Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Shield TV geen surround DD+ e.d. meer (netflix, kodi)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11 20:07
Edit: Het lijkt erop dat de audiomodus van m'n receiver te veranderen en weer terug te zetten heeft gewerkt. Ik heb geen idee waarom, aangezien elk formaat werkte behalve DD+ en de instelling precies hetzelfde is als het was, maar wat werkt dat werkt

Toen ik zojuist mijn Shield TV opstartte merkte ik dat Netlfix geen surround meer doorgaf. Na verder testen leken ook sommige films via Kodi niet meer te werken in surround, maar had ik met andere films geen probleem. Ik kan niet precies zien welke codecs wel en welke niet werkten, maar het ging in ieder geval elke keer om een Dolby codec (een enkele Dolby werkte dan weer wel) en aangezien Netflix ook niet werkt verwacht ik dat dit DD+ is.

Mijn receiver kan in principe DD+ aan en dit was voorheen geen probleem. De Shield TV is met HDMI aangesloten op de receiver. De Receiver zelf is met Toslink aangesloten op de tv, maar met de Netflix app op de TV zelf heb ik geen problemen.

Ik heb alle standaard dingen al geprobeerd. Natuurlijk de audo-settings op Shield op Auto gezet, Manual geprobeerd, fixed volume geprobeerd, CEC zelfs even aangehad, de apps geupdate, Shield van de stroom afgehaald en HDMI-kabel opnieuw aangesloten. Niks hielp.
Het enige wat me nog rest is een factory reset, maar van wat ik lees na lang googlen lijkt dit ook niet per se wat op te lossen. Het lijkt dan ook een vaker voorkomend probleem te zijn waar allerlei verschillende oplossingen soms wel en vaak niet lijken te werken.
Gisteren werkte alles perfect en voor zover ik weet is er niks geupdate.

Heeft iemand hier misschien een simpele (of desnoods ingewikkelde) oplossing die ik toevallig over het hoofd zie?

[ Voor 8% gewijzigd door iuuk op 26-11-2019 23:02 . Reden: Oplossing? ]