Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
ik zoek een goed Android toestel wat nog open kan. Ik heb nu een galaxy s 7, deze is na bijna 3 jr nog redelijk hij loopt alleen af en toe vast en dan is mijn irritatie dus groot dat ik niet even de accu eraf kan halen. een goede android versie en ruim aan RAM vind ik belangrijk. camera hoeft niet met allerlei toeters en bellen. ik vind ook een 3.5 jack belangrijk, om zonder bluetouth oortjes muziek te luisteren

Wat is je budget?
5 a 600 euro, meer ben ik op zich nog wel in geintresseerd

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik ben een redelijk kritische gebruiker. gebruik niet veel zware apps zoals games, maar alles moet wel goed werken. ik gebruik de standaard dingen, lees veel artikelen (kranten ed) muziek luisteren, navigatie. af en toe netflixen. ik gebruik mn telefoon erg veel, zeg maar de hele dag :P daarom vind ik performance belangrijk. de afmeting hoeft niet groter dan de s7 die ik nu heb. ik heb geen voorkeur voor samsung, ik vind de eigen software erg irritant. ik weet wel dat dit na de s7 minder is geworden, maar mijn ervaring is niet top.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb de Fairphone 3 gezien, ik vind dat de specs wel wat achterblijven. ik wil er toch wel lang mee kunnen doen

Welke vragen heb je hier nog over?
ben ik nou zo ouderwets dat ik een open te maken toestel wil met 3.5 jack ?!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2019 19:45 ]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Maar.. waarom moet hij open kunnen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Wintervacht schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:48:
Maar.. waarom moet hij open kunnen?
Batterij eruit? Nieuwe batterij makkelijk erin?

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
[b][
Welke vragen heb je hier nog over?
ben ik nou zo ouderwets dat ik een open te maken toestel wil met 3.5 jack ?!
Eh, ja? :P
Geen idee of die toestellen te vinden zijn. Een verwisselbare batterij was vroeger wel mogelijk, maar tegenwoordig?
Ik denk dat je toch mee zal moeten met de rest.
De Galaxy a50 heeft nog wel een 3,5 jack. Is wel een downgrade t.o.v. je huidige S7. Een flink groter. Misschien is de s10e dan de betere optie, maar weet niet of die nog een 3,5 jack heeft.
Edit: de gewone S10 heeft nog steeds een 3,5 jack :)

[ Voor 4% gewijzigd door croschou op 26-11-2019 20:23 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
croschou schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:20:
Misschien is de s10e dan de betere optie, maar weet niet of die nog een 3,5 jack heeft.
Edit: de gewone S10 heeft nog steeds een 3,5 jack :)
S10e heeft ook een 3,5mm jack.

Maar allemaal geen (makkelijk) vervangbare accu dus. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Elk toestel kan open, en dat is niet grappig bedoeld. Vroeger ging dat echter met een achterkantje en een hoopje schroeven, tegenwoordig met veel lijm en een iFixit kit. Ik ben bang dat er vandaag de dag vrijwel geen moderne telefoons zijn waar bijv. de accu nog zonder tools wisselbaar is...

De 3,5mm jack is wat makkelijker te vinden. Bij de meeste Samsung telefoon is deze nog aanwezig. Ook bij telefoons van Xiaomi en Honor kom je deze nog wel eens tegen. Mocht dat niet interessant zijn voor je ben ik bang dat je toch aan de USB-C adapter zal moet gaan...

little bit offtopic: Bij vastlopen is de accu eruit niet nodig. Elke telefoon heeft een "hard-reset" om hem uit te zetten zoals je dat met een PC ook zou doen. Bij de S7 doet je dat door de ontgrendel knop en volume naar beneden 7+ seconden vast te houden. Hoe denk je dat iPhone bezitters dat doen? :-P

[ Voor 25% gewijzigd door n9iels op 26-11-2019 20:49 . Reden: reset van een S7 toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties zover.

mijn voorkeur voor een toestel dat (makkelijk) open kan is met name om 'm opnieuw op te starten als ie echt vastloopt. de harde reset ken ik, en die werkt met vastlopen niet. nu is dus de enige optie wachten totdat ie leeg is (dat is dan relatief snel 60% in ruim een uur) maar als het echt op een verkeerd moment is kan het echt een probleem opleveren. het staat me daarnaast ook onwijs tegen dat fabrikanten de vorm zo boven de functie verheven. een accu slijt gewoon en nu ben je gedwongen om meer geld uit te geven voor een nieuwe. met daarnaast ook het risico dat de lak door het verwarmen beschadigd (is bij m'n s7 gebeurd). tuurlijk ziet 't r strak uit, een glad toestel uit 1 stuk, maar voor mij is t een gebruiksvoorwerp geen museum stuk.

als iemand nog een gouden tip heeft hoor ik 't natuurlijk graag. :) maar volgens mij is er niet veel hoop :p

Verwijderd

Hoevaak loopt een toestel vast dat je de batterij er uit moet halen?

Mijn oneplus 3. 0 keer.
Mijn oneplus 3t. 0 keer.
Mijn oneplus 5t 0 keer

En dat is de afgelopen 5 jaar? Geen vastlopers, geen harde reset, geen noodzaak om een batterij er uit te halen..

En ik vermoed dat het voor 99% van de toestellen zal gelden...

Tuurlijk vroeger... 2005/2008 had je er er vaker last van.. maar nu?
Ooit al eens een verse install gedaan? Of de app waar hij op vastloopt vermijden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2019 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je met verse install terug naar fabriekinstellingen en alles opnieuw installeren? dat doe ik elke 3 aan 6 maanden. hij loopt niet vast op elke keer dezelfde app. en ik ben op wel kritisch naar welke apps ik installeer en behoudt. de afgelopen week is m'n s7 iets van 4x vastgelopen. waarvan 1x nadat ik m terug had gezet en dacht nu zal 't wel weer even goed gaan....

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 15:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:57:
bedoel je met verse install terug naar fabriekinstellingen en alles opnieuw installeren? dat doe ik elke 3 aan 6 maanden. hij loopt niet vast op elke keer dezelfde app. en ik ben op wel kritisch naar welke apps ik installeer en behoudt. de afgelopen week is m'n s7 iets van 4x vastgelopen. waarvan 1x nadat ik m terug had gezet en dacht nu zal 't wel weer even goed gaan....
Als je de standaard software draait en niet mega aan het experimenteren bent hoort vastlopen echt niet. Ik gebruik mijn telefoons echt heel stevig en de enige resets die ik mee maak zijn afgedwongen door updates. Verder niet eens apps die vastlopen, laat staan de hele telefoon.

Ik denk dat je een maandag exemplaar hebt en ik had die allang teruggestuurd.

To the point: als fabricanten steeds meer water/stof dichte telfoons maken, kan je een vervangbare accu wel vergeten (laat staan vanwege de marketing dat je een nieuwe mag kopen als de accu dood is).

Ik geef je echt heel weinig kans of je moet serieus aan wensen inboeten.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:29
Moderne smartphones, en zeker de types waarbij de accu niet verwijderbaar is, hebben gewoon een toetsencombinatie om te herstarten. De Galaxy S7 heeft dat ook, zie bijvoorbeeld https://www.google.com/am...esetten-crash-reboot/amp/.

In je zoektocht naar een nieuwe telefoon moet je dus vooral niet filteren op een verwijderbare accu, althans niet om je genoemde reden.

3,5 mm jack bestaat gewoon nog en daar valt prima op te filteren in de pricewatch. Succes.
Pagina: 1