Ik heb maar even een nieuwe topic geopend hiervoor... Is dit mogelijk, zonder NAT werken? Dat zou veeel beter zijn als je met 1 pc werkt!
Uhm, wat is het voordeeel van je tweak dan?
Ik bedoel, wat is het dat NAT doet wat je niet wilt?
Of snap ik iets niet?
Ik bedoel, wat is het dat NAT doet wat je niet wilt?
Of snap ik iets niet?
Het zou mogelijk moeten zijn, door middel van DHCP spoofing. Het voordeel hiervan is dat je netwerkkaart "direct" aan internet hangt, je hebt dus ook op je netwerkinterface je internet-IP. Alleen weet degene bij wie het gelukt is niet meer hoe hij het heeft gedaanOp woensdag 01 augustus 2001 14:50 schreef prenobe het volgende:
Ik heb maar even een nieuwe topic geopend hiervoor... Is dit mogelijk, zonder NAT werken? Dat zou veeel beter zijn als je met 1 pc werkt!
Byteripper.
dat is nou juist waar NAT voor gemaakt is .....Op donderdag 02 augustus 2001 02:17 schreef Byteripper het volgende:
[..]
Het voordeel hiervan is dat je netwerkkaart "direct" aan internet hangt, Byteripper.
NAT is oa gemaakt om te kunnen internetten met meerdere computer onder 1 IP. Je hebt via NAT geen "directe" verbinding zoals je die zonder NAT zou hebben, al je data wordt getunneld en de modem werkt als gateway.Op donderdag 02 augustus 2001 02:20 schreef sPiNe het volgende:
[..]
dat is nou juist waar NAT voor gemaakt is .....
Direct zonder NAT zou voor 1 PC het mooist zijn.
Byteripper.
Kun je net zo goed niet de tweak doen .
Tenzij je natuurlijk van dat dial-up prog afwilt.
Tenzij je natuurlijk van dat dial-up prog afwilt.
Het is mij toch gelukt het zaakje zonder NAT aan de praat te krijgen. Het werkt dan wel op slechts 1 PC.
Kijk voor meer info op http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=16 .
Byteripper.
Kijk voor meer info op http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=16 .
Byteripper.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de veiligheid na het instellen van de tweak zonder NAT ? volgens mij staan er dan een paar poorten open ?!
Life is what happens while your making other plans..
zonder Nat, zit de boel zo dicht als een amerikaanse Gevangenis.....
zie pagina 17/18 van het grote modemtweak-topic.
staat ook een test-site bij om je poorten/computer te testen....
zie pagina 17/18 van het grote modemtweak-topic.
staat ook een test-site bij om je poorten/computer te testen....
niets bijzonders
Zonder nat, dus met DHCP Spoofing, worden alle poorten van het modem standaard naar je computer geforward. Net alsof je een VPN verbinding hebt dus. Zolang je een goede firewall draait is er niets aan de hand. De firewall in de modem zorgt ervoor dat de modem niet vanaf het internet "zichtbaar" is.Op dinsdag 07 augustus 2001 09:28 schreef white_rabbit het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de veiligheid na het instellen van de tweak zonder NAT ? volgens mij staan er dan een paar poorten open ?!
Byteripper.
Verwijderd
Is al een out topic ik weet het, maar heb omtrent dit onderwerp wel nog een vraag.
Waarom zou je je modem tweaken, als je er vervolgens toch maar met 1 pc achter gaat zitten, dan kan je toch alles beter laten zo als het was!!
of zie ik nu iets over het hoofd?
Waarom zou je je modem tweaken, als je er vervolgens toch maar met 1 pc achter gaat zitten, dan kan je toch alles beter laten zo als het was!!
of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik heb inmiddels n.a.v. wat UseNet threads een andere manier. Het heeft iets weg van DHCPSpoofing maar het hele gebeuren is stabiel.
pptp:
+min of meer statisch ip
+onder windows weinig werk
-extra drivers nodig (voornl onder linux)
-je verbinding is niet altijd up
nat:
+verbinding altijd up
-NAT die slecht geimplementeerd is (vergeet instellingen soms)
DHCP:
+static ip
-verbinding niet altijd up
-wil nogal eens 'kapot' gaan
-voor linux moet je je DHCP client patchen
De nieuwe manier (SIP(=Static IP) Spoofing):
+static ip
+verbinding altijd up
+tot nu toe niet kapot gegaan (modem uit/aan, interface down/up en gewwon weer werken)
-wat lastiger configen
Als je wil weten hoe het moet, ik heb op mn site een howto staan. suc6!
pptp:
+min of meer statisch ip
+onder windows weinig werk
-extra drivers nodig (voornl onder linux)
-je verbinding is niet altijd up
nat:
+verbinding altijd up
-NAT die slecht geimplementeerd is (vergeet instellingen soms)
DHCP:
+static ip
-verbinding niet altijd up
-wil nogal eens 'kapot' gaan
-voor linux moet je je DHCP client patchen
De nieuwe manier (SIP(=Static IP) Spoofing):
+static ip
+verbinding altijd up
+tot nu toe niet kapot gegaan (modem uit/aan, interface down/up en gewwon weer werken)
-wat lastiger configen
Als je wil weten hoe het moet, ik heb op mn site een howto staan. suc6!
Verwijderd
ok zie wat je bedoelt
Maar ik wil juist wel DHCP, want heb er meerdere pc's aan hangen, waaronder een laptop die nog wel eens verhuist van netwerk(tussen school en thuis). Dan is DHCP wel zo makkelijk.
Maar ik wil juist wel DHCP, want heb er meerdere pc's aan hangen, waaronder een laptop die nog wel eens verhuist van netwerk(tussen school en thuis). Dan is DHCP wel zo makkelijk.
Verwijderd
hallo tweakers,
ik had nog een vraag hierover.. ik heb namelijk wel mijn modem getweaked naar PRO en heb nu dus nat, maar ik wil hier vanaf voor oa. games voicechat lowid op emule ed.
nu schijnt dit maar voor 1 pc te zijn, maar ik heb hier ook een router. kan ik mbv deze router nu toch meedere pcs op mijn pro getweakte ( en daarna zonder nat getweakte) modem aansluiten en werkt dit dan gewoon? als ik het goed begrijp daat de router dan dus zorgen voor de verdeling van de ip adressen en heb ik die nat uit het modem niet meer nodig?
of kan ik, wanneer ik NAT "eruit tweak" echt letterlijk maar op 1 pc, ook wanneer ik een router ga gebruiken?
alvast bedankt,
nicster
ik had nog een vraag hierover.. ik heb namelijk wel mijn modem getweaked naar PRO en heb nu dus nat, maar ik wil hier vanaf voor oa. games voicechat lowid op emule ed.
nu schijnt dit maar voor 1 pc te zijn, maar ik heb hier ook een router. kan ik mbv deze router nu toch meedere pcs op mijn pro getweakte ( en daarna zonder nat getweakte) modem aansluiten en werkt dit dan gewoon? als ik het goed begrijp daat de router dan dus zorgen voor de verdeling van de ip adressen en heb ik die nat uit het modem niet meer nodig?
of kan ik, wanneer ik NAT "eruit tweak" echt letterlijk maar op 1 pc, ook wanneer ik een router ga gebruiken?
alvast bedankt,
nicster
laat maar
[ Voor 97% gewijzigd door Toet3r op 01-06-2004 01:35 ]
Verwijderd
het zo fijn zijn als je mijn post ook daadwerkelijk gelezen had..
maaarten schreef op 01 juni 2004 @ 01:33:
laat maar
Pagina: 1