Toon posts:

Advies home cinema €700-€1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag beter geluid bij mijn televisie (lg oled), echter ben ik op gebied van home cinema een leek. In eerste instantie wil ik graag twee goede speakers hebben en later de mogelijkheid hebben om deze uit te breiden met achter speakers/subwoofer. Ik wil het met name gebruiken voor films/series maar ook zeker om muziek af te spelen vanaf telefoon. Van een soundbar was ik niet heel gecharmeerd in de winkel, voorkeur gaat echt naar speakers.

Mijn oog is nu gevallen op de teufel ultima 40 active. Ook zag ik de teufel ultima 40 kombo. In de eerste zit een versterker ingebouwd, bij de tweede zit die er los bij. Wat zijn hier de voor en nadelen van?

Mochten jullie andere tips hebben voor degelijke speakers, dan hoor ik die graag. Budget tussen 750-1000. Alvast veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant even op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voordeel van actieve speakers (luidsprekers met ingebouwde versterker) is dat je alles in 1 kleine behuizing hebt. Voor enkel stereo weergave bij je tv prima. Aansluitmogelijkheden en uitbreidingsmogelijkheden zijn vaak weer zeer beperkt.

Voordeel van passieve speakers is dat je zelf een versterjer/receiver kunt zoeken die alles heeft wat je wil en ze makkelijk kunt uitbreiden of vervangen voor wat anders. Een receiver is het hart van je home cinema beleving.

Speakers kies je uit door ernaar te luisteren. Ze klinken allemaal anders.

Receivers kies je uit op de specificaties. Zie Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator