Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Goedendagdeel

Gisteravond was ik aan het internetten op mijn computer toen ineens mijn chrome vast sloeg. Althans, dat dacht ik. Heel explorer.exe was vastgelopen, ik kon nog wel mijn muis bewegen, en deze reageerde ook met een rondlopend bolletje zodra ik over taakbalk ging, maar verder kon ik niets. Na een tijdje besloten om maar een powercycle te doen.

Echter hierna kwam deze in een bootloop. Ik zie mijn gigabyte moederbord logo, en na 2 minuten start deze opnieuw op. Ik kan niet in de bios komen en ik hoor geen piepjes. Fan hoor ik wel bij de opstart even blazen. Ik heb alle USB devices afgekoppeld (behalve keyboard en muis). Ook heb ik langere tijd stroom eraf gelaten. Computer is altijd stabiel geweest

Ik had vermoeden dat het het geheugen zou kunnen zijn (is in maart toegevoegd aan het systeem, corsair geheugen), heb deze voor mijn oude 8 gb generieke setje vervangen, zelfde euvel.
Wellicht een bios probleem, ik heb hiervan echter nog geen reset van gedaan (doe ik zodra ik thuis ben). Mijn vraag is: wie heeft nog meer ideeën waar het aan zou kunnen liggen wat gemakkelijk te controleren is aan de hand van de symptomen? Ik heb de faq bekeken, het meeste lijkt voor mij niet van toepassing.

Gigabyte Z87-HD3 motherboard
Core™ i7-4790
R9 290X 4GB GDDR5 (21226-00-40G)
16 GB Corsair geheugen
Mugen 4 PCGH
Define R4 Black Pearl case
coolermaster V550 Semi-Modular power supply
2 TB harddisk
256 gig SSD

Beste antwoord (via Bensel15 op 28-11-2019 11:18)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Koppel ook even de SSD en HDD af. Deze kan dit soort problemen ook veroorzaken.

Als je dan wel in de BIOS komt weet je hoe laat het is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Koppel ook even de SSD en HDD af. Deze kan dit soort problemen ook veroorzaken.

Als je dan wel in de BIOS komt weet je hoe laat het is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt alsof de SSD plotseling de geest heeft gegeven. Kun je deze aansluiten op een ander systeem? Je kunt ook een Windows installatie DVD of USB-stick gebruiken om checks uit te voeren.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Bensel15
Dank jullie voor de antwoorden, SSD zou kunnen nog (ik heb nog een oude 50 GB SSD aangesloten die dienst deed als OS schijf. kan zijn dat deze aan het einde van z'n latijn is geraakt. Ik ben gewend met HDD's dat het meestal met wat meer lawaai en gerammel gaat ;)

Ik kijk hier vanavond naar, ik laat jullie het weten

[ Voor 9% gewijzigd door Bensel15 op 26-11-2019 16:19 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

SSD’s gaan stilzwijgend. Als ze hun maximale schrijfcycli gehad hebben komen ze bovendrijven als een dode vis zonder er ruchtbaarheid aan te geven.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Bensel15
Zeker met deze relatief kleine SSD's kan dat gebeuren natuurlijk. Deze SSD heb ik al langer dan ik deze computer heb (ouder dan 2013 in ieder geval). Ik heb de SSD losgehaald en krijg dan wel de vraag om een bootdisk aan te sluiten. Dus dit lijkt wel het probleem te zijn. Vanavond weer verder :)

Inmiddels een nieuwe installatie kunnen doen op een andere harde schijf, en hetprobleem is opgelost. Dank jullie!

[ Voor 16% gewijzigd door Bensel15 op 28-11-2019 11:19 ]

Pagina: 1