HP x360 envy 10th gen max geheugen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 11:19
Kan iemand mij vertellen of ik 2x32gb in de HP Envy 15-dr1500nd x360 kwijt kan?
Ik zie dat deze 2 geheugenslots heeft die upgradeable zijn, maar kan in geen enkele spec zien wat het max ondersteunde geheugen is. Ik zie dat de CPU wel 64gb 2666Mhz aan kan, maar kan het moederbord dit ook vraag ik mij af.

HP support kan ik alleen maar krijgen als ik daadwerkelijk een serienummer heb, maar aangezien ik de laptop nog niet heb aangeschaft heb ik deze nog niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik denk dat het afwachten is tot iemand het geprobeerd heeft.

Weliswaar geldt in NL de wet koop op afstand waardoor je zonder opgaaf van reden een product mag retourneren, maar toch.

Wat zou overigens je use case zijn voor 64GB in deze laptop? Als je een workstation toepassing wilt vervullen, dan kan je beter kijken naar een ZBook of Precision lijkt me.

Overigens, een moederbord biedt geen ondersteuning voor geheugen, dat doet de geheugencontroller. Die zit in de CPU. De limiet is vaak geheugen per slot of kanaal.

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 29-11-2019 11:00 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Ik heb zojuist met HP aan de lijn gezeten, zij raden geheugenupgrades op consumentenlaptops sterk af. Daarom geven ze ook geen informatie prijs over het max ondersteunde geheugen. Vreemd, want voor sommige andere consumentenmodellen kan ik wel deze specificatie vinden.

In de specificaties staat ook duidelijk, '2 voor de gebruiker toegankelijke geheugenslots; '. Maar hier had de helpdeskmedewerker geen boodschap aan helaas.

Use case; Ik stitch heel vaak panorama's van honderden megapixels en bewerk deze in lightroom/photoshop, en kan je vertellen dat het dan heel hard gaat met het geheugen. Had hiervoor een andere laptop met 32gb, en moet bekennen dat dat in de meeste gevallen net toereikend was. Dus mocht het uiteindelijk op max 32 uit komen is het nog geen ramp.

Wat je zegt over moederbord dat geen of wel ondersteuning biedt, hierbij doelde ik op de bios. Bij mijn weten is het soms zo dat je met bios firmware updates meer geheugenondersteuning kon realiseren (uit eerdere ervaringen met desktop pc's). Is dat nu nog zo?

Verder ben ik op de hoogte van de high end modellen, echter hebben deze ofwel geen 360° draaibaar scherm, ofwel geen uitbreidingsmogelijkheden m.b.t. het geheugen omdat deze op het moederbord gesoldeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cobalt60
Voor een ieder met dezelfde vraag, goed nieuws!
Zojuist 2x Corsair Vengeance CMSX32GX4M2A2666C18 er in geprikt, en werkt probleemloos. Komende week ga ik 64Gb proberen, deze was helaas niet op voorraad.
Wanneer ik hier de uitslag van heb zal ik dat aan deze post toevoegen.

Edit
Zojuist 64gb geprobeerd, en helaas geen boot. Dus ik vrees dat het max ondersteunde geheugen in deze laptop 32gb is. Desalniettemin ben ik verder erg tevreden over het UHD amoled scherm, een punt waar HP het de laatste jaren echt een beetje liet liggen met hun lcd schermen in de x360 serie. Bijkomend probleem is wel dat hierdoor de accuduur ondermaats is. Maar goed, dat is iets voor een review verder. O-)

[ Voor 43% gewijzigd door cobalt60 op 07-12-2019 14:54 . Reden: Toevoeging ]