Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• KJens
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 11-07 20:53
Dag community!

Kunnen jullie mij helpen met het volgende? Ik heb een Apple TV 4k waarvan het geluid "niet volledig" door mijn surround sound set komt. Met niet volledig bedoel ik het volgende, het is lastig uit te leggen. Volgens mij komt de soort "backtrack/achtergrond geluiden" niet goed door. We kennen allemaal wel Bohemian Rapsody toch? Je hoort het goed bij het stukje "Galileo, Galileo..." dat zijn twee tracks die om en om gaan. ééntje hoor ik erg zachtjes. Als ik het nummer afspeel direct via Spotify TV dan gaat het goed.

Wat is de set up?
- Apple TV 4k naar Sony (4k) televisie
- Optical kabel van Sony TV naar Sony Surround systeem (bdv-n8100w, ondersteund géén 4K input)
- HDMI Arc kabel van Sony TV naar Sony Surround systeem

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Apple TV direct aan geluidssysteem gekoppeld. Ik verlies dan 4K beeld, geluid gaat dan goed.
- Afspelen direct via TV gaat ook goed.

Wat kan het zijn? Kan een HDMI splitter helpen? Of verlies ik dan ook 4k beeld?

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True