aan die fitting te doen.
- De meest felle lamp die je kan vinden
- Een tijdschakelaar

Moet lukken voor minder dan 10 euro

Moet 'ie echt langzaam aangaan?
Moet niet, maar zou wel relaxed zijn! Ook wil ik mijn plafondlamp vervangen dus een snoer werkt dan niet :P
Erwin_83 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:36:
Een halogeen/LED bouwlamp en een tijdschakelaar. Eventueel een digitale tijdschakelaar zodat je alleen de werkdagen kan instellen.
Heb ik ook aan gedacht maar ik neem toch liever een nieuwe plafondlamp.

Maar ik heb volgens mij al een keuze gemaakt met dank aan:
groggy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:14:
Action verkoopt voor minder dan 10 euro een lamp die je kan programmeren
Dit lijkt me idd de beste optie. Lekker goedkoop, hebben geen hub nodig en hebben een timer functie. Alleen nog even een mooie fitting ervoor kopen en dan 3 van die makkers erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09
Heb hetzelfde, bak licht werkt prima moet ik zeggen :D
Twijfel alleen of die van de action wel fel genoeg zijn, misschien als je het kunststof bolletje eraf haalt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Jim423 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:35:
Heb hetzelfde, bak licht werkt prima moet ik zeggen :D
Twijfel alleen of die van de action wel fel genoeg zijn, misschien als je het kunststof bolletje eraf haalt.
Ik zie dat ze 800 lumen zijn. Als ik daar 3 van neem en over 10min van 0 tot 100 % laat knallen dan is 't denk ik wel licht genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:18
Oke, het goedkoopste is het niet.
Maar ik heb de Hue Being aan het plafond in de slaapkamer die elke ochtend langzaam aan gaat met de Ontwaken routine.
Het is immers een slimme lamp van Signify (Philips) Hue.

Maar met elke smart fitting lamp is dit haalbaar. Hue, Innr, Tradfri...
En anders...

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 26-11-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Geen lamp, maar wellicht een oplossing :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0555/7529/products/Clocky-Green-frontsideright-edit_900x.jpg?v=1542270871

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:04
Yeelight kan dit

https://youtu.be/VZv5vNdJ1QE

• SherlockHolmes
Nou ik heb er gisteren 1 bij de Action gevonden, werkt opzich wel goed! Lamp kan inderdaad zelf aan op een bepaalde tijd maar alleen maar aan of uit, niet op een bepaald percentage. Ik hoop dat ik daar dan een andere app voor kan vinden.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
SherlockHolmes schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:24:
Nou ik heb er gisteren 1 bij de Action gevonden, werkt opzich wel goed! Lamp kan inderdaad zelf aan op een bepaalde tijd maar alleen maar aan of uit, niet op een bepaald percentage. Ik hoop dat ik daar dan een andere app voor kan vinden.
Denk niet dat zo'n action lamp dat ondersteunt, kijk eens naar een Yeelight die zijn heel goed configureerbaar (o.a met schema's, kleuren, kleurwarmte en intensiteit)

Try SCE to Aux

• SherlockHolmes
Imnoa schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:29:
[...]

Denk niet dat zo'n action lamp dat ondersteunt, kijk eens naar een Yeelight die zijn heel goed configureerbaar (o.a met schema's, kleuren, kleurwarmte en intensiteit)
Al deze dingen zijn ook bij die LSC (action) lamp. En hij gaat als je m aan of uitzet ook met een 'smoothe curve' aan alleen zit dat niet in de app. Het is een Tuya ding dus ik vind wel iets anders waar het wel kan.
Pagina: 1